Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد اسکندری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین مصوبات جلسه شورای عالی اشتغال، گفت: یکی از مصوبات این جلسه این بود که برنامه‌های اشتغال در سامانه کنترل سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور(ناظر) متمرکز شود.

وی افزود: براین اساس همه دستگاه‌ها مکلف شدند گزارش خود را ماهیانه در این سامانه ثبت کنند تا از این طریق تسهیلات پرداختی اشتغال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی، رصد و پایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال درباره فعالیت این سامانه گفت: دبیر خانه شورای عالی اشتغال کشور در اسفند ۱۳۹۶ سامانه ناظر را با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در حوزه اشتغال طراحی کرد.

وی توضیح داد: سامانه ناظر برای هر دستگاه نام کاربری تعریف کرد تا دستگاه‌های مختلف عملکرد ماهیانه خود را در آن ثبت کنند. این سامانه کاملا نتیجه محور است.

اسکندری تاکید کرد: وظیفه ذاتی این سامانه پیدا کردن مغایرت‌ها و انحرافات در اجرای برنامه‌های اشتغال و تسهیلات پرداختی است تا انحرافات ناشی از تعهدات اشتغال و تسهیلات پرداختی به صفر برسد.

وی افزود: براین اساس یکی از موارد شناسایی در سامانه ناظر، ثبت درخواست ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان کارکنان دولت برای ایجاد اشتغال بود که مانع از پرداخت این تسهیلات شدیم و تنها ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات واریز شده که با آن نیز برخورد می‌شود تا اصلاحات لازم انجام شود.

رییس دبیرخانه شورای اشتغال اضافه کرد: ابعاد مربوط به مغایرت‌ها و تخلفاتی از این دست به کمیته رفع مغایرت ارجاع داده می‌شود تا با آنها برخورد شود و اقدامات اصلاحی صورت گیرد.

هفته گذشته (چهاردهم آبان ماه)   هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان وزارت کار برگزار شد.  در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درخصوص گزارش‌های ارائه شده، پیشنهاداتی نیز مطرح شده که به تصویب رسید.  

براساس مصوبات این جلسه برای هماهنگی و حفظ یکپارچگی در ارایه گزارشات و نظارت عملیاتی و عالی بر اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری، سامانه ناظر به عنوان سامانه مرجع و ابزار مناسب نظارت عملیاتی و عالی تعیین شد.  

همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شدند هماهنگی و اقدامات لازم زیرساختی و نهادی در ایجاد مرجعیت برای سامانه ناظر در سایر حوزه‌های سیاست‌های اشتغال و بازار کار را به عمل آورده و نتایج را در جلسه آتی شورای عالی اشتغال ارائه کنند.

برچسب‌ها تسهیلات اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارمندان تسهیلات اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی

بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

منبع: مکتوب نامه

tags # وام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد