Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@09:04:13 GMT

در تئاتر شهر؛ «هیچکس رو محکم بغل نکن»

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۹۲۴

در تئاتر شهر؛ «هیچکس رو محکم بغل نکن»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «هیچکس رو محکم بغل نکن»، به نویسندگی مشترک محمدجواد سجادی و فاطمه کاظمی و طراحی و کارگردانی محمدجواد سجادی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت و تنها ۱۵ اجرا خواهد داشت.

 ابوالفضل صفوی، فاطمه کاظمی و عرفان آیتی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

گروه تئاتر زاوش پیش از این نمایش‌هایی با عنوان «هفت خوان هملت»، «زندگی من و موریس»، «کمدی ماده ببر» و «به روایت سگ زرد برادر شغال »را در تهران و اصفهان روی صحنه برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «هیچکس رو محکم بغل نکن» با طراحی و کارگردانی محمدجواد سجادی از ۱۶ آبان در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر در ژانر اجتماعی روی صحنه رفته است.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1319545

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر کارگردانان تئاتر بازیگران تئاتر زلزله ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران حسن روحانی دونالد ترامپ زلزله آذربایجان باشگاه پرسپولیس استان آذربایجان شرقی باشگاه استقلال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر، فرصتی تازه برای زندگی است

روز ملی هنر‌های نمایشی که هم‌زمان با روز جهانی تئاتر (۲۷ مارس) در ایران برگزار می‌شود، روزی برای بزرگ داشت هنر تئاتر که به‌عنوان هنر مادر در میان هنر‌های نمایشی فعالیت می‌کند.

کاظم نظری، در پیامی به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی، هر روز را روز ِتئاتر دانست؛ چرا که هر روز، انتظاری تازه برای اتفاقی نو و فرصتی تازه برای زندگی است.

در متن پیام مدیر کل هنر‌های نمایشی آمده است:

«هفتم فروردین ماه، روز ِملی هنر‌های نمایشی، به عنوان حقیقتی ناگزیر و ضرورتی دلپذیر برای همگان است.

ضرورتی که بیش از آن که ایجابی هنری باشد؛ نیاز زندگیِ فردی و مولفه‌ای برای زیستِ ارزشمند اجتماعی است که در ادوار مختلف تاریخی، از دل زمان، عبور کرده و، چون از متن زندگی و بطن تفکر و دغدغه‌های درونی انسان، برآمده و بالیده است؛ تو گویی همزاد آدمی است و همچون هویت خاص هر فردی، هر متن نمایشی و هر بازی بازیگری نیز روی صحنه یا سطح خیابان، در هیئت آدمی یا در شمایل چیزی یا سایه و پیکرک‌هایی برساخته از خیال و نخ و پارچه و...، همه و همگی، جهان متفاوت خود را دارند و امضای منحصر به فرد خود را و چه بسیار بوده‌اند کسان که پیام زندگی را در صحن هنر و بر صحنه‌های تئاتر، دریافته و با صداقتی شایسته انسان، با مخاطب خود در میان گذاشته‌اند و در فرصت کوتاه عمر آدمی، دیگران و خویش را به خیمه‌زدن و تامل در عرض زندگی و یافتن پاسخی برای چگونه بودن، چگونه ماندن و چگونه رفتن، صرف کرده‌اند و با اغتنام فرصت، نقشی از خود به صحنه زده و به یادگار بر جای گذاشته‌اند تا نام و صدایشان را به یاد داریم و چه بسا به نیکی یاد کنیم؛ چرا که آن چه می‌ماند؛ صدای روشن و هدایتگرِ حقیقت است و نغمه و نقشی که مردم، به یاد می‌سپارند و باور کنیم که این، تئاتر است که بدون مردم و مخاطبان همیشه آشنای خود، بی‌تردید سرمایه‌ای ندارد برای ماندن و برای تداوم داشتن.

روز ملی هنر‌های نمایشی، روز بازیابی این راز و پاسداشتِ این سرمایه و این نقش‌آفرینی و شناسایی رمز ماندگاری و نگهداشت حرمت این عرصه و صحنه است در همراهی دست‌ها و اندیشه‌های تحوّل‌گرا و معنابخش و جستجوی تئاتر و رسالت بزرگش که به این هنر اصیل و روز آمد و مدرن، هویت و جهت می‌دهد و از این منظر، هر روز، روز ِتئاتر است؛ چرا که هر روز، انتظاری تازه برای اتفاقی نو و فرصتی تازه برای زندگی است؛ زندگی‌ای که امیدوارانه هر روز می‌گوید، امّا باز باید بود؛ باید زیست! این روز ِناگزیر، بر تمامی آنانی که در تئاتر، مفهوم والای زندگی و تداوم سربلندی خود و فرهنگ و کشور خویش را جستجو می‌کنند؛ مبارک باد.»

تئاتر آینه‌ای برای بازتاب جوامع

محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز در پیامی هفتم فرودین مصادف با روز ملی هنر‌های نمایشی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است تئاتر آینه‌ای است که همواره در طول تاریخ بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از دیرباز تا کنون این هنر جلوه و ظهور خاصی داشته است.

هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنر‌های نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و همچنین ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک میگیریم؛ چرا که هنر‌های نمایشی آئینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر روایت‌گر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند.

بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‏‌ای که یکی ازرسالت‌های خود را ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و هنر والای تئاتر و خدمت‌‏رسانی هرچه بیش‏تر به هنرمندان این رشته می‌‏داند، تلاش کرده تا همان‏طور که در مصوبه شورای‏عالی انقلاب فرهنگی آمده است، این هنر را به عنوان مقوم فرهنگ و بسترساز ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در اولویت‏ خود و بخش‏‌های زیر مجموعه‌اش قرار دهد.

بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از مکان‏‌های شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سال‏های متمادی در این وادی تلاش کرده و کسب تجربه کرده‌اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنر نمایش فاخر مد نظر دارند.

سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم کرده است.

امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی با حضور اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر شاهد جلوه‌های باشکوه هنر نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و فرهنگ و تاریخ این ملت پرافتخار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • تئاتر، فرصتی تازه برای زندگی است
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!