Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:00:46 GMT

کارگاه تدوین سیپای تالاب امیرکلایه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۵۸۲

کارگاه تدوین سیپای تالاب امیرکلایه برگزار می شود

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت آموزشی - پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی از برگزاری دومین کارگاه تدوین و اجرای برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی(سیپا) تالاب امیرکلایه خبر داد.

نیلوفر عابدین زاده در گفت وگو با ایسنا، تالاب امیرکلایه را یکی از سه تالاب بین المللی استان گیلان دانست و اظهار کرد: این تالاب به واسطه ویژگی های منحصر به فرد زیستگاهی به عنوان یک زیستگاه امن توسط کنوانسیون رامسر ثبت بین المللی شده و تحت حفاظت و مدیریت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور اجرایی کردن توصیه کنوانسیون رامسر مبنی بر «تدوین برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی»، حفاظت و بهره برداری خردمندانه از تالاب امیرکلایه در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان قرار گرفته است.

سرپرست معاونت آموزشی - پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، از برگزاری دومین کارگاه تدوین و اجرای برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی(سیپا) تالاب امیرکلایه خبر داد و گفت: این کارگاه با همکاری پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان فردا، ۲۰ آبان در لاهیجان برگزار می شود.

عابدین زاده با اشاره به تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی امیرکلایه، یادآور شد: در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سایر دستگاه ها و ذی نفعان اصلی برای حفاظت و احیای تالاب های حساس کشور موظف به پیاده سازی مدیریت زیست محیطی شده است.

وی با تاکید بر لزوم دستیابی به تعاریف مشترک و همگرایی در راستای حفظ و احیای تالاب امیرکلایه، خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای چشم انداز ۲۰ ساله حفاظت و احیای تالاب مذکور هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی تالاب سازمان حفاظت محیط زیست لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

کد خبر 6086087

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان