Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ناسا برای حل مشکل گرد و غبار ماه با کمک فناوری رسوب لایه اتمی نوعی پوشش ابداع کرده که با رنگدانه‌های خشک ترکیب می‌شود. تاریخ انتشار: 05:16 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۶۸۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یکی از چالش‌های فرود روی ماه گرد و غبار این سیاره است.

دانه‌های ریز گرد و غبار ماه روی سطح سیاره را می‌پوشانند و طیفی از مشکلات فنی از ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی گرفته تا چسبیدن به تمام تجهیزات ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی این گرد و غبار‌ها برای فضانوردان نیز خطرناک است.

در همین راستا ناسا راه حلی برای این مشکل یافته است.

سازمان فضایی آمریکا با کمک فناوری رسوب لایه اتمی نوعی پوشش جدید برای تجهیزات ماهواره‌ای تولید کرده است. طی این روش لایه‌ای بسیار نازک از اکسید ایندیوم قلع روی رنگدانه‌های خشک به کار می‌رود. این ماده بار الکتریکی را پراکنده می‌کند.

در مرحله بعد می‌توان رنگ را روی قطعات ماهواره به کار برد تا در مقابل ایجاد بار الکتریکی از آن‌ها محافظت کرد. برای آزمایش این پوشش، قسمت‌های رنگ شده در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش می‌شوند.

این روش برای قطعاتی کاربرد دارد که تقریبا به هر شکلی در می‌آیند و می‌توان آن را روی تجهیزات اکتشافی در سطح ماه به کار برد.

بیل وارل یکی از محققان مرکز فضایی گدار در این باره می‌گوید: ما مطالعاتی درباره غبار ماه انجام دادیم.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناسا گرد و غبار ماه سطح سیاره ماه ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد

کراکوف ،خواهرخوانده لهستانی اصفهان، میزبان بزرگترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان در کلیسای موسوم به «خداوند عیسای شبان خوب» در شمال شهر کراکوف نصب شده است. به طور خاص، پنجره شیشه‌ای رنگی شامل ۲۷ بخش عمودی است که صحنه‌های مختلف کتاب انجیل را نشان می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ۴۲۶ متر مربع است که کمی بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است. نمایش عمومی این اثر هنری که دو سال طول کشید، با صدمین سالگرد تأسیس کلیسای پرادنیک چروونی انجام شد.

کراکوف و ارتباط آن با سنت شیشه‌های رنگی

مجموعه شیشه‌های رنگی «با صلیب به سمت نجات» نامیده می‌شود و در مرکز طراحی‌های آن حضرت مسیح قرار دارد. اضافه شدن این پنجره جدید به کراکوف، شهرت این شهر لهستانی را به عنوان مقصدی برای تماشای هنر شیشه‌های رنگی افزایش می‌دهد. کراکوف همچنین دارای یک موزه اختصاصی شیشه‌های رنگی است و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه‌های رنگی لهستان در سال ۱۹۰۷ در این شهر تأسیس شد و اکنون محل موزه است.

دانستنی‌هایی از کراکوف کراکوف از سال ۱۰۳۸ تا ۱۵۹۶ پایتخت لهستان بود، زمانی که زیگیسموند سوم واسا دربار سلطنتی خود را به ورشو منتقل کرد که سپس به پایتخت تبدیل شد. کراکوف همچنین از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۱۸ پایتخت دوک‌نشین بزرگ کراکوف بود. کراکوف در بخش جنوبی لهستان، روی رودخانه ویستولا، در دره‌ای در دامنه کوه‌های کارپات واقع شده است. این شهر دومین منطقه پرجمعیت لهستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای لهستان محسوب می‌شود که قدمت بعضی قسمت‌های آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۷۸ یونسکو اولین مکان‌ها را برای فهرست میراث جهانی جدید خود تأیید کرد و شهر کراکوف به عنوان «اولین شهر» در این فهرست گنجانده شد. کراکوف به عنوان شهر ادبی یونسکو شناخته می‌شود زیرا در زمینه ادبیات تاریخ گسترده‌ای دارد. کراکوف بزرگترین میدان بازار قرون وسطایی اروپا را در خود جای داده است. قدمت این میدان به قرن سیزدهم باز می‌گردد و خانه‌های تاریخی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. امروزه این میدان مکانی پر جنب و جوش پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها است.

کد خبر 747731

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!