Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:04:03 GMT

مروری بر عناوین مطبوعات استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۹۰۹

مروری بر عناوین مطبوعات استان مرکزی

هفته نامه امیر در شماره ۷۲۴  به کمبود ۷۰۰ هکتار سرانه خدماتی و عمومی در شهر اراکپرداخته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با انتقاد از نپذیرفتن افزایش محدوده و توسعه شهر اراک به عنوان یک نیاز اصـلی در قالب اصلاحات طرح جامع ، بیان کرد: شـهر اراک در حال حاضر با مشکل کمبود ۷۰۰ هکتار سرانه خدماتی و عمومی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا نوازنی با بیان اینکه شـهر اراک از ۰ ۱ سال گذشــته با تحولات زیادی همراه بوده و این درحالی است که 18 سال در انتظار ارائه طرح تجدید نظر در طرح جامع شـهر اراک بودیم ، ادامه داد : بسیاری از کاربری‌های عمومی که با توجه به شرایط جمعیتی و کالبدی اراک، نیاز شهر بوده هم محقق نشده و روی کاغذ باقی مانده است.

اراک میزبان مسابقات بومی و محلی کشور، کمبود بودجه و امکانات از مشکلات ورزش باستانی استان مرکزی و  رتبه ۲۱ استان مرکزی از نظر درآمد خانوار از دیگر عناوین هفته نامه امیر استان مرکزی است.

هفته نامه امیر با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی«ابوالفضل نیک عهد» منتشر می‌شود.

روزنامه عطریاس در شماره ۳۴۸  از غربالگری سلامت ۵۲ هزار دانش‌آموز استان مرکزی خبرداد.

مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۲ هزار دانش‌آموز پایه اول، چهارم، هفتم و دهم در این استان در سال تحصیلی جاری غربالگری سلامت شدند.

دکتر ایراندخت حیدری افزود: این دانش‌آموزان از نظر بینایی، شرایط قد و وزن، بیماریهای قلبی و عروقی، بهداشت روان، معاینات شکمی و نظام تغذیهای مورد سنجش قرار گرفتند و افراد دارای مشکل برای پیگیری امور درمانی به متخصص ارجاع شدند.

وی توضیح داد: هر ایرانی از بدو تولد پرونده الکترونیک سلامت دارد که به تدریج اطلاعات سلامتی و بیماریها در آن درج می‌شود و در مقاطع تحصیلی نیز هرگونه اطلاعات غربالگری دانش‌آموزان به عنوان شناسنامه سلامتی در این پرونده ثبت می‌شود.

مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد از کل دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت دارند و در سال تحصیلی جاری نیز این طیف از دانش‌آموزان پس از اعلام داوطلبانه آموزش دیده اند و مفاهیم بهداشتی و سلامتی را به گروه هم سالان خود منتقل می‌کنند. 

روزنامه عطریاس با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی داود باقری در استان مرکزی منتشر می شود.

روزنامه وقایع در شماره ۱۱۷۷ به بررسی مشکلات آذرآب و هپکو  پرداخته است.

ظرف سه ماه آینده سهام بانک کشاوزی در صنایع آذرآب در بورس عرضه می شود.

در جلسه ای با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت،معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزرا، استاندار مرکزی، معاون اقتصادی استاندار، رییس سازمان خصوصی سازی، مدیران عامل بانک های ملی و کشاورزی و مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی، مسائل و مشکلات شرکتهای هپکو و آذرآب اراک بررسی و رسیدگی شد.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه است.

برچسب‌ها استان مرکزی مطبوعات رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی مطبوعات رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مطبوعات رسانه های خبری فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از گوشه و کنار آذربایجان غربی در دوم اردیبهشت
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت