Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه ژیمناستیک ورزش مادر محسوب می شود، یکی از دلایل مهم کوتاه بودن عمر قهرمانی در ایران را بی توجهی به این ورزش پایه و نبود و کمبود زیرساخت‌های آن دانست.

سید کمال پاکفطرت یکشنبه 19 آبان در حاشیه بازگشایی مجموعه ورزشی مرحوم حسین اعظمی، این ورزشگاه را تنها بضاعت هیئت ژیمناستیک استان فارس دانست و گفت: علیرغم اینکه ژیمناستیک به نوعی پیش نیاز تمام ورزش ها محسوب می شود، اما به اندازه کافی به آن توجه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن قدردانی از زحماتی که پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته برای فعال ماندن ژیمناستیک فارس در گذشته متحمل شده‌اند، گفت: فارس در دورانی قطب ژیمناستیک کشور و در دوره ای از لحاظ منابع انسانی در اوج بوده اما در سالهای اخیر به دلایلی در حد انتظار ظاهر نشده است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس افزود: توسعه زیرساخت‌ها، توجه به ظرفیت‌های استان و ایجاد همدلی و صمیمیت بین خانواده ژیمناستیک فارس از مهمترین اهداف این هیئت است.

پاکفطرت با اشاره به تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای بازگرداندن ورزشکاران باتجربه به این رشته، حمایت از باشگاه‌ها را از دیگر اهداف هیئت ژیمناستیک فارس عنوان و اضافه کرد: متاسفانه ژیمناستیک فارس تنها، به باشگاه مرحوم حسین اعظمی محدود شده و در این میان به شهرستان‌ها نیز آنگونه که باید و شاید توجهی نشده است.

رئیس هیئت ژیمناستیک فارس نبود زیرساخت مناسب در نقاط مختلف استان را عامل اساسی در عقیم ماندن استعدادیابی دانست و گفت: امروز تعداد ورزشکاران قهرمان رشته ژیمناستیک در فارس بسیار اندک است.

او توسعه این ورزش را در گرو تقویت باشگاه‌ها دانست و گفت: اگر باشگاه‌ها تقویت نشود، هر رشته‌ای محکوم به فنا و نابودی است و نمی تواند موفق باشد.

پاکفطرت با اشاره به بازسازی و نوسازی باشگاه و تجهیزات ورزشی باشگاه اعظمی شیراز، گفت: این اقدام با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان فارس و شیراز ظرف مدت یک ماه و نیم اجرایی شده است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس با تاکید بر لزوم بی توجهی به حاشیه‌سازان، خاطرنشان کرد: در وضعیت موجود تهیه یک سالن تخصصی دیگر برای ژیمناستیک فارس ممکن نیست اما قطعا از راه‌اندازی و تجهیز باشگاه‌های تخصصی این رشته حمایت لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد

تیم ملی جودو کشورمان از حضور در رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا بازماند.

به گزارش تسنیم، در حالی که قرار بود تیم ملی جودو کشورمان با ۱۱ ورزشکار بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم دبی شود و از آنجا به هنگ‌کنگ پرواز کند، اما بارش باران و وقوع سیل در کشور امارات تمام پرواز‌های بین‌المللی را لغو کرد.

پس از این اتفاق مسئولان فدراسیون جودو با هماهنگی با مسئولان اتحادیه جودو آسیا برای ساعت ۱۸ روز گذشته (پنجشنبه - ۳۰ فروردین ماه) مجدداً اقدام به تهیه بلیت کردند، اما باز هم پرواز لغو شد.

لغو پرواز‌های امارات برای چند بار در ساعات مختلف تکرار شد و در نهایت صبح امروز (جمعه - ۳۱ فروردین ماه) و پس از ۳۰ ساعت انتظار تیم ملی جودو ایران از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بازماند.

سی‌ودومین دوره مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قهرمانی روی سکوی شهادت
  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • سیل دبی بازهم برای ورزش ایران دردسر شد
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر