Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: بر اساس اعلام سازمان ملل سهم ایران از کشفیات جهانی تریاک از ۷۶ درصد سال گذشته به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ سردار مومنی در حاشیه نمایشگاه کشفیات بالغ بر 20 تن مواد مخدر، مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات و خودروهای توقیفی از قاچاقچیان که در زاهدان برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ایران اسلامی در حال مبارزه نابرابر با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان ملل، سهم ایران از کشفیات جهانی تریاک از ۷۶ درصد سال گذشته به ۹۰ درصد رسیده بدین معنی که ۹۰ درصد تریاک جهان در جمهوری اسلامی ایران کشف شده است در حالی که این کشور نه تولید کننده، نه مبدا و نه مقصد مواد مخدر است.
 
وی خاطرنشان کرد: همین امر موجب شده است که سازمان ملل نیز مراتب قدردانی خود از تلاش های ایران را ابراز کند و قول های مساعدت خوبی در راه مبارزه با مواد مخدر بدهد که امیدواریم عملی شود.
 
به گفته مهری؛ ایران به تنهایی بیش از 90درصد تریاک در جهان را کشف کرده است اما ظاهراً در سایر معابر جابجایی هیچ عزمی برای مقابله دیده نمی شود و مسیرهای دیگر برای قاچاقچیان به مانند آزادراه حمل و نقل مواد خانمان سوز است.
 
وی تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران میلیاردها دلار در راه مبارزه با مواد مخدر و انسداد مرزها از طریق سیم خاردار و فنس کشی و نصب سیستم های اپتیکی هزینه کرده ایم و بیش از 3هزار و800 شهید نیز در این راه تقدیم کرده ایم اما مدعیان حقوق بشر و کسانی که داعیه دار دفاع از ملت ها دارند نه تنها هیچ اقدام مثبتی نکرده اند بلکه در مسیر مبارزه با قاچاق مانع نیز می گذارند.
 
سردار مهری ادامه داد: آمریکایی ها مدعی حقوق بشر هستند اما تاکنون هیچ کاری برای حذف یا کاهش مواد مخدر نکرده اند بلکه با تصویب تحریم های ظالمانه مانع مبارزه ایران نیز می شوند که سازمان ملل باید به این مساله توجه و دقت نظر داشته باشد هرچند این سازمان قول مساعدت داده اما تاکنون بی نتیجه مانده است.
 
وی تصریح کرد: طی هفت ماه ابتدایی امسال بیش از 550 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که حاکی از رشد 15درصدی نسبت به سال گذشته داشته و در استان سیستان وبلوچستان نیز 154 تن کشفیات داشته ایم که بر اهمیت کار نیروهای نظامی ایران در مبارزه با این پدیده شوم تاکید دارد.
 
اختصاص 100میلیون دلار برای انسداد مرزها با موافقت رهبری
استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این باره گفت: خدمات زیادی برای مقابله با قاچاق در کشور انجام شده که در این استان نیز به روش های مختلف از جمله فنس کشی و تجهیز سیستم های اپتیکی و مخابراتی و افزایش امکانات لجستیکی بوده است.
 
احمد علی موهبتی افزود: خوشبختانه با موافقت مقام معظم رهبری، مبلغ 100 میلیون دلار برای انسداد مرزها در جنوب شرق از محل صندوق ذخیره ارزی ملی اختصاص یافته است که بسیار موثر بوده می تواند کار انسداد را سرعت بیشتری ببخشید.
 
وی تصریح کرد: ایران به صورت یک جانبه نمی تواند این کار را انجام دهد اما در این زمینه توافقاتی با پاکستان انجام شده که این کشور نیز انسداد مرز را آغاز کرده و با ایجاد موانع سیم خاردار و فنس کشی حدود ۵۰ کیلومتر از مرز را مسدود کرده که اگر این روند ادامه داشته باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
 
موهبتی ادامه داد: مسدود کردن مرز به معنای ممانعت از ارتزاق مرزنشینان نیست بلکه گذرگاه های مرزی و پایانه ها و مسیرهای قانونی کماکان برای معیشت مرزنشینان باز بوده و هیچ کاهشی در سفره مردم عادی به وجود نخواهد آمد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص حمله صهیونیستی اسرائیل اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری و باذن خدا، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد و این آغاز پاسخ‌ پشیمان کننده در ازای خون‌های به ناحق ریخته شده و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در جنایت رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی در حمله به کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه است.

وی در ارتباط با پاسخ قاطع سپاه به اسرائیل بیان کرد: با اجرای عملیات غرور آفرین «وعده صادق» و با موشک باران سرزمین‌های اشغالی، کابوس وحشتناک صهیونیست‌ها تعبیر شده و لرزه بر جان اسرائیل غاصب و حامیان این رژیم منحوس افتاد.

زینالی یاد آور شد: عملیات غرور آفرین سپاه بر خلاف عملیات غافلگیرانه و تروریستی صهیونیسم، کاملا آشکارا انجام شد و تنها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد. وعده صادق عملیاتی بود که مظلومین عالم به ویژه مردم غزه را دلشاد کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد قزوین در پایان با تبریک این موفقیت به مقام معظم رهبری تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین ضمن عرض تبریک و تهنیت این موفقیت را به مقام معظم رهبری، جبهه‌ی مقاومت و تمام آزادی خواهان جهان، حمایت قاطع خود را از این اقدام غرورآفرین سپاه همیشه سرافراز، ارتش قهرمان و نیروهای مسلح اعلام می کند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227429

دیگر خبرها

  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • دستگیری سارا تریاکی روی موتور | این زن بالای شهر تهران موتورسواری می‌کرد
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل