Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه روسیاالیوم ضمن راهیزنی خواندن توقیف نفتکش آدریان دریا از سوی انگلیس تاکید کرده که ارتش سوریه به هیچ عنوان از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. تاریخ انتشار: 08:58 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۶۹۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،«بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، می‎گوید "توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیس یک راهزنی به شمار می‎رود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد که با شبکه «روسیا الیوم» مصاحبه کرده، همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه به هیچ عنوان از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

رئیس جمهور سوریه روایت غرب را درباره ادعای استفاده سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه گمراه کننده خواند و اظهار داشت که رسانه‎ها و مقام‎های غرب روایات گمراه کننده‎ای درباره این ادعا که ارتش سوریه غیرنظامیان را هدف قرار می‎دهد، منتشر می‎کنند.

بشار اسد در بخش دیگری گفت: تحریم‌هایی که آمریکا و اروپا علیه دمشق تحمیل کردند یک هدف واحد داشت؛ قرار دادن مردم در برابر دولت و پیش بردن دستور کار خود از طریق مردم.

اسد می‌گوید: تحریم‌هایی که آمریکا و اروپا علیه سوریه اعمال کردند در وهله اول مردم عادی سوریه را هدف قرار داد تا آن‌ها دولت را مورد سرزنش قرار دهند و در نهایت شورش کنند. اکنون و همچنانکه به مدت حدود یک دهه، غرب سالیانه تحریم‌ها را تمدید می‌کند، آن‌ها یک هدف دیگر را نیز دنبال می‌کنند؛ تنبیه مردم به دلیل خودداری از سر خم کردن در برابر فشارها.

وی افزود: آن‌ها انتظار داشتند که مردم در مراحل مختلف علیه دولت خود به پا خیزند، اما مردم این کار را نکردند. انتظار داشتند که مردم از تروریسم و، شبه نظامیان میانه رو و «فرشتگان» کلاه سفید حمایت کنند امامردم این کار را نکردند و در کنار دولت خود ایستادند؛ بنابراین آن‌ها مجبورند بهای این همراهی را پرداخت کنند.

رئیس جمهور سوریه در این مصاحبه، تحریم‌های آمریکا و غرب را تلاشی ناامیدانه برای از میان بردن دولت دمشق توصیف کرده که تاکنون موجب ادامه جنگ و حضور گسترده تروریست‌ها شده است.

بشار اسد اتهامات مطرح شده از سوی غرب مبنی بر استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی را رد کرده و می‌گوید: ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و این اتهامی بیش نیست.

وی افزود: روایت‌های گمراه کننده‌ای در غرب درباره کشتار غیر نظامیان از سوی ارتش سوریه وجود دارد.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه توقیف نفتکش ایرانی «آدریان دریا» را یک راهزنی از سوی انگلیس توصیف کرد.

بشار اسد یادآور شد: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا کشور‌های دیگر را به روش‌های مختلف غارت کنند؛ نه فقط از طریق نفت و پول و سرمایه بلکه حقوق آن‌ها را نیز سرقت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری گفت: آمریکا و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، از سال ۲۰۱۴ تاکنون از طریق سیا و گروه‌های دیگر، برای سرقت نفت سوریه با داعش همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه بشار اسد رئیس جمهور سوریه آمریکا اروپا تحریم سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در واکنش به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل تحریم کرده است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • دلیل توقیف کشتی اسرائیلی از زبان معاون حقوقی رئیس جمهور
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران