Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجادی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای تاکید بر مشترکات میان مسلمانان و ایجاد محبت میان آنها است، گفت: هدف سیاستهای استکباری امریکا و صهیونیست رونق برادر کشی در میان مسلمانان است.

«سید کمال سجادی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد آغاز هفته وحدت و مولفه های آن در میان کشورهای مسلمان گفت: کشورهای مسلمان باید بر روی مولفه های وحدت بیشتر از گذشته کار کنند و با توجه به توطئه های دشمنان در ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمان این هفته جدی تر  با مراسم های مذهبی و سخنرانی در میان مردم ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: مسلمانان باید بر روی مشترکات خود تاکید کنند و گذشته از این مشترکات باید بر روی نقاط مشترکی که می توان بر آنها تکیه کرد نیز توجه جدی داشته باشند.

 

این فعال حزبی ادامه داد: در جهان اسلام موضوع خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت رسول اکرم (ص) مورد احترام همگان است و تمام مسلمانان بر این موضوع تاکید دارند.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای مسلمان مانند اندونزی، سادات اهل سنت نیز حضور فعالی دارند، گفت: سادات اهل سنت میلیون ها نفر هستند که می توانند عامل وحدت باشند و در مجموع اهل سنت به کتاب آسمانی و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عشق می ورزند، باید بر محبت اهل بیت تاکید کنیم این محبت می تواند موجب وحدت میان کشورهای مسلمان شود.

 

سجادی تصریح کرد: ضرورت های زیادی برای وحدت جهان اسلام وجود دارد که هم شیعیان و اهل سنت بر آن آگاه هستند اما لازم است این ضرورت ها مورد توجه قرار گرفته و برای مردم تبیین شود.

 

وی گفت: در حال حاضر هدف تمام سیاست های استکباری و دشمنان در میان مسلمانان مانند رژیم سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که می خواهند همیشه تفرقه در میان مسلمانان باشد و موضوع برادرکشی میان کشورهای مسلمانان رونق داشته باشد.

 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: تاکید بر روی فاکتورها و عوامل اصلی مشترکات میان مسلمانان می تواند به وحدت جهان اسلام و روشنگری بیشتر در میان برادران مسلمان کمک کند. مسلمانان می توانند در تقویت و پشتیبانی از یکدیگر موثر باشند و این اصل و فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) است که همواره بر مکارم اخلاق تاکید داشتند.

 

این فعال حزبی یادآور شد: تاکید بر مشترکات میان مسلمانان می تواند موجب پیوند میان قلب های مسلمانان شود. هفته وحدت فرصتی است تا بر روی مشترکات همه جانبه مسلمانان در میان رسانه ها تاکید شود و اهداف مشترک مسلمانان مانند مسجد الاقصی، فلسطین مورد توجه قرار بگیرد، این موضوع می تواند دل های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کند و کینه ها را از قلب هایشان بزداید، این کینه ها توسط دشمنان ایجاد شده و هیچ ریشه ای در میان مسلمانان ندارد./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد راهپیمایی 13 آبان هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان شبستان یزد نماز جمعه رئیس جمهور مجلس برادر کشی جنایات رژیم صهیونیستی امریکا احزاب سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه عالی لندن در حکمی در 16 آوریل اقامه نماز در مدرسه مایکلا در برنت، در شمال غربی لندن را ممنوع کرد که منجر به ناامیدی جامعه دانش‌آموزان مسلمان در این شهر شد.
 
این مدرسه خود را سکولار اعلام و درخواست تجدیدنظر را رد کرد.
 
این در حالی است که مدارس بریتانیا به طور معمول سکولار نیستند و وظیفه دارند فرصتی را برای عبادت جمعی فراهم کنند.
 
در همین حال برخی دانش‌آموزان و افراد دیگر نظرات و نگرانی‌های خود را از این حکم دادگاه به اشتراک گذاشتند. الیور ایستوود گفت: «من از حکم دادگاه در مورد ممنوعیت نماز در مدرسه مایکلا ناامید و از دیدن شادی چندین سیاستمدار برجسته شوکه شدم.»
 
وی افزود: «دانش‌آموزانی که در مدرسه نماز می‌خوانند مزاحم یا تهدید نیستند. ممنوعیت نماز به مسلمانان می‌گوید که اعمال مذهبی و فرهنگی آنها بیگانه و نامطلوب است.»
 
الیور ادامه داد: «من با تعداد زیادی دانش‌آموز مسلمان در مدرسه کاتولیک در گلاسکو تحصیل کردم. بسیاری از آنها حجاب داشتند و ماه رمضان را گرامی می‌داشتند و هر جمعه تعداد زیادی از دوستانم برای نماز ظهر به مسجدی در همان نزدیکی می‌رفتند.»
 
مو شهد لو، یک معلم گفت: «تمایز قائل شدن بین آزادی عقیده و عمل به آن باورها در یک نهاد سکولار بسیار مهم است. اتهام اسلام‌هراسی جدی است.»
 
یکی دیگر از کسانی که از این اقدام متاسف است، گفت: «من یک مسیحی متعهد هستم و به شدت نگران سکولاریزاسیون فزاینده‌ای هستم که جامعه ما را فرا گرفته است. همه ما به طور طبیعی موجوداتی روحانی هستیم که غذایی معنوی می‌خواهیم که ممنوع کردن آن به معنای انکار انسان بودن است.»
 
در این میان نیز برخی از این اقدام دادگاه حمایت کرده و گفتند که دستاوردهای مدرسه بسیار عالی است و بدون دین می‌توان به آن دست یافت.
 

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!