Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:27:45 GMT

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دغدغه ملی است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۷۲۷

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دغدغه ملی است

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست کارگروه زیربنایی البرز افزود:  نباید در قالب این قبیل جلسات لباس قانون بر تن تخلفات کنیم چرا که در برابر آیندگان مسئول هستیم.

وی ادامه داد:  یک تصمیم اشتباه باعث می شود که بنای امور از ابتدا غلط پایه گذاری شود از این رو عواقب خوبی را نخواهد داشت.
شهبازی گفت: شهرداری ها باید منابع درآمدی خود را از کمیسیون ماده ۱۰۰ به ایجاد بسترهای درآمد پایدار تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استاندار البرز اضافه کرد: در کارگروه زیربنایی استان باید با محوریت توسعه اراضی کشاورزی و حفظ منابع طبیعی تصمیم گیری کنیم.

استان البرز دارای حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

برچسب‌ها ساخت و ساز غیرمجاز عزیز الله شهبازی  کشاورزی اراضی کشاورزی استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز کشاورزی اراضی کشاورزی استانداری البرز ساخت و ساز غیرمجاز کشاورزی اراضی کشاورزی استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین از اعزام ۶۳ اکیپ جهت گشت‌زنی و حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اعزام ۶۳ اکیپ جهت گشت‌زنی و حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: گشت‌های ۱۳۱ یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان در شش شهرستان تابعه استان روزانه در دو شیفت صبح و بعدازظهر فعال هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱ کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین ادامه داد: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

بختیاری یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به مراکز خدمات شهرستان‌ها و مدیریت استان اطلاع دهند.

وی از توقف سه مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای قشلاق شهرستان آبیک هم خبر داد و گفت: سه مورد ساخت‌وساز غیرمجاز با گشت‌زنی در روز هفتم فروردین ۱۴۰۳ توسط واحد گشت شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین افزود: تغییر کاربری‌های غیرمجاز زمینه تقسیم اراضی کشاورزی را فراهم می‌کند و در نتیجه کاهش بهره‌وری را به همراه خواهد داشت و به همین خاطر با گشت‌زنی کشیک‌های این شهرستان و همچنین اطلاع از سامانه ۱۳۱ موارد غیرمجاز شناسایی و اخطار داده می‌شود و از ادامه عملیات جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 739558

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی