Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «با تصویب پالرمو می‌توان فضای اضطراری را پشت سر گذاشت»، گفت: اگر گروه اقدام ویژه مالی (FATF) برای ما موانعی از حیث همکاری با بانک‌های دنیا ایجاد کند حتی امکان دور زدن تحریم‌ها هم از بین خواهند رفت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح ضرورت تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بیانیه اخیر FATF با تزریق فشار سیاسی در قبال جمهوری اسلامی ایران صادر شد و عامل خارجی در آن تاثیر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو میدان‌دار عامل خارجی شد که ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران باید موضوع را در قالب منافع ملی خود پیش ببرد»، توضیح داد: با توجه به این‌که شرایط تصویب پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام فراهم است و پیش از آن هم بدون فشار خارجی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود، اگر پالرمو تعیین تکلیف شود می‌توانیم فضای اضطراری را پشت سر بگذاریم.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره‌ CFT بحث‌های خاصی مطرح است ما برای ایرادات شورای نگهبان احترام قائلیم هرچند معتقدیم ایرادات در قالب حق تحفظ قابل رفع است. مجمع باید فارغ از شرایط شکل گرفته در FATF راه خود را پیش ببرد. باید بپذیریم برخی بانک‌ها در دنیا به دلایل حاکمیتی با ما کار می‌کنند نمونه آن بانک‌های ترکیه، روسیه، هند و عراق و چین است که می‌خواهد با ایران کار کند.

وی ادامه داد: در این بین باعث تعجب است که برخی دوستان می‌گویند هدف آمریکا از تصویب لوایح مربوط به FATF در ایران جلوگیری ما از دور زدن تحریم‌هاست حال این‌که اگر FATF برای ما از جهت همکاری بانکی مانع ایجاد کند دیگر حتی امکان دور زدن تحریم‌ها هم از بین می‌رود. این مباحث باید در مجمع مطرح شود.

فلاحت‌پیشه با بیان این‌که «تداوم وقفه در تصویب پالرمو در مجمع تشخیص خلاف قانون اساسی است»، اظهار کرد: پالرمو می‌توانست در روند طبیعی تصویب شود و به دنبال آن خیلی از این شرایط پیش نمی‌آمد اکنون هم اگر تا مهلت FATF ، پالرمو تعیین تکلیف شود امکان این‌که با FATF کار کنیم وجود دارد چون برداشت بنده از آخرین بیانیه FATF این نیست که نمی‌خواهد به ما مهلت مجدد ندهد این امکان باز هم وجود دارد. البته که تعیین تکلیف CFT تا بهمن‌ماه یعنی مهلت FATF به ایران امکان‌پذیر نیست و دلیل هم وجود اختلافات جدی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد