Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@07:38:57 GMT

ساندويچ پانل پلي استايرن | فوم فشرده و منبسط

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۴۴۴

ساندويچ پانل پلي استايرن | فوم فشرده و منبسط

  خبرگزاری آریا- در این مطلب شما را با ساندویچ پانل پلی استایرن | فوم فشرده و منبسط آشنا می کنیم.

ساندویچ پانل پلی استایرن:

ساندویچ پانل های پلی استایرن از یک لایه فوم پلی استایرن که آن را با نام های یونولیت و پلاستوفوم نیز می شناسند همراه با دو لایه ورق فلزی از جنس آلومینیوم، گالوانیزه و یا آلوزینک تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پانل ها به لحاظ ساختار ضعیف تر از عایق های پلی اورتان بوده همچنین عایق خوبی در برابر حرارت و برودت محسوب نمی شوند از همین رو استفاده از این پانل ها درمکان های صنعتی که با مواد شیمیای و اسیدی سر و کار داشته و عایق بودن در برابر حرارت حائز اهمیت است توصیه نمی شود اما نوع غیر قابل اشتعال، و ضخیم تر پلی استایرن که مقاومت بیشتر در برابر آتش سوزی دارد نیز موجود می باشد. در عوض این پانل ها به دلیل دانسیته کمتر و وجود خلل و فرج در سلول ها عایق خوبی در برابر صوت بوده، همچنین به دلیل سبک بودن سبب کاهش وزن کلی و بار مرده ساختمان شده، و قیمت مناسب تری نیز نسبت به دیگر پانل ها دارد.

فوم فشرده اکس پی اس (:(xps

تمایز این فوم ها فشردگی و پیوند مولکولی بالای آن ها می باشد.متریال اولیه این فوم ها را تحت فشار زیاد، حرارت و بخاردرون قالب های ریخته گری می ریزند و پس از سرد شدن این فوم ها منبسط می شوند اما از فشردگی بالایی برخوردارند و انبساط آنها به اندازه فوم های ای پی اس نمی باشد بلکه به صورت یک شبکه از سلول های بسته در می آیند.از امتیازات ویژه و منحصر به فرد این فوم ها این است که در تولید آنها از مواد مضر استفاده نشده همچنین قابلیت بازیافت نیز دارند از همین رو به این فوم ها، فوم های سبز نیز می گویند. از این نوع فوم ها بیشتر در عایق کاری کف، سقف و دیوار ،عایق سردخانه ها ،عایق سقف های شیبدار مسکونی، صنعتی و کشاورزی استفاده می شود.

فوم منبسط ای پی اس (:(eps

برای تولید این فوم ها رزین در دستگاه های تولید کننده این فوم ها بعد از رسیدن به دمای 120 درجه و فشار 0.8 به صورت دانه دانه در می آید. بعد از این مرحله دانه ها را به مدت 24 ساعت در سیلو نگهداری می کنند تا رطوبت بین دانه ها از بین برود. سپس آنها را زیر دستگاه پرس می ریزند و با فشار بخار آب بلوک های فومی تولید می کنند.وجود حفره های هوا و خلل و فرج در این فوم ها یک خاصیت آکوستیکی و ضد صوت عالی به این نوع فوم ها می بخشد.فوم های ای پی اس در مقایسه با فوم های اکس پی اس، ضخامت بیشتری داشته اما فوم های اکس پی اس ضخامت کمتر و گستردگی بیشتری دارند. از ویژگی خاص این پانل ها میتوان به مقاومت در برابر پوسیدگی، مقاومت در برابر خوردگی جانوران موذی، استحکام، دوام و طول عمر بالا اشاره کرد.

اگر بخواهیم فوم های اکس پی اس و ای پی اس با یکدیگر مقایسه کنیم فوم های ای پی اس، در مقام مقایسه با فوم های اکس پی اس به دلیل داشتن حفره های زیاد خاصیت نفوذپذیری بیشتری در جذب آب دارند ، همچنین به دلیل وجود این حفره های هوا رسانای خوبی برای گرما هستند در نتیجه عایق مناسب حرارت محسوب نمی شوند، و نکته قابل توجه دیگر این که فوم های اکس پی اس به دلیل فشردگی و تراکم مقاومت فشاری و مکانیکی خوبی در مقایسه با فوم های ای پی اس دارند.

موارد مصرف فوم و ساندویچ پانل پلی استایرن:

سوله کانکس های سردخانه ایانبار و سیلومحافظ لوازم الکترونیکی و صوتیبسته بندی مواد غذاییساخت شناورهاپارتیشن بندی و دکوراسیون داخلی ساختمانسقف های کاذبسالن های ورزشیسینما و سالن های کنفرانس

خواص کلی فوم و ساندویچ پانل پلی استایرن:

عایق در برابر الکتریسیتهمقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبتضد زلزلهدوستدار محیط زیستقابلیت تولید در ابعاد و ضخامت های متفاوتفاقد مواد حساسیت زا و مضر

قیمت ساندویچ پانل های پلی استایرن:

جهت دریافت قیمت دقیق این محصولات با مشاوران مربوطه تماس حاصل کرده تا بر اساس متراژ و ابعاد پانل درخواستی شما، طرح مورد نظر و نوع و کیفیت فوم و ورق های به کار برده شده قیمت نهایی ساندویچ پانل را در اختیارتان قرار دهند.

طریقه نصب:

حمل و نقل و نصب این پانل ها به دلیل وزن سبک بسیار سریع و راحت می باشد. در نصب ساندویچ پانل های سقفی از ورق های فلاشینگ و آبرو برای خروج آب باران و هدایت آن استفاده می شود، این سازه ها توسط پیچ گالوانیزه و رول پلاک به اسکلت ساختمان متصل شده و به واسطه شیب موجود در سازه آب باران درون فلاشینگ هدایت و از آنجا از طریق ناودانی ها به زمین منتقل می شود..معمولا قبل از نصب ساندویچ پانل ها بر روی اسکلت ساختمان زیرسازی صورت می گیرد ساندویچ پانل ها توسط پیچ و مهره به یکدیگر و توسط نبشی ها و ناودانی ها به اسکلت ساختمان متصل می شوند.پانل ها همانند یک قاب درون این نبشی ها قرار گرفته و توسط لبه های نر و مادگی درون یکدیگر فرو می روند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مربوطه ما در سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساندویچ پانل پلی استایرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری
  • اجرای عایق الاستومری کاری لوله‌های موتورخانه
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • فرصت برابر در شبکه تهران
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!