Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی نژاد از سونوگرافی هیپ به عنوان روشی نوین در علم پزشکی برای تشخیص و درمان به موقع عارضه در رفتگی لگن در کودکان یاد کرد و افزود: مفصل هیپ محل اتصال استخوان ران به استخوان لگن است که در برخی از نوزادان به دلایلی ممکن است قرار گرفتن استخوان ران در استخوان لگن به خوبی شکل نگرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: امروزه برای تشخیص و درمان این مشکل از روش های کم تهاجمی و غیر جراحی استفاده می کنند که یکی از این روش ها سونوگرافی مفصل هیپ است.

 وی بیان داشت: پروفسور رینهارد گراف پزشک نامدار در زمینه ارتوپدی کودکان با ارائه تجربیات خود برای تشخیص این عارضه، سونوگرافی مفصل هیپ را پیشنهاد کرد که با انجام این سونوگرافی و تشخیص سریع این مشکل، از هزینه‌های درمان که بر خانواده تحمیل می‌شود کاسته می‌شود. 

وی خاطرنشان شد: در حال حاضر این سبک در اروپا بکار برده می شود و امیدواریم با برگزاری این کارگاه در نیشابور بتوانیم به نهادینه کردن آن در کشور کمک کنیم. 

دکتر عظیمی نژاد عنوان کرد: در نخستین سفر دکتر محمدشمس شرق به نیشابور و بعد از مذاکرات انجام شده برای ساخت مرکز پزشکی ناباروری و سلامت مادر و جنین شمس شرق در سال١٣٩۵ و به پیشنهاد ایشان آغاز برگزاری این کنفرانس رقم خورد که می تواند نویدبخش استفاده از یک روش کم هزینه برای تشخیص و درمان در رفتگی مفصل هیپ نوزادان به جای یک روش جراحی و پر هزینه باشد. 

شایان ذکر است کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان با حضور پروفسور رینهارد گراف متخصص ارتوپدی و صاحب سبک جهانی سونوگرافی هیپ نوزادان از اطریش، دکتر مهرزاد مهدی زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن رادیولوژی ایران، دکتر محمد شمس شرق از بیمارستان هیرزلندن زوریخ سوئیس، دکتر امین رازی علوم پزشکی مشهد، دکتر سید علی علمداران استاد و فوق تخصص رادیولوژی کودکان در تاریخ ٢١ آبان تا ٢٣ آبان ماه در مجتمع امیران برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو هیئت علمی علوم پزشکی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف اولین دوره کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری صبح امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور سازمان‌های بین‌المللی و دانشمندان برجسته‌ای از کشورهایی چون انگلیس، روسیه، مجارستان، اسکاتلند، اتریش و... در کتابخانه ملی آغاز به کار کرد.

سیدعباس موسوی رییس دانشگاه صنعتی شریف در آیین افتتاح این کنفرانس ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان گفت: برای ما افتخار بزرگی است که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری، محققان و متخصصان حوزه‌های مختلف انرژی مانند سیاست و برنامه‌ریزی انرژی، حاکمیت و مدیریت انرژی و امنیت انرژی را گرد هم آوریم.

وی در ادامه به اهداف این کنفرانس اشاره کرد و گفت: پرداختن به مسائل جدید فنی، تجاری و به اشتراک گذاشتن نتایج تجربی ارزشمند پژوهشگران در زمینه تاب‌آوری انرژی و پایداری، هدف اصلی این کنفرانس بین‌المللی است و کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های کلیدی، ارائه مقالات و پوسترها، برنامه‌های اصلی این کنفرانس چهار روزه خواهند بود.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد؛ در بخش دیگری از این رویداد بین‌المللی، شرکت‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در قالب نمایشگاهی ارائه خواهند داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنفرانس، همکاری خوبی میان سازمان‌های دولتی و خصوصیِ کشورهای مختلف ایجاد شود.

کد خبر 6082074

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور