Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز از فعالیت یک هزار و ۵۰۰ تفکیک کننده غیر مجاز زباله در تبریز خبر داده و گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر شناسایی، غربالگری و واکسیناسیون شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا اصغری اظهار داشت: علت افزایش یکباره این تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله افزایش ۵ برابری قیمت مواد قابل بازیافت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری افزود: برخی ایراد می‌گیرند که باید با این افراد برخورد شود در حالی که رویکرد ما ریشه یابی است تا در راه اصلاح ساختار گام بر داریم و این افراد شناسایی شوند. قصد ما پاک کردن صورت مسئله نیست.

او با بیان اینکه روزانه ۵۸هزار تن زباله در ایران تولید می شود، خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد از این میزان زباله ارگانیک یا تر و ۴۷ درصد زباله خشک است. طبق آنالیزی که توسط شرکت‌های معتبر انجام یافته تنها ۱۰ درصد از این زباله های خشک قابل بازیافت هستند و بقیه ارزش بازیافت ندارند.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز یادآور شد: در تبریز تفکیک از مبدا صورت می‌گیرد ولی بخشی از آن به صورت غیر استاندارد است و هنوز به رتبه ایده آل نرسیده ایم. در پی همین موضوع، تفکیک کنندگان غیر مجاز در تبریز وجود دارند که این موضوع در کارگروه تخصصی بررسی شده و مکلف شده ایم به این موضوع ورود کنیم.

اصغری مدیریت پسماند را موضوعی زمان بر دانست و ادامه داد: به طور مثال آموزش شهروندی که چهار - پنج سال قبل آغاز کرده بودیم امروز شاهد نتایج آن هستیم.

 

بیشتر بخوانید: یک‌سوم استانداردهای کشور در دولت تدبیر و امید تدوین شده است پارک انصارالحسین بندرانزلی افتتاح شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد ایران زباله شهرداری واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید مهجور گفت: ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب، فروردین امسال در گیلان شناسایی و تعیین تکلیف شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افرادی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی ، به شبکه توزیع آب تصفیه شده و بهداشتی خسارت وارد کرده و خدمات رسانی به این مشترکان را با اختلال مواجه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۳۴ هزار و ۳۵۳ مشترک از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • جمع آوری باکس‌های زباله از سوم اردیبهست در تبریز
  • جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله و پسماند خانگی در قم