Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی، عصر یکشنبه در گردهمایی هیات‌های بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان‌های استان فارس افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مورد احترام و اعتماد مردم قرار دارد و این اعتماد، سرمایه بزرگی است که باید آن را پاس بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پاس داشتن این اعتماد مردم در گرو اعمال و رفتار قانونمند ماست و هیات‌های بازرسی انتخابات نیز باید با عملکرد قانونی خود بر اعتماد مردم بیفزایند.
رحیمی همچنین به فراز و نشیب‌هایی که این روزها کشورمان با آن مواجه است، اشاره و بیان کرد: از طرفی معاندان، اپوزیسیون (گروه مخالف) و دولت‌های معاند از جمله استکبار، هجمه‌هایی به نظام و دولت انجام می‌دهند و تمایل دارند بین مردم و نظام گسستگی ایجاد کنند.
استاندار فارس اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظامی جمهوری اسلامی با توسل به شیوه‌های مختلف از جمله راه انداختن جنگ روانی، تحمیل تحریم و جنگ اقتصادی و ایجاد جو برای ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام، می‌کوشند از این رهگذر شکافی عمیق بین مردم و نظام ایجاد کنند و به اهداف شوم خود دست یابند.
وی ادامه داد: با وجود این فشارها در جبهه خودی و نظام، تلاش‌ها بر این است تا رضایتمندی شهروندان حاصل شود.
استاندار فارس گفت: تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داده که تنها صداقت و خدمت به مردم است که می‌تواند از این تخریب‌ها و تهاجم‌ها جلوگیری کند اما این به این معنی نیست که ما هوشیار نباشیم و توطئه‌های دشمنان را متوجه نشویم و در مقابل آن دست به تدابیر مناسب نزنیم.
رحیمی بیان کرد: یکی از برگ‌های برنده نظام جمهوری اسلامی، همراهی مردم است اما دشمنان می‌کوشند که این همراهی را کاهش دهند تا اعتماد مردم به نظام را دچار خدشه کنند.
وی ادامه داد: دلسوزان نظام به دنبال افزایش همدلی و اعتماد هستند اما شاید در درون کشور هم عده‌ای ناخواسته در پی دلسرد کردن مردم باشند که نتوانیم انتخابات پُر شوری را که به عنوان برگ برنده نظام است، رقم بزنیم.
استاندار فارس گفت: می‌خواهند مردم را نا امید کنند و بگویند در کشور فساد گسترده شده است و کل کشور را فساد گرفته است و شما به هیچ کس در هیچ دستگاهی اعتماد نکنید در حالی که اگر جمع مفسدان را به کل خدمتگزاران تقسیم کنیم تعداد مفسدان به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
رحیمی افزود: همگان باید تلاش کنیم تا بر اعتماد مردم افزوده شود و انتخابات پُر شوری توام با قانونمندی، سلامت و امنیت همراه با رقابت همه سلیقه‌های موجود زیر چتر نظام  برگزار کنیم تا در نظام بین‌المللی امکان چانه‌زنی را افزایش دهیم، در داخل نیز رضایتمندی مردم فراهم شود و مردم همچنان احساس کنند رای و اراده آنان حاکم بر سرنوشت کشور و خودشان است.
وی اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط و زمینه یک انتخابات حداکثری، امری ضروری است که باید همگان برای تحقق آن تلاش کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه ملاک عمل ما در تمام مراحل انتخابات باید مُر قانون باشد گفت: هیچ کس نمی تواند خود را مبرا از قانون بداند.
رحیمی اظهار کرد: به هیچ عنوان سلایق شخصی و جناحی نباید در روند انتخابات تاثیر سوء داشته باشد و نباید به این دلیل که فلان نامزد انتخابات چون از گروه ما نیست از گردونه رقابت حذف شود.
وی ادامه داد: بی شک چنین نوع تفکری که فردی بخواهد دیگری را به علت اینکه در چارچوب فکری او نمی گنجد، از گردونه رقابت حذف کند موجب دلسری عده زیادی از مردم می شود.
استاندار فارس تاکید کرد: هیچ کس و هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات عمومی، علیه یا به نفع یک نامزد استفاده کند و بدون تردید هیات‌های بازرسی باید این موارد را رصد و گزارش های مستند و مکتوب را ارایه کنند تا بتوانیم جلو هر گونه تخلفی را بگیریم.
رحیمی افزود: هیات‌های اجرایی باید به مُر قانون عمل کنند و تحت هیچ فشاری قرار نگیرند و بدون مستند قانونی هیچ کس از گردونه رقابت حذف نخواهد شد.
وی ادامه داد: اگر کسی فکر کند به دلیل آن که فلان آقا آنجاست ممکن است از گردونه انتخابات حذف شود، این پنداری اشتباه است و بی شک چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد که بدون مستند و حکم قانونی کسی از رقابت انتخاباتی حذف شود.
استاندار فارس گفت: هیات بازرسی انتخابات اجازه بازرسی و ارایه گزارش به بنده و رئیس هیات بازرسی انتخابات را خواهند داشت.
رحیمی به اجزای مختلف برگزاری انتخابات از جمله هیات اجرایی، هیات نظارت، وزارت کشور و هیات بازرسی اشاره کرد و افزود: اصل انتخابات را طبق قانون مردم برگزار می‌کنند و هیات اجرایی از بین معتمدان مردم انتخاب می شوند و ما ملزومات را برای آنها مهیا می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ضلع‌های انتخابات، نامزدها هستند که توصیه ما به آنها این است به سمت و سویی بروند که توانایی، برنامه‌ها و چگونگی راه‌های دستیابی به اهداف را در تبلیغات خود مطرح و از ایجاد انتظارات خارج از قانون و اختیارات پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: اگر کسی که امروز در قدرت نیست، حق الناس و قانون را رعایت نکند حتما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم پس از به قدرت رسیدن، قانون را رعایت کند.
استاندار فارس گفت: مردم فهمیم هستند و فرق سره از ناسره را خودشان تشخیص می‌دهند، نباید به سمت و سویی حرکت کنیم که خود را ولی مردم بدانیم و فکر کنیم مردم نمی توانند تشخیص دهند و تصمیم بگیرند که کدام موضوع به نفع یا به ضرر آنهاست.
رحیمی افزود:  نامزدهای انتخابات در تبلیغات انتخاباتی دیگران را تخریب و تکذیب نکنند بلکه خود را مطرح کنند و برنامه‌هایشان را بگویند، اینکه فکر کنیم با تخریب دیگران رای می آوریم، تصور اشتباهی است.
وی ادامه داد: از همه نیروهایی که بعد از گذشتن از چارچوب‌های قانونی به عنوان نامزد انتخابات وارد می‌شوند، استقبال می‌کنیم.
استاندار فارس بیان داشت: همچنین انتظار از هیات‌های بازرسی این است که قانون را رعایت کنند و با درایت لازم، سعه صدر و تسلط بر قانون، نظارت و بررسی‌های لازم را بر روند اجرای قانون انجام دهند و از چارچوب قانونی پا را فراتر نگذارند.
رحیمی افزود: برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که کدام یک از افراد بعد از گذشتن از فیلتر قانونی، رای بیاورند بنابراین تلاش می‌کنیم تمام نامزدها در یک رقابت سالم انتخاباتی شرکت کنند و نتیجه انتخابات مشخص شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس فارس انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند

رئیس کل دادگستری گلستان در هفدهمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: اقدامات صدا و سیما با پوشش زنده و حضور فعال در ایام این ایام به ویژه روز ۱۱ اسفند به داغ شدن تنور انتخابات کمک کرد.

آسیابی افزود: بخشی از مشارکت مردم به علت همین عملکرد خوب صدا و سیما بود که مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای ترغیب کرد.

آسیابی در این جلسه هم چنین با اشاره به بررسی آخرین وضعیت حوزه انتخابیه گنبدکاووس گفت: مهم‌ترین توصیه ما به ۲ نامزد این حوزه انتخابیه، این است که فقط بر تبیین برنامه‌های خود تمرکز کنند و از تخریب نامزد رقیب و دیگر اقداماتی که در قانون انتخابات جرم انگاری شده است، خودداری کنند.

وی گفت: نامزد‌ها بر هواداران خود نیز نظارت داشته باشند و رعایت قانون و اخلاق را مدنظر قرار دهند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان هم در این جلسه گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس هم زمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضابهمنی نژاد افزود: بر اساس جدول زمانبندی اجرای انتخابات، نامزد‌های راه یافته به مرحله دوم، می‌توانند از ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

وی همچنین گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات، همه رای دهندگان مرحله دوم فقط در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رای داده اند می‌تواننددر انتخابات شرکت کنند.

بهمنی نژاد گفت: کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رای نداده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود