Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:13:02 GMT

بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۷۲۸

بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان تبدیل شود

سردار پاسدار علی قاسمی روز یکشنبه در همایش توجیهی فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور و راهبرد است.

وی اظهار داشت: این بیانیه یک هدف کلان ۴۰ ساله را جلوی روی ما قرار می‌دهد لذا طبیعی است نهادهای فرهنگی، پژوهشگران، مراکز علمی و تحقیقی در این زمینه بیشتر کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نسل جوان بسیج را مدیریت و فرماندهی می‌کنند گفت: گام دوم عهد مشترک امام و ملت است، همچنین ما جزو ملت‌های پیشرو هستیم و بسیج نیز امت پیشرو و پیشگام است بنابراین موظف هستیم درباره پیام رهبری مطالعه، تحقیق و آگاهی داشته و آن را ترویج دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: رهبران الهی وظایف بزرگی دارند که یکی از آنها راهبری است، همچنین شالوده امروز و آینده انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نهفته است که بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی یکی از وظایف بسیجیان در برابر بیانیه گام دوم انقلاب را معرفت و آگاهی دانست و گفت: امروز همه بسیجیان می‌توانند این بیانیه را حفظ کنند تا بتوانند آن را تبیین کنند.

سردار قاسمی یکی از وظایف اصلی و نهایی بسیجیان را پیاده‌سازی گام دوم انقلاب دانست و گفت: هنوز گامی در این زمینه برداشته نشده اما به زودی بسیجیان در این زمینه ورود می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش به سالروز ۴۰ سالگی بسیج مستضعفین اشاره کرد و افزود: امروز بسیج بالنده و کامل شده و چهل سالگی آن را جشن می‌گیریم که مسئله امنیت، نخستین اولویت ما است چون دشمن به دنبال نفوذ در تمام ارکان نظام است.

سردار قاسمی بیان کرد: دشمن به دنبال نفوذ است تا از این طریق به ریشه نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد کند لذا باید مراقبت توطئه‌های دشمن باشیم.

وی از فعالیت ۹ قرارگاه عملیاتی در مجموعه سپاه استان خبر داد و گفت: به عنوان مثال ماموریت قرارگاه امام سجاد (ع) اجتماعی است که بیشتر در حوزه محرومیت‌زدایی، خدمات رسانی و تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه فعالیت دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در مجموعه پایگاه‌های بسیج روستایی تشکیل شده است.

وی به فعالیت قرارگاه‌های امام علی (ع) و امام حسین (ع) در زمینه آرام‌سازی و کنترل تجمعات و حوزه دفاعی و امنیتی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ فقط در حوزه دفاعی و امنیتی ورود می‌کردیم اما امروز ماموریت ما مقابله با جنگ نرم دشمن است.

سردار قاسمی با بیان اینکه ۹۰ درصد برنامه‌های بسیج در زمینه مقابله با جنگ نرم است اظهار داشت: همچنین کمک به قوام بخشی داخلی شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر ماموریت‎های بسیج است.

وی مقابله با تهدید سخت و نیمه سخت غیرمسلحانه، مقابله با تهدیدهای سخت غیرمسلحانه، آماده‌سازی و ایجاد ظرفیت همه جانبه برای بکارگیری بسیجیان در گردان‌ها، کمک به یگان‌های مردم پایه، حفاظت از شخصیت‌ها و حفاظت هوایی، نظام تربیتی صالحین، خدمات‌رسانی، سازندگی، امداد و نجات، فرهنگی، اجتماعی، پدافند غیرعامل، محرومیت‌زدایی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، عفاف و حجاب، فرزندآوری و سایر را از ماموریت‌های بسیج ذکر کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بسیجیان وظیفه دارند برای آگاهی بخشی، بینش، معرفی شاخص‌های نظام و انتخاب نماینده‌ای که به درد مجلس بخورد، تلاش کنند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گام دوم انقلاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم کبیری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: در مدت ایام تعطیلات عید نوروز، بیش از ۵۴ تیم تخصصی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون، در قرارگاه نوروزی ۱۴۰۳ و روز جهانی قدس بصورت جهادی خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: با فعالیت این تیم‌ها، ۲ هزار و ۳۷۲ خدمت در قرارگاه نوروزی و ۳ هزار و ۵۱۸ خدمت در روز جهانی قدس به مردم و مسافران ارائه شد.

کاظمی ادامه داد: این خدمات رایگان شامل بیش از ۷۸۰ مورد آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری و جوانی جمعیت و …)، ۴۳۳ نفر غربالگری فشار خون، ۲۰۶ مورد آموزش‌های بهداشتی، ۲۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۳۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص اطفال، ۲۱ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان و ۱۹۰ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۷۲ نفر ارائه داروی رایگان و… بود.

وی افزود: بسیجیان جامعه پزشکی استان علاوه بر حضور در مناطق صعب العبور و دوردست استان و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار، با شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایت از جبهه مقاومت علیه جنایات اسرائیل همواره پرچمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد خبر 6081728

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • رجزخوانی بسیجیان در رژه روز ارتش کرمانشاه
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم