Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@12:01:38 GMT

راهبردهای ایران خودرو برای اصلاح ساختار مالی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۰۴۶۳

راهبردهای ایران خودرو برای اصلاح ساختار مالی

رویداد۲۴  به تازگی فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو دستور پیگیری طرح تجدید ارزیابی‌ها دارایی و اصلاح ساختار مالی را صادر کرده است.
اصلاح ساختار مالی ایران خودرو برمبنای مصوبات مجلس شورای اسلامی، عزم دولت و وزارت صمت و همچنین حمایت سهامداران و سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.
برمبنای این گزارش، باتوجه به این که ۵۰ سال از تاسیس ایران خودرو می‌گذرد این اقدام به ضروتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این شرکت در مقطع زمانی فعلی استفاده از مکانیزم تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای انجام افزایش سرمایه را به گروه خاصی از دارایی‌ها محدود کرده است .
ایران خودرو از قدیمی‌ترین شرکت‌های شفاف و فعال در بورس تهران به‌شمار می رود که همواره اطلاعات مالی خودرا از طریق سامانه کدال منتشر می‌کند.
این در حالی است در روز های اخیر برخی افراد ناآشنا با مکانیزم‌های مالی، بدون توجه به واقعیت‌های موجود تلاش کرده‌اند طرح اصلاح ساختار مالی ایران خودرو را به صورت وارونه جلوه دهند.


در این گزارش آمده است، افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تامین سرمایه در گردش، افزایش تیراژ تولید، فروش اموال مازاد و همچنین عرضه محصولات جدید از ارکان اصلی برنامه اصلاح ساختار ایران خودرو به شمار می آید.
هریک از این برنامه‌ها در قالب کارگروهای تخصصی در حال پیگیری است و ایران خودرو امیدوار است با به نتیجه رسیدن این اقدامات شرایط را به وضع متعارف بازگردد و نتایج راهبردهای یادشده در ماه‌های آینده نمایان شود.
گفتنی است افزایش سرمایه ایران خودرو و سایر شرکت‌های در فضای کسب و کار بورس برپایه دستورالعمل بورس و قانون تجارت صورت می‌گیرد و همه شرکت‌ها از این فرصت برای اصلاح ساختار مالی و شفافیت بیش‌تر استفاده می کنند.   منبع: ایکو پرس خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایران خودرو فرشاد مقیمی اخبار ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!