Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی؛با اشاره به اینکه ازاین پس دیگر صدور قبوض کاغذی برق در کشور متوقف شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته صورتحساب مشترکان به صورت الکترونیک و پیامکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز،مهندس اکبرفرج نیا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به این‌که حذف قبوض کاغذی برق مانع ازقطع چندین هزاردرخت درسال می‌شود، گفت: با اجرای این طرح و حذف فرآیند توزیع قبوض کاغذی درسراسر کشور علاوه بر صرفه‌جویی مادی قابل ملاحظه‌، از مصرف بی رویه کاغذنیزجلوگیری شده و توجه به مسائل زیست محیطی را هم در برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ؛ضمن قدردانی از همکاری سایر ادارات و نهادهای مسئول در تامین برق مناطق زلزله زده افزود : در حال حاضر کار بازسازی شبکه برق 13 روستای حادثه دیده درحوزه شهرستانهای میانه و سراب با حضور قریب به 10 اکیپ عملیاتی این شرکت نهایی شده و امیدواریم پس از بازسازی موقت که در شرف اتمام است ، بلافاصله عملیات نوسازی و نصب کنتورهای جدید به جای کنتورهای تخریب شده منازل آسیب دیده عملیاتی شود.

این مقام ارشد در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در هیچ کدام از روستاهای زلزله‌زده مشکل برق نداریم،گفت: از 28 روستای آسیب دیده بر اثر زلزله در سراب و 13 روستا در میانه ازساعات اولیه  تا الان همگی دارای برق بوده و فقط روستای الله‌حق و ورنکش را به دلیل تخریب زیاد قطع کردیم تا شبکه تخریب نشده و منجر به مشکلات دیگر نشود.

حذف قبوض کاغذی برق گام موثر در وزارت نیرو بود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در این نشست خبری با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی برق ،گام موثر وزارت نیرو در اجرای برنامه تحول دیجیتال برای گذر مدلی جدید کسب و کار در صنعت برق است ، دستاوردهای طرح ملی قبض سبز در چند ماه اخیر از زمان اجرای آن را بسیار ارزشمند و موثر عنوان کرد.

وی همچنین با تاکید بر طرح قبض سبز درصنعت برق افزود: در این راستا، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فرآیند حذف قبوض کاغذی با عنوان طرح قبض سبز در دستور کار قرار گرفت که این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی‌های اقتصادی از نظر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست نیز حائز اهمیّت است و درآمد حاصل از آن نیزحتی در دوره  اول جهت کمک به خرید نوشت افزار دانش آموزان و … درسال تحصیلی جدید صرف گردید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ادامه داد ؛ارتباط پیامکی مشترکین با شرکت توزیع برق، نصب آپ‌های صنعت برق و سرویس‌های پرداخت و آپ بانک‌ها، مراجعه به وب سایت‌ها، با شماره گیری کد دستوری *732*1521#، با مراجعه به ATM، با ثبت شناسه قبض، با شماره گیری 1521 و دنبال کردن کدهای دستوری، مراجعه به دفاتر پیشخوان برای پرداخت قبض خود، اعلام شناسه قبض به کارگزار ICT، روستایی از جمله روش‌های پرداخت قبوض طرح سبز به روش دیجیتال است.

وی خاطر نشان شد؛ شرکت توزیع نیروی برق استان در 19 شهرستان با 35 شعبه در حال خدمات‌رسانی می باشد و این شرکت با 36 میلیون مشترک، سالانه 220 میلیون قبض کاغذی صادر می کرد.



چندین روش متفاوت برای پرداخت قبوض در طرح سبز

وی همچنین خبر از 10روش متفاوت برای پرداخت قبض با اجرای طرح قبض سبز عنوان کرد و ادامه داد؛ خوشبختانه تلفن همراه 98 درصد مشترکین جمع آوری شده و از نظر ریالی نیز در وصول مطالبات تنها 8 درصد به مشابه دوره قبل کاهش وصول داشتیم که به تدریج با آشنایی مشترکان این رقم نیز رفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، میزان استفاده از برق در کشور را 99/8 درصد بیان کرد و افزود: این میزان در استان آذربایجان‌شرقی 100 درصد می باشد و تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان دارای برق هستند و به روستاهای 10 خانواری زیادی برق کشیدیم که الان به بالای 30 خانوار رسیده‌اند .

این مقام ارشد در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی درسپری شدن مطلوب پیک تابستان 98 را یادآور شد و گفت: در تابستان 97 به‌دلیل کاهش بارش و کاهش ظرفیت تولید برق آبی، خاموشی‌های محدود داشتیم ولی در سال 98 به‌دلیل برنامه‌ریزی های منسجم در قالب 0098 علی‌رغم رشد بار و ورود مشترکین جدید،پیک تابستانی را بدون خاموشی سپری کردیم.

فرج نیا افزود: با اینکه در سال 98 نزدیک 10 درصد در حوزه صنعت و در کشاورزی 1٫5 درصد رشد مصرف انرژی داشتیم ولی با مدیریت مصرف انرژی، لطمه‌ای به چرخه تولید وارد نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز  با تاکید به اینکه اقتصاد برق در دنیا بسیار پراهمیت است،افزود: برق در همه جای دنیا به عنوان کالا و محصول شناخته می شود که برای  تولید آن نیاز به مواد اولیه است که این مواد اولیه با هزینه هایی در نیروگاه‌ها با آب، توربین و برخی فعل و انفعلات رخ می‌دهد.

فرج‌نیا با بیان اینکه مصرف انرژی به ازای هر خانوار یک‌هزار و 650 مگاژول به ازای هر متر مربع  است، افزود: شرکت‌های برق از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند و یارانه انرژی در ایران به صورت سالانه 45 میلیارد دلار است.

مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود از مشترکین خواست هر حادثه ای که از طریق برق و بخاطر تغییر ولتاژ موجب بروز خسارت شده باشد با شماره 121 تماس بگیرند تا مامورین ما با مراجعه به منزل آنها و لیست برداری، از طریق بیمه خسارت وارد شده به همشهریان را پرداخت نمایند.
نقطه جالب این نشست خبری دعوت از فعالین رسانه ها از تمام شهرستان ها بود که برای اولین بار به صورت نمادین در این جلسه خبری حضور پیدا کردندکه واقعا جای تشکر ازمدیریت روابط عمومی آن شرکت دارد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در استان جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۹ درصدی در سال گذشته ۹۳ همت بود که این رقم در سال جاری به ۱۴۴ همت افزایش یافته است.

وی افزود: چالش‌ها و مشکلات فراروی دستگاه‌های اجرایی جهت پیشبرد پروژه‌ها از جمله تأمین به موقع منابع مالی کاملاً مشخص است، اما اگر ما برنامه نداشته باشیم، اقدامی انجام نخواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام و به نتیجه نرسیده، تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: نباید با مانع تراشی‌های مختلف کشور را معطل مسائلی مانند صدور چند مجوز کنیم.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام و در برخی مواقع فاقد توجیه اقتصادی لازم، ابراز داشت: نقطه قوت این استان فعالیت مؤثر بخش خصوصی است که باید زمینه‌های فعالیت بی دغدغه اش را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال یادآوری کرد: باید در ابتدا مسؤولیت اجرا و پیشبرد پروژه‌ها را ایجاد کنیم و سیستم نظارت و پایش را هم همزمان با اجرای پروژه‌ها پیش بریم.

وی ادامه داد: توسعه متوازن استان اتفاق نیفتاده است؛ دغدغه‌های مطرح شده همه بجا هستند، اما نباید مانع حرکت و اجرای امور شوند، بلکه رفع این موانع نیز باید مطالبه مدیریتی استان باشد.

وی بیان کرد: برنامه الزامات و اقدامات تحقق شعار سال در استان در دست مطالعه و تدوین است؛ نظام برنامه ریزی و اداری استان باید برنامه محور و مطالبات و نظارت‌ها نیز بر اساس برنامه باشند تا روند توسعه شتاب گیرد.

رحمتی افزود: تلاش می‌کنیم برنامه رشد اقتصادی استان معطوف به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف برای افزایش تولید ناخالص داخلی باشد و همه متعهد به اجرای برنامه توسعه‌ای استان باشیم که در غیر این صورت برنامه ریزی ها با نگاه بخشی مواجه می‌شود، ابتر می‌ماند و در نهایت به زیان استان تمام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مولدسازی به امور سرعت می‌دهد؛ باید از شرایط عادی خارج شویم و نگاهی به دارایی‌های خود بیندازیم؛ مدیر کلی که نتواند مولدسازی کند، مدیر نیست.

وی افزود: محیط زیست نباید مانع جهش تولید شود، بلکه راهکارهای رفع موانع را باید پیدا کند؛ مثلاً لازم است از محل بازگشت حقوق دولتی معادن، حفظ محیط زیست استان تأمین شود.

کد خبر 6080470

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی