Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار با موافقت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی برای انسداد مرزها در جنوب شرق کشور اختصاص یافته است.

به گزارش تسنیم، احمدعلی موهبتی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ 100 میلیون دلار با موافقت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی برای انسداد مرزها در جنوب شرق کشور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این اقدام موثر سرعت انسداد مرزهای استان را افزایش می‌دهد، افزود: تاکنون در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق در این استان اقدامات متعددی به روش‌های مختلف از جمله فنس‌کشی و تجهیز سیستم‌های اپتیکی و مخابراتی و افزایش امکانات لجستیکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران به صورت یک جانبه نمی‌تواند به طور کامل موضوع انسداد مرزی را انجام دهد اما در این زمینه توافقاتی با پاکستان انجام شده که این کشور نیز انسداد مرز را آغاز کرده و با ایجاد موانع سیم خاردار و فنس‌کشی حدود 50 کیلومتر از مرز را مسدود کرده که اگر این روند ادامه داشته باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

موهبتی ادامه داد: مسدود کردن مرز به معنای ممانعت از ارتزاق مرزنشینان نیست بلکه گذرگاه‌های مرزی، پایانه‌ها و مسیرهای قانونی همچنان برای معیشت مرزنشینان باز خواهد ماند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.
ذبیح الله اللهی افزود: هم‌اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی از فعال بودن ۴۶ پایگاه سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد و ادامه داد: آن دسته از کودکانی که تاکنون موفق به نوبت‌گیری نشدند می‌توانند با دریافت نوبت الکترونیکی برای انجام سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرآیند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد، گفت: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روز‌های پایانی موکول نکنند.
وی ادامه داد: متولدان ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹٩/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی یک و دو می‌شوند، حتما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند .
الهی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • ۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان | حضور میدانی وزیر کشور