Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-20@01:18:00 GMT

3 سال زندان برای دزد گاز در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۸۲۰۵

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عامل دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز در مشهد به سه سال حبس محکوم شد. به گزارش «جنوب نیوز»؛ سید کمال ابن الرضا در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: جرم متهم مذکور، دستکاری در تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی گاز برای تغذیه سایر مشترکین بوده که دادگاه با توجه گزارش مامورین انتظامی و لوایح تقدیمی، فرد متخلف را به سه سال حبس تعزیری و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت گاز استان محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: مطابق ماده 687قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده، هر فردی در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز و غیره مرتکب تخریب یا حریق و از کارانداختن و یا هرنوع خرابکاری دیگر شود، بدون آنکه منظور وی اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.

ابن الرضا ادامه داد: همچنین براساس ماده 1 قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از خدمات فوق کرده و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی به جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه شامل پرداخت جریمه نقدی تا درجه ۶ در مصارف خانگی و در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی محکوم می گردد.

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در قانون تاکید شده که در صورت تکرار جرم توسط فرد خاطی، وی به حداکثر جریمه مقرر و قطع انشعاب به مدت سه تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدام‌های بسیار زیادی برای مدیریت شبکه گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های سیار این شرکت با هرگونه انشعاب غیرمجازگاز برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی علاوه بر اینکه موجب اخلال در نظم گازرسانی و تضیع حقوق دیگر مشترکین شده و از منظر قانونی و شرعی نیز واجد وصف مجرمانه است، افزود: همچنین استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی مخاطرات جانی، مالی و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

ابن الرضا تاکید کرد: شهروندان در معرفی تضییع کنندگان حقوق عامه با نگاه به حفظ ایمنی در جامعه همکاری داشته باشند و همچنین سامانه های تلفنی 194 و 37074 آماده ثبت و پیگیری گزارش های مردمی است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: در اجرای طرح برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و صیانت از منابع آبی،  ۲۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب پارسال در این شهرستان مرزی استان شناسایی و با پرداخت جریمه و خرید انشعاب قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شد.

محسن چهکندی افزود: این انشعاب‌های غیر مجاز با فعالیت گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی با عنوان گشت آب شناسایی شد.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز بیشتر مربوط به بخش‌های مسکونی، تجاری و باغ‌ها بود، گفت: علاوه بر این تعداد ۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز در قالب این طرح پارسال در شهرستان خواف قطع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف در خصوص زیان‌های انشعابات غیرمجاز آب گفت:: مصرف غیرمجاز آب نه فقط موجب هدر رفت این مایه حیاتی می‌شود، بلکه به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

چهکندی گفت: گشت آب به صورت مستمر در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف در حال فعالیت و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند.

شهرستان خواف بیش از ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب دارد که ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

خواف  در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد  و با افغانستان هم مرز  است.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند