Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@10:25:20 GMT

حاشیه های روح الله زم برای سرویس اطلاعاتی فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۶۳۰

آفتاب‌‌نیوز :

دستگیری روح الله زم، سرشبکه جریان معاند آمد نیوز واکنش‌های گسترده و متفاوتی را از سوی جریان‌های سیاسی، امنیتی و رسانه ای در داخل و خارج از کشور بدنبال داشت.

با توجه به اقامت روح الله زم و خانواده وی در کشور فرانسه و ارائه سرویس تامین دایمی از سوی بخش حفاظت اشخاص( SDLP) در سازمان اطلاعاتی امنیتی این کشور به وی، خبر دستگیری این عنصر معاند و پخش تصاویر او از صداوسیمای ایران موجب شکل گیری امواج انتقادی سنگین علیه دولت و سرویس اطلاعاتی فرانسه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های فرانسه و بسیاری از شبکه های خبری و خبرگزاری های غربی و عربی با طرح دو گزاره شامل احتمال همکاری دولت فرانسه با ایران و یا ناکارامدی مطلق دستگاه اطلاعاتی این کشور انتقادات شکننده ای را متوجه پاریس کردند.

با گذشت موج طوفانی انتقادات اولیه به سرویس اطلاعاتی فرانسه، جریان رسانه ای هماهنگ شده ای با محوریت روزنامه های پرتیراژ این کشور از جمله لوفیگارو و لوموند برای مبرا نمودن دستگاه اطلاعاتی این کشور از این شکست کم سابقه، از چندی قبل تولید و انتشار گسترده محتوای انحرافی و فرافکنانه را آغاز نموده اند.

در مقالات و گزارشهایی که طی یک ماه اخیر به صورت پیوسته از سوی رسانه های فرانسه منتشر می شود، بر اعلام هشدار از سوی سرویس فرانسه به روح الله زم و تاکید بر مخاطرات ناشی از خروج وی از این کشور تاکید شده و تلاش می شود که بی توجهی روح الله زم به هشدارهای دستگاههای اطلاعاتی فرانسه به وی را به عنوان عامل اصلی گرفتار شدن او در تور سازمان اطلاعات سپاه معرفی نمایند.

رسانه های فرانسه برای اثبات مدعای خود پا را از ارائه تحلیلها و گزارشهای تخیلی فراتر گذاشته و اخبار کذبی را در خصوص احضار مقامهای ذیربط ایرانی مستقر در پاریس، قبل از عملیات دستگیری زم و اعلام هشدار به انها در خصوص خودداری از هرگونه عملیات در قلمرو سرزمینی فرانسه را مطرح کرده اند که تماما عاری از واقعیت است.

به نظر می رسد اقدام هماهنگ و پردامنه رسانه های فرانسوی با هدایت سازمان اطلاعات داخلی این کشور( DGSI) در حال انجام است و هدف ان ارام سازی فضای داخلی و بازسازی اعتبار از دست رفته سرویس اطلاعاتی فرانسه نزد سایر گروههای معاند ضد ایرانی مستقر در این کشور است.

در این میان انتشار برخی گزارشهای متضاد و متناقض از سوی رسانه های فرانسه پیرامون موضوع دستگیری روح الله زم نشان می دهد که عملیات پیچیده و فنی سازمان اطلاعات سپاه موجب بروز سردرگمی واختلاف میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور نیز شده است.

به طور قطع با توجه به همکاری نزدیک روح الله زم با سرویس اطلاعاتی فرانسه و نقش این کشور در پشتیبانی، حمایت و هدایت گروههای معاند ضد ایرانی، انتشار اعترافات این عنصر معاند دراینده پرده های جدیدی از شکست مفتضحانه عناصر و جریانات ضد انقلاب و کشورهای حامی انها را هویدا خواهد ساخت.

 

نور نیوز 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روح الله زم سرویس اطلاعاتی فرانسه اطلاعات سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین درغزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز مراکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب مرکز جل العلام با موشکهای برکان هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک دو موشک از سمت لبنان به سمت شهرک دویوم در الجلیل علیا خبر دادند.

این منابع صهیونیست تاکید کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک موشک از لبنان به نزدیکی روش هانکرا خبر دادند.

از سوی دیگر جنگنده های رژیم صهیونیستی حومه شهرک ناقوره و نیز عیتاالشعب را بمباران کردند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرک مجدلزون، ارتفاعات الجبور، منطقه واقع میان برغز و الاحمدیه را هدف قرار دادند.

کد خبر 6084450

دیگر خبرها

  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌ الله لبنان دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌الله دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی