Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جودی گفت: در مجموع به هر خانوار زلزله‌زده در آذربایجان شرقی ۷۰ میلیون تومان وام و بلاعوض تعلق می گیرد. تاریخ انتشار: 18:04 - 19 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۶۳۹ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی بازدید‌هایی از شهرستان‌های سراب و میانه و روستا‌های این مناطق که تحت تاثیر زلزله بودند، اظهار کرد: آواربرداری از روستا‌های زلزله زده آذربایجان شرقی در حال انجام است و بازگشایی معابر روستایی نیز انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جودی افزود: ارزیابی‌های مناطق زلزله‌زده طی دو روز انجام شده که آخرین آمار‌ها حاکی است، ۳ هزار واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند و ۱۵۰۰ واحد نیز باید تعمیر شوند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تصویب اعتبارات بازسازی‌های مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی در کمیسیون دولت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه دولت، حدود ۲۰۰ میلیاردتومان وام، ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تخصیص می‌یابد.

به گفته وی، به هر واحد ۴۰ میلیون وام، ۱۵ میلیون بلاعوض، ۱۵ میلیون معیشتی، تعلق می‌گیرد که مجموعا هر خانوار زلزله‌زده ۷۰ میلیون تومان وام و بلاعوض دریافت خواهد کرد.

جودی اعلام کرد: برای واحد‌هایی که تخریب ۱۰۰ درصدی داشتند کمک اجاره ۱۰ میلیون تومان به هر خانوار داده می‌شود و یا اتاقکی برای اسکان دائم هر خانوار در محل احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مردم مناطق زلزله زده در چادر اسکان یافته‌اند و از فردا اسکان آن‌ها از چادر به مناطق امن‌تر آغاز شده و تمهیدات دراین خصوص شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله آذربایجان شرقی وام تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۲۱ و ۳۲ دقیقه شنبه شب به وقوع پیوست.

موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه ۳۸.۴۸ عرض شمالی و ۴۵.۰۱ طول شرقی و عمق ۱۳ کیلومتری زمین ثبت شده است.

کانون این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری خوی و ۱۰۱ کیلومتری ارومیه اعلام شده است.

گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه تاکنون ارائه نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله خوی خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در آذربایجان