Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری و توسعه استان یزد، گفت: به واسطه علم و دانش، تحولات بزرگی در کشور و دنیا رقم خورده است. اینکه با آب کم، محصول خوبی برداشت می‌شود و در زمان کوتاه می‌توانیم با همدیگر ارتباط برقرار کنیم، به واسطه علم و دانش امکان‌پذیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم و دانش به عنوان راه پیشرفت را پیامبر اسلام(ص) به انسان آموخته است او مدینه العلم بود و این درب را به روی انسان گشود و فرمود که انسان با علم می‌تواند به همه جا برسد و اگر سلطنت می‌خواهید به دنبال علم و دانش باشید.

رئیس جمهور با قدردانی از حضور باشکوه مردم یزد در استقبال از خادمان خود در دولت، اظهار داشت: مردم خونگرم و مهربان استان و بویژه شهر یزد با حضور باشکوه خود در مراسم استقبال بر خادمان کوچک خود در مجموعه دولت منت گذاشتند و از همه مردم استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

روحانی در ادامه با گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص)، با اشاره به خدمات ایشان به جامعه و مردم، اظهار داشت: پیامبر(ص) در قدم اول ایمان را برای مردم به ارمغان آورده و درهای آسمان را به روی مردم گشود و جهان‌بینی بزرگی به مردم که چشم امیدشان به ساخته دستشان به نام بت بود، عنایت کرد و آنها را از بت‌ها رهانید و به آسمان متصل کرد و ایمان واقعی را در دل مردم زنده کرد و این کار، بزرگترین و مهم‌ترین رسالت پیامبر(ص) به عنوان اشرف مخلوقات بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیامبر همچنین بر آموختن علم و دانش تأکید داشتند، گفت:‌ پیامبر(ص) فرمود که علم و دانش را در هر کجا که هست بیاموزید و تأکید داشت که کسی که در راه دانش قدم برمی‌دارد، پا روی بال فرشتگان می‌گذارد و در پیشگاه خداوند عزیز است.

روحانی گفت: ایجاد شغل برای جوانان کشور را خدمتی بزرگ و ارزشمند و بهترین راه اشتغال، اقتصاد دانش بنیان است. تولید تمام خطوط نفت و گاز مورد نیازمان توسط دانشمندان ایرانی، عزت کشور است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: میدان نفتی بزرگی که خبر آن را اعلام کردیم، به واسطه اکتشافات علمی امکان‌پذیر شده است و متخصصین کشورمان با دانش و تکنولوژی توانستند به اعماق زمین نفوذ کرده و این اکتشاف بزرگ را رقم بزنند. برای آموختن علم و دانش پایانی وجود ندارد و انسان تا پایان عمر خود دانشجو و دانش‌آموز است.

رئیس جمهور حضور و افتتاح کارخانه توربین‌سازی یزد را بسیار خوشحال‌کننده دانست و گفت: اینکه تمام خطوط نفت و گاز توسط توربین‌هایی که به دست متخصصین کشورمان ساخته شده است و کشورمان را در این زمینه بی‌نیاز کرده ، بسیار افتخارانگیز و خوشحال‌کننده است و نشان‌دهنده عزت کشورمان می‌باشد. حضور در این کارخانه یکی از ساعات بسیار خوب برای من بود.

 روحانی افزود: مشاهده تحقیقات عظیم و توربین‌های با عظمتی که در این کارخانه از صفر تا صد به دست متخصصان کشورمان ساخته شده، پیمودن همان دانشی است که می‌تواند برای کشورمان اقتدار ایجاد کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود کار و تلاش را دیگر توصیه پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) به ما گفت شبانه‌روز کار کنید زیرا کسی که کار می‌کند، مجاهد است.

روحانی با بیان اینکه مبارزه فقط در سنگر نیست و مجاهدت فقط در جنگ و مبارزه نیست، گفت: کسی که کار می‌کند نیز مجاهد است. کار و تلاش عیب نیست. ثروت به دست آوردن نه تنها مذموم نیست بلکه پسندیده هم است. اینکه طرحی افتتاح می‌شود و برای جوانان بیکار اشتغال ایجاد می‌کند، خدمت بزرگ و ارزشمندی است و کارآفرینان که تولید و اشتغال ایجاد کرده و نیاز بازار را تأمین می‌کنند، اگر نباشند، ما باید همه اینها را وارد کنیم. در حالی که امروز با تلاش کارآفرینان، روی پای خود ایستاده‌ایم و به جای واردات تولید می‌کنیم. امروز در فولاد تولیدکننده هستیم و صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور در همین زمینه به افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی در اردکان اشاره کرد و گفت: امروز در چادرملو کارخانه تولید سالانه یک میلیون و 550 هزار تن فولاد اسفندی افتتاح شد که کار بسیار بزرگی است که باعث خودکفایی کشور می‌شود و اشتغال ایجاد می‌کند.

روحانی با بیان اینکه هیچ چیزی بدتر از بیکاری نیست، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند اشتغال را فقط دولت ایجاد می‌کند در صورتی که اینگونه نیست. دولت باید زیرساخت ها ، سرمایه و تسهیلات را فراهم کند، مجلس باید با وضع قانون برای ارایه تسهیلات زمینه را فراهم کند، قوه قضائیه با تأمین امنیت، امنیت اشغال را ایجاد کند و بقیه کارها دست مردم است.

رئیس جمهور در ادامه به شرایط استان یزد اشاره کرد و گفت: همین استان یزد پر از استعداد و موقعیت‌های استراتژیک و راهبردی است. اگر بگوییم در این استان بیکار داریم، اینجا دیگر همه ما مقصر هستیم و همه ما باید کمک کنیم تا این گره گشوده شود.

ادامه دارد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1319706

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی نفت گاز حسن روحانی ایالات متحده آمریکا زلزله تیم ملی فوتبال ایران باشگاه استقلال دونالد ترامپ کاریکاتور استان یزد روسیه دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی ۴۵ تا ۵۰ درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.

او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.

کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود ۴۰، ۴۵ درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزايش قيمت‌ها كاهش تورم»، مردم چگونه باوركنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید