Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکایی ها یک بار دیگر تصمیم گرفته اند نیروهای اشغالگر خود را در خاک سوریه افزایش دهند و در نقشه میدانی ذیل پایگاه های محل استقرار آنان را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهم مهرماه امسال نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا با دستور رجب طیب اردوغان به مواضع در تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه حمله و تحولات میدانی را در این محور وارد مرحله جدیدی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبه نظامیان کُرد (نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه) انتظار حمایت از آمریکایی ها را داشتند اما زمانی که دریافتند نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی با چراغ سبز کاخ سفید به آنان حمله کرده اند و از سویی دیگر نیز وقتی با خبر شدند ترامپ دستور خروج نیروهایش را از پایگاه های نظامی در شمال سوریه داده است در یک شوک بزرگ فرو رفتند و خود را میدان نبرد تنها دیدند و این اقدام را یک خیانت دانستند.

آمریکایی ها پایگاه های نظامی خود را در محور شمال شرق استان حلب، مرکز و شمال استان رقه و شمال غرب استان حسکه تخلیه یا منهدم کردند و نیروها و تجهیزات نظامی را به عراق انتقال دادند و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه را در یک باتلاق رها کردند.

البته آمریکایی ها پایگاه های نظامی را در مناطق نفتی سوریه از جمله شمال شرق و جنوب استان حسکه و شرق استان دیرالزور ترک نکردند و بخشی از نیروهای خود را در این محورها باقی نگه داشتند چرا که ماهانه میلیون ها دلار ثروت ملت سوریه را در این نقاط به غارت می برند.

غارت میادین نفتی موضوعی بود که ترامپ هم به صورت علنی به آن اعتراف کرد و آمریکایی ها برای تثبیت این دزدی آشکار و حفظ نفوذ و اشغالگری در خاک سوریه درصدد هستند۲ پایگاه نظامی جدید را در شرق استان دیرالزور (شمال شهر دیرالزور و مقر تیپ ۱۱۳ نیروی هوایی ارتش سوریه) احداث کنند.

آمریکایی ها همچنین تصمیم گرفته اند تعداد نیروهای خود را در پایگاه های نظامی در نزدیکی میادین نفتی شرق استان دیرالزور از جمله «العمر، التنک، غواری، سیجان، ازرق، ابوحردان، شعیطات و...» بیشتر کنند.

از سویی دیگر، آمریکایی ها درصدد هستند تعداد نظامیان خود را در پایگاه های شمال شرق و جنوب استان حسکه بیشتر کنند چرا که نمی خواهند میادین نفتی را در این محورها از دست دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها، نظامیان بیشتری را به پایگاه نظامی «دیربک» یا همان المالکیه در شمال شرق استان حسکه و به پایگاه نظامی در حومه منطقه مهم «الشدادی» در جنوب استان حسکه اضافه خواهند کرد.

این دو پایگاه در نزدیکی محور شرقی و جنوب شرقی منطقه نفتی «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه و شرق منطقه نفتی «الشدادی» در جنوب استان حسکه واقع شده اند و همین مسئله اهمیت شان را چند برابر کرده است.

در روزهای گذشته نیز دهها تن از نیروهای آمریکایی به همراه تجهیزات سبک و سنگین نظامی به پایگاه «قسرکی» در محور بزرگراه « M۴» در حدفاصل «تل تمر - تل بیدر» در شمال استان حسکه اعزام شدند و گفته شده آمریکایی ها قصد دارند در آینده نزدیک هم ۳ پایگاه جدید را در محور «قامشلی» در شمال استان الحسکه احداث کنند.

نباید فراموش کرد که توافق نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه و دمشق که با هماهنگی روسیه به دست آمد یکی از عواملی به شمار می آید که باعث شد آمریکایی ها تصمیم اولیه را برای خارج کردن شمار زیادی از نیروهای خود از سوریه تغییر و در چرخش ۱۸۰ درجه ای، افزایش تعداد نیروها را در پایگاه های نظامی در استان های حسکه و دیرالزور در دستور کار قرار دهند چرا که دوست نداشتند میادین نفتی اشغال شده و نفوذ خود را در سوریه از دست رفته ببینند.

براساس این توافق، نیروهای ارتش سوریه به جای نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در شمال شرق استان حلب، مرکز و شمال استان رقه، شمال و شمال شرق استان حسکه و نوار مرزی مشترک با ترکیه مستقر شدند و همین مسئله آمریکایی ها را نگران کرد چرا که احتمال دادند اگر تعداد زیادی از نیروهایشان را از سوریه خارج کنند، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در آینده ای نزدیک علاوه بر این که میادین نفتی استان های حسکه و دیرالزور را بازپس می گیرند بلکه میخ آخر را نیز بر تابوت آنان در سوریه خواهند کوفت.

نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه با تکرار نکردن اشتباهات گذشته و پذیرش توافق، پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی را به حدفاصل «تل ابیض - راس العین» در شمال استان رقه و شمال غرب استان حسکه خلاصه کردند و نیروهای سوری به سرعت در نوار مرزی «جرابلس - تل ابیض» و «راس العین - مالیکه» مستقر شدند.

فشار نیروهای داخلی در آمریکا و افزایش نفوذ روسیه در شمال سوریه نیز عواملی دیگر بودند که باعث شدند واشنگتن تصمیم قبلی خود را برای خروج نیروها از سوریه لغو کند و افزایش تعداد نظامیان آمریکایی را در پایگاه های باقی مانده در دستور کار قرار دهد چرا که همچنان برای غارت منابع نفتی سوریه در استان های حسکه و دیرالزور و اشغالگری در این کشور عطش دارد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل میادین نفتی سوریه گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت دولت این کشور نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکتی داشته باشد.

«مایکل ترنز» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران شرکت کند.

رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید درگیری با ایران را خط قرمز خود بداند.

ترنر ضمن درخواست از دولت بایدن برای جدی گرفت حمله ایران، بیان کرد: این حمله بی سابقه بوده و باید به عنوان یک تشدید تنش در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: در این مرحله فکر نمی‌کنم که آمریکا لازم باشد مستقیماً درگیر یک اقدام نظامی علیه ایران شود.

پیشتر بایدن در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود واشنگتن این رژیم را در صورت حمله به ایران حمایت نخواهد کرد.

کد خبر 6078196

دیگر خبرها

  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • همسایگان سرسبز و مناسب سفر اطراف پایتخت کدامند؟
  • تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران به تل آویو
  • فوری | انفجار های مهیب در شمال سرزمین های اشغالی | یادگاری های ایران به مقصد رسید