Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:49:00 GMT

مادران را بار دیگر به قصه گویی ترغیب کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۶۰۷

مادران را بار دیگر به قصه گویی ترغیب کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکر نجفی عصر یکشنبه در آیین اختتامیه مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس طی دو روز برگزار شد با بیان اینکه نقش و اهمیت قصه در تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آنرا ژانری تاثیرگذار دانست و افزود: ما به قصه ها عادت کردیم زیرا زمزمه مادرانمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قصه ها با مفاهیم ارزشمندی پیوند خورده است، گفت: قصه ها هرجا که باشیم با ما هستند زیرا مادران با عمیق ترین مهرها آن را با زبان و بیان شیوا به ما انتقال دادند و بدین وسیله درس اخلاق، مهر و دوست داشتن فرا گرفتیم.

نجفی درعین حال با ابراز تاسف از اینکه روزگار ماشینی و آلوده شدن به فضاهای امروزی موجب دوری و فاصله از قصه شده است، عنوان کرد: اگر در حوزه عواطف دارای خمیرمایه اجتماعی محکم نیستیم از نبود مفاهیم درون قصه ها و روایت ها سرچشمه می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه جای قصه ها را ابزارهای ماشینی و فانتری گرفته است، تصریح کرد: این جایگزینی ضربات و زیان های جبران ناپذیری به تعلیم و تعلم وارد کرده است بنابر این باید یاد بگیریم که مادرانی را پرورش دهیم که دوباره قصه گویی را بکار بگیرند.

وی با این حال، اعلام کرد: از این جهت که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبادرت به برگزاری جشنواره قصه گویی کرده است جای تقدیر دارد.

نجفی همچنین کانون پرورش فکری را به عنوان خانه و مدرسه دوم دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید از قابلیت های کانون استفاده بهینه در یادگیری کنیم، از این رو بر اساس طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون لازم است در کنار این نهاد قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله منطقه ای بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور در شیراز در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبانماه برگزار شد.

کد خبر 4768422

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس جشنواره قصه گویی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان تئاتر کودک و نوجوان پدافند غیرعامل بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

تین نیوز

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه اکوسیستم دریاچه نمک قم به شدت شکننده شده است، گفت: ستاد ملی مدیریت گردوغبار کشور اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گرد و غبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسین بازگیر در پاسخ به شرایط فعلی دریاچه نمک و وجود ریزگردها در این منطقه اظهار داشت: دریاچه نمک، یکی از فرصت های خوب استان قم است که بین سه استان قم، اصفهان و سمنان قرار گرفته و وسعتی حدود 200 هزار هکتار دارد و از دشت مسیله پشتیبانی می کند و خوشبختانه هنوز به وضعیتی که گرد و غبار و ریزگرد ایجاد کند نرسیده است.

بازگیر افزود: بخشی از آن به دلیل قرار گرفتن در محیط مناسب است که در سمت استان سمنان، کویر مرکزی ایران واقع شده و وجود پارک ملی، خود یک زون حفاظتی برای دریاچه به حساب می آید، در سمت استان اصفهان هم پناهگاه حیات وحش یخاب وجود دارد و در سطح استان قم، شرایط مناسب تری از لحاظ میزان رطوبت و آب دریاچه را داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، گفت: متأسفانه کم کم با تهدید این فرصت گرانبها روبه رو می شویم و حق آبه هایی که باید به تالاب های اقماری دریاچه، مثل؛ تالاب مُرّه، تالاب حوض سلطان، تالاب بند علی خان در استان تهران و ...  برسد، نرسیده و رودخانه ها، ورودی و آوردهای گذشته را ندارد، در بالادست، هم سدهای زیادی و هم برداشت های زیادی داشتیم.

بازگیر عنوان کرد: آبی که هم اکنون در رودخانه شور، تالاب مُرّه به استان می رسد، با خودش آلودگی همراه دارد و آب سالمی نیست، اما کارهای خوبی هم در دست اقدام است، از جمله؛ دریاچه نمک که در پایین دست یک حوزه آبخیز بزرگ قرار گرفته، یکی از زیرحوزه های فلات مرکزی ایران است که 9 استان در این حوزه آبخیز مشترک و سهیم هستند که به دریاچه نمک منتهی می شود.

وی تصریح کرد: لازمه مدیریت و ساماندهی آن کارهای فرااستانی است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قم، موضوع دریاچه نمک در یک کارگروه ملی به تصویب رسید و بیش از یک سال کار انجام شد و یک برنامه جامعی برای مدیریت این حوزه تهیه و با دستگاه های مختلفی که مرتبط با این حوزه اند، همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، وزارت صمت و ... تبادل اطلاعات صورت گرفت و در این راستا طرحی نوشته شد که در ششمین جلسه ستاد ملی تالاب های کشور به تصویب رسید.

مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار داشت: جایگاه این ستاد در ذیل قانون حفاظت و مدیریت تالاب های کشور است و با حضور 10 عضو کابینه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود و شأن مصوبات این ستاد شبیه مصوبات ستاد هیئت دولت است.

بازگیر درباره پروژه های الویت دار طرح جامع دریاچه نمک گفت: کارهایی که باید در سطح کل حوزه صورت پذیرد، مشخص شده و برنامه 5 ساله برای آن تصویب و از اسفند ماه ابلاغ شده که در دستور کار همه دستگاه ها باید قرار گیرد.

 وی افزود: برای تحقق پیدا کردن این اقدامات، یک کارگروه ویژه تخصصی باید شکل گیرد که ستاد، مسئولیت این کارگروه را به استاندار محترم قم داده و استانداران سایر استان های حوزه و دستگاه های مرتبط هم در این کارگروه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: ستاد ملی مدیریت گرد و غبار کشور  اعلام کرده اگر دریاچه نمک آسیب ببیند، فلات بخش مرکزی نیز آسیب خواهد دید و کانون گردوغبار و ریزگردها در منطقه فعال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران