Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان اقتصادی استان مرکزی اعلام کردند: ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی هدف‌گذاری شد. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، طرح رونق تولید یکی از برنامه‌های تدوین شده اقتصادمقاومتی است که به‌منظور حفظ اشتغال در واحدهای کوچک و متوسط و بازگرداندن آنها به چرخه تولید و اقتصاد به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " دولت باید برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اقدامی کند" می‌توان گفت اجرای طرح رونق تولید مطلوب و بسیار کارآمد است، براساس این طرح سالانه مبالغی تعیین و برای  استان‌ها تقسیم‌بندی می‌شود تا در قالب تسهیلات به متقاضیان ارائه داده شود.

روند دریافت این تسهیلات توسط متقاضیان به این صورت است که افراد متقاضی با ورود به سایت بهینیاب و یا مراجعه مستقیم به شعب بانک‌های عامل برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام به عمل می‌آورند و پس از اینکه طرح مشمول دریافت تسهیلات خود را به متولیان کمیته فنی ارائه دادند، درصورت پذیرفتن طرح توسط کمیته می‌توانند نسبت به تکمیل مدارک و دریافت این ت سهیلات اقدام کنند.

این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و هزینه‌های بازسازی و نوسازی به افرادی که به دلایلی ازجمله بدهی مالیاتی، بدهی بیمه‌ای و بدهی بانکی قادر به دریافت تسهیلات عادی نیستند تعلق می‌گیرد تا به این وسیله بتوانند ضمن حفظ فعالیت خود اشتغال موجود در واحد صنعتی خود را نیز نگهدارند.

90 درصد از طرح‌های ارائه شده در کمیته رونق استان مرکزی تا پایان آبان باید تعیین تکلیف شوند

استان مرکزی نیز یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود که تعداد بسیار زیادی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در آن فعالیت دارند که می‌توانند از سهمیه تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند، به همین سبب کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری استان مرکزی تشکیل و به بررسی مسائل مرتبط با اجرای طرح رونق تولید و سایر مسائل حوزه تولید و صنایع می‌پردازد.

اهمیت رونق صنایع استان مرکزی موضوع مهمی بود که معاون اقتصادی استاندار مرکزی در جلسه کارگروه رونق تولید استان به آن اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه دستورات سهمیه امسال طرح رونق تولید با تاخیر ابلاغ شد از نظر زمانی اندکی عقب مانده‌ایم و به همین سبب کمیته بررسی باید زمان بررسی طرح‌ها را به کمتر از دو هفته کاهش دهد که حداقل تا پایان آبان ماه 90 درصد از طرح‌های ارائه شده تعیین تکلیف شوند.

سعید فرخی افزود: در مقایسه افرادی که امسال در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند با افرادی که سال گذشته متقاضی دریافت این تسهیلات بوده‌اند درمی‌یابیم که تعداد متقاضیان کاهش یافته است که به این سبب از دستگاه‌های متولی درخواست داریم اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه را داشته باشند تا افرادی که قادر به دریافت تسهیلات با روند عادی نیستند بتوانند در این قالب تسهیلات دریافت کنند.

375 متقاضی در راستای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند

وی تصریح کرد: تاکنون 375 متقاضی در راستای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 166 نفر با هزینه طرحی معادل 483 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این میزان 25 مورد با مبلغ 68 میلیارد تومان مصوب شده که از این تعداد 19 مورد پرداخت و 137 مورد تسهیلات نیز به‌صورت مستقیم پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: حفظ و تثبیت اشتغال در واحدهای فعلی اولویت اصلی است که همین مورد می‍‌تواند دلیل گرایش متقاضیان به سمت و سوی دریافت سرمایه در گردش باشد، تعداد متقاضیان سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی با سهمیه تعیین شده فاصله بسیاری دارد.

فرخی عنوان کرد: باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا تسهیلات مصوب هرچه سریعتر محقق شوند زیرا امسال علاوه بر تسهیلات رونق تولید ماده یک تبصره 18 نیز به این دستورکار افزوده شده است، اعضای کارگروه تعیین طرح‌های متقاضی به روند فعالیت خود سرعت بخشند و به افرادی که در این طر حثبت‌نام کرده اما مراجعه نکرده‌اند اطلاع دهند تا هرچه سریعتر تعداد متقاضیان تعیین تکلیف شود.

روزگار نامناسب چادر مشکی در سال رونق تولید؛ نرخ چادر مشکی در بازار اصفهان 500 درصد افزایش یافتموانع اصلی رونق تولید در کشور + نمودارهمدان| رونق تولید توسط کارگران محقق می‌شود

 

*** 375 نفر در استان مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید هستند

مجید نیکی‌ملکی با اشاره به آمار افراد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید اظهار داشت: هدف‌گذاری سال گذشته برای اعطای تسهیلات رونق تولید مبلغی معادل هزار و 200 میلیارد تومان بود که براین اساس درنظر داریم میزان تسهیلات رونق امسال از سقف محقق شده سال گذشته پایین‌تر نباشد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 375 نفر متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی ثبت‌نام به عمل آورده‌اند که بخش عمده تقاضا به دو حوزه صنعت و کشاورزی مرتبط و در قالب سرمایه در گردش است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید در دو رسته تداوم فعالیت در واحدهای اقتصادی فعال و پتکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد قابل مصرف است که متقاضیان می‌توانند با معرفی طرح در این دو حوزه از تسهیلات مورد نظر برخوردار شوند.

نیکی‌ملکی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور سیاست اصلی دولت بر مبنای صیانت از فرصت‌های شغلی موجود و ظرفیت تولید داخل تدوین شده جهت پرداخت تسهیلات رونق نیز به سمت‌وسوی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی رفته و 75 تا 80 درصد از تسهیلات موجود را به حفظ ظرفیت‌های موجود اختصاص می‌دهیم.

کشاورزی و صنعت دو حوزه پرتقاضای حوزه تسهیلات رونق تولید استان مرکزی

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 375 نفر متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بوده‌اند که از این تعداد 166 طرح در حوزه کشاورزی و صنعت به سیستم بانکی معرفی شده‌اند که در مجموع این 166 طرح مبلغی معادل 484 میلیارد تومان تسهیلات درخواست دارند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 40 طرح از میان طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل مصوب شده‌اند و براساس این مصوبه این طرح‌ها در مجموع تسهیلاتی معادل 108 میلیارد تومان تقاضا کرده‌اند که از این مبلغ تاکنون 90 میلیارد تومان پرداخت قطعی شده است.

نیکی‌ملکی بیان کرد:  میزان پرداخت تسهیلات مستقیم بانک‌ها به متقاضیان تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال تاکنون معادل هزار میلیارد تومان برآورد شده و این پرداخت‌ها در چهارچوب طرح قرار دارد و باید در سامانه بهینیاب به ثبت برسند، تاکنون 137 طرح با مبلغ 177 میلیارد و 600 میلیون تومان به‌صورت مستقیم موفق به استفاده از این تسهیلات شده‌اند.

وی افزود: براساس ماده یک تبصرخ 18 هدف‌گزاری کلی کشور در حوزه صنعت بر این اساس است که بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی تعلق گیرد تا به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، بازسازی و نوسازی صنایع و سرمایه‌ در گردش واحدهای موجود بپردازند که از این مبلغ مقرر سهم استان مرکزی رقمی معادل 746 میلیارد و 900 میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی ادامه داد: از مبلغ 20 هزار میلیارد تومان منابع تعیین شده کشور در این زمینه 700 میلیارد تومان در کشور تامین شده و در سطح استان مرکزی 4 بانک مبلغی معادل 76 میلیارد تومان توزیع استانی داشته‌اند، همچنین بانک‌ها دیگر نیز درون استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما تاکنون توزیع استانی نداشته‌اند.

نیکی‌ملکی عنوان کرد: تاکنون استان مرکزی در حوزه تبصره 18 به میزان 70 میلیارد تومان مصوبه داشته که تاکنون 62 میلیارد تومان از این مبلغ به متقاضیان تبصره 18 پرداخت شده است، همچنین رویکرد اصلی تسهیلات تبصره 18 نیز سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: در حوزه تبصره 18 بخش کشاورزی سهمیه‌ای معادل 231 میلیارد و 700 میلیون تومان تعیین شده که از این مبلغ 94 میلیارد تومان به طرح‌های جدید دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در رسته‌های خاص بخش کشاورزی، 92 میلیارد تومان درقالب سرمایه در گردش و 45 میلیارد تومان نیز به بازسازی و نوسازی تخصیص داده شده است، همچنین در حوزه گردشگری نیز تاکنون 5 طرح متقاضی  دریافت تسهیلات بوده‌اند.

انتهای پیام/720/ش

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی