Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند با اتمام گام چهارم کاهش تعهدات باید فاتحه برجام را خواند، چرا که هیچ اثری از برجام باقی نمانده است و مسئولان باید به یک باره پرونده برجام را ببندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از هفته گذشته شاهد آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که از اقدامات اروپایی ها عیان است این است که آنان تحت هیچ شرایطی خارج از اراده آمریکایی ها عمل نمی کنند و به نوعی می توان گفت اقدامات منفعلانه اروپا در یک سال گذشته بر اساس دیکته آمریکایی هاست.

کارشناسان در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی معتقدند که این اقدام باید قاطعانه و در یک مرحله ای انجام شود  و در این راستا نباید تمام هزینه‌های برجام به دوش جمهوری اسلامی ایران باشد و اروپایی‌ها نیز باید برای آن هزینه پرداخت کنند.

حسینی کیا: فاتحه برجام را با اتمام زمان گام چهارم کاهش تعهدات باید خواند/ مسئولان یکباره پرونده برجام را ببندند

حجت الاسلام حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه به جهانیان ثابت شد که آمریکایی ها به تعهداتی که آن را امضاء می کنند پایبند نیستند، گفت: در این زمینه اروپایی ها بدتر از آمریکایی ها عمل کرده اند.

وی ادامه داد: اروپایی ها در یک سال گذشته عنوان کردند که اینستکس را اجرایی می کنیم و وام در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می دهیم و بسیاری اقدامات دیگر که هیچ کدام از آنها عملیاتی نشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشخص است که برجام توطئه از پیش طراحی شده بود تا جمهوری اسلامی ایران از مسائل هسته ای باز بماند؛ بنابراین ما نباید خودمان را فریب دهیم و امضاء آنان را تضمین بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا با بیان اینکه دنیا در خواب بداند که ایران اسلامی اهل منطق است، ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران گام به گام پیش می رود و به تعهدات خود پایبند است و این در حالی است که طرف مقابل بسیار خبیث است.

وی با تأکید بر اینکه با اتمام گام چهارم کاهش تعهدات باید فاتحه برجام را خواند، اظهار کرد: هیچ اثری از برجام باقی نمانده است و مسئولان باید به یک باره پرونده برجام را ببندند و ما باید مسیر خودمان را در مسائل هسته ای در نظر بگیریم، همان گونه که پیشرفت های خوبی را داشته ایم تا بتوانمی به سر منزل مقصود برسیم.

حسن پور: دانشمندان هسته ای گام های خود را محکم تر بر خواهند داشت

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که در زمینه هسته ای به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نیست، گفت:  ایران اسلامی با حضور در مذاکرات 5+1 حقانیت خود را به اثبات رساند و دنیا متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آرامش هر چه بیشتر و ثبات کلی در دنیا است.

وی با بیان اینکه بدعهدی آمریکایی ها از قبل قابل پیش بینی بود، تصریح کرد: آمریکایی ها یک طرفه توافق بین المللی را زیر پای گذاشتند و به تعهدات اخلاقی خود عمل نکردند که این امر موجب رسوایی بزرگ  آمریکا و اروپایی ها شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز کشورهای منطقه به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی برده اند و ناکارآمدی حرف های تو خالی آمریکایی ها و هم پیمانانشان بر همگان مشخص شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ روانی آمریکا علیه کشورمان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد ثبات و صلح در منطقه است در حالی که آمریکایی ها به دنبال تنش و درگیری هستند.

شهباز حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، جمهوری اسلامی ایران در راستای فعالیت های صلح آمیز اقدامات خود را آغاز کرده است و دانشمندان ما نیز در این زمینه گام های خود را محکم تر بر خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

این هم با تغییر رئیس جمهور، تغییر نسبت نمی‌پذیرد. فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است .این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند.

اتفاقا کسانی که خود را نماد دین معرفی می‌کنند اگر کم بگذارند و یا حتی به‌رغم همه توان نتوانند کار را پیش ببرند، ایمان مردم بیشتر آسیب می‌بیند. پس به صدای بلند باید هشدار داد مسئولان محترم دولت را که حواس‌شان را جمع و تلاش‌شان را افزون‌تر کنند در برابر دشمن غدار که فقر اسم دیگر آن است.

بشنوند سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی(ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ ‌الله الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست." این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد." ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست."

ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد،فرمود: "اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل‌؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز!" دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.

این مرجع حکیم، بر کار علمی و درس گرفتن از تجربه دیگران هم تأکید دارند که "چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟" ایشان بر اختلاس و ربا هم می‌خروشند و متولیان امر را به ضرورت راه بستن بر این مفاسد می‌خوانند. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، اساس و وظیفه همه مسئولین را حفظِ آبروی مملکت می‌دانند. این هم زمانی اتفاق می‌افتد که "کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود."

وجود شرایطی چنین هم "به تولید وابسته است. تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم." این مرجع تقلید، آنچه "شرطِ بلاغ" است را با مسئولان گفت. حالا این حضرات هستند که از این سخن باید "پند" گیرند. اصلا هم حق ندارند "ملال" گیرند. کسی چنین اختیاری به آنان نداده است. هرچه تا کنون ملال گرفتند و گرفتند و باعث افزایش ملال و تلخ کامی مردم شدند کافی است. باید پند گیرند و به کار بندند تا امور به سامان برسد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898501

دیگر خبرها

  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران