Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی ایلنا، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره  جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر امروز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه در آمفی‌تئاتر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شهر کرمان برگزار شد و تعدادی از مسئولان و جمعی از هنرمندان با همراهی اهالی رسانه در آن حضور داشتند.

پس از تلاوت آیاتی از قران مجید و پخش سرود ملی ایران تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان مناطق مختلف ایران با حضور روی صحنه به اجرای آثار مقامی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشیق قدرت میرزاپور، استاد فاروق درپور، استاد نیهات اوزان، استاد شاپور کمالی، استاد حداد کارگر، استاد خداداد شکل‌زهی و استاد طاهری اساتیدی بودند که روی صحنه حاضر شدند.

در ادامه محمدرضا علیزاده(مدیر اداره ارشاد کرمان) روی صحنه رفت و با حاضران سخن گفت.

علیزاده ابتدای سخنانش گفت: به مدت ٤ روز فرصتی داشتیم تا میزبان هنرمندان عزیز از سراسر ایران از شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور باشیم. اینک گسترده‌ترین رویداد هنری کشور در حوزه موسیقی نواحی ایران به ایستگاه پایانی خود رسید.

 علیزاده در ادامه گفت: کرمان به‌عنوان بزرگترین مهمانخانه ایران تلاش کرد که میزبان شایسته‌ای از آواها و نواهای هنرمندان با اصالت اقوام ایران زمین باشد. زیباتر اینکه این سرور، توام با هفته وحدت شد. دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برای ما در حیطه اجرا تفاوت آشکاری با سال‌های قبل داشت که می‌توان از جمله به تشکیل شورای سیاست‌گذاری با همراهی استانداری کرمان و حضور و مشارکت شهردار این استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل صداو‌سیمای استان و همچنین معاون امور هنری وزارت‌ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی و اساتید بزرگ موسیقی و انجمن موسیقی ایران موجب شد با فراغ بال بیشتری به تدارکات جشنواره‌ای با این عظمت مشعوف شویم. در این دوره با توجه به گردشگری هنری، ١٧ تور گردشگری میهمان دیار کریمان شدند و حضور میهمانان در کویر شهداد نقطه اوج آن بود. همچنین برپایی نمایشگاه عکس به نام «عکس آوا» برگ جدید دیگری از ظرفیت های این جشنواره بود

مدیر ارشاد استان کرمان در پایان سخنانش گفت: حضور گرم دانشجویان موسیقی و هنرمندانی از کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق زمینه‌ای شد تا سال‌های آینده به جشنواره‌ای بهتر نزدیک تر باشیم. حضور ٢٠ خبرنگار و عکاس از شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی باعث شد رویدادهای جشنواره موسیقی نواحی در سراسر ایران و جهان منعکس شود.

در ادامه، بخش دیگر مراسم به  تجلیل از مادر محسن زبردست یکی از شهدای عشایر کرمان اختصاص داشت. 

طی این اتفاق محمد الهیاری(مدیر کل دفتر موسیقی)، محمدرضا علیزاده(مدیرکل ارشاد استان کرمان)، زهرا موسی پور(مدیرکل امور اجتماعی استاندار کرمان) و احمد صدری (دبیر جشنواره) به روی صحنه رفتند و از محمد جان بزرگیان(کهگیلویه و بویراحمد)، علیرضا شهبازی(فارس)، خالو قنبر راستگو (هرمزگان)، رحیم خضری(آذربایجان غربی)، هادی قره‌خانی(خراسان‌شمالی)، خسرو کارگر(خراسان‌شمالی)، عبدالله امینی(خراسان‌رضوی)، عبدل احد درپور(تربت‌جام)، خداداد شکل زهی (سیستان و بلوچستان) و عاشیق قدرت میرزاپور (آذربایجان‌شرقی) با تقدیم لوح تقدیر و تجلیل کردند.

گروه هنری استان کردستان متشکل از حسین امینی(نوازنده نرمه نای)، اسماعیل پورکریمی(نوازنده ساز کوبه‌ای)، رحیم خضری و عمر فرجی(خواننده) در ادامه مراسم روی صحنه رفتند و به‌اجرای آثار خود پرداختند.

در ادامه مراسم خالو قنبر راستگو و گروه کیدی از استان هرمزگان اجرای برنامه پرداختند. پس از آنها نیز گروه موسیقی مازرون و دیوسالار قطعاتی از موسیقی مازندران را روی صحنه بردند. سپس زهرا موسی پورمدیرکل امور اجتماعی استان کرمان به نمایندگی از استاندار این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

زهرا موسی‌پور گفت: رییس‌جمهور فردا عازم کرمان هستند و استاندار در حال برنامه‌ریزی برای این برنامه‌اند. 

او در ادامه گفت: امسال نیز در جشنواره موسیقی نواحی میزبان هنرمندان مناطق مختلف کشور بودیم و بابت این موضوع بسیار خوشحالیم زیرا جشنواره‌ها می‌توانند کارکردهای متعدد و متفاوتی داشته باشد.

موسی‌پور ادامه داد: از آثار و برکات این جشنواره انسجام ملی و وحدت است زیرا ایران متعلق به همه ماست و همگان کشورمان را دوست داریم.

وی در پایان گفت: جشنواره جشنواره موسیقی نواحی تاثیر بسیاری در شادابی و نشاط مردم دارد همه ما مطمئن هستیم که این رویداد نتیجه با ارزش می‌انجامد و ما نیز باید این میراث را پاس بداریم

پس از صحبت‌های مدیرکل امور اجتماعی استان کرمان گروه موسیقی «میسان» از استان خوزستان روی صحنه رفت و به اجرای رقص آنی شمشیر پرداخت.

سپس گروه گلزار و گل‌محمد بلوچ از سیستان و بلوچستان آثار خود را برای مخاطبان اجرا کردند.

اجرای  گروه چوب بازان اسپوتین از آذربایجان شرقی نیز بخش دیگری از برنامه بود.

در ادامه مراسم احمد صدری روی صحنه رفت و رو به حاضران گفت: جشنواره به این بزرگی قطعا کمبودها و نقص‌هایی دارد که امیدوارم شما به بزرگی خودتان ببخشید.

صدری افزود: لازمه برگزاری یک جشنواره باکیفیت در دوره‌های بعدی وجود زیرساخت‌های لازم است. عدم وجود سالن مناسب کنسرت در شهر یکی از مشکلات ماست. موضوع دیگر هم نبودن نیروهای کارکشته و زبده است که بتوانند این موسیقی های خوب را به بهترین نحو به گوش شنونده برسانند.

احمد صدری در پایان گفت: متاسفانه این مدت سیستم مناسبی نداشتیم و حتی تا دو ساعت قبل از آیین اختتامیه نیز سیستم صوتی مناسب در اختیار ما نبود. امیدوارم در دوره‌های بعدی این جشنواره در سالن‌های بزرگ‌تر و در بازه زمانی طولانی‌تری برگزار شود چون این ظرفیت وجود دارد.

در پایان مراسم نیز هنرمندان منطقه ترکمن صحرا به اجرای آثارشان پرداختند. سپس مراسم دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به پایان رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت ارشاد دفتر موسیقی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد

 با اتمام داوری آثار از بین ۵۰۰ اثر ارسالی از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید اسامی برندگان این دوره به شرح ذیل اعلام شد: 

 در بخش ویژه  اثر فائزه نخعی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. 

 احمد صیفوری،  مهدی امین زاده  و مهلا جنابی  به ترتیب رتبه های اول تا سوم این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید را به دست آوردند. 

بیشتر بخوانید: 

جشنواره ملی راوی خورشید برگزار می شود 

 در این دوره از جشنواره  آثار طا‌ها مختارآبادی، فاطمه محمدی از قم ، معصومه یحیی زاده، ساجده حاج حسینی از نوق و محمدرضانقی ماهانی به عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند. 

اولین جشنواره ملی راوی خورشید، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت معاونت فضای مجازی صدا و سیمای کرمان با هدف روایتگری از گوشه و کنار این حماسه مردمی در بخش های مستند و عکاسی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است