Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ،  با اشاره به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: مطابق با مواد ۲۶ و ۳۶ برجام،  جمهوری اسلامی ایران گام‌های کاهش تعهدات خود را برنامه‌ریزی کرده و برای هر گام هم دو ماه به طرف مقابل مهلت داده بود.

او با اشاره به بدعهدی‌های طرف غربی، ادامه داد: با وجود اینکه اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام صراحتاً در بیانیه‌ای اعلام کردند که  ۱۱ تعهد خود را به ایران انجام خواهند داد؛ بعدها هم وعده اجرای SPV و  اینستکس را ارائه کرده و سرانجام هم وعده احداث خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را ارائه کردند، اما شاهد بودیم که تا امروز هیچ گام عملی در جهت انجام تعهدات خود برنداشته اند؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران هم متقابلا گام چهارم را طراحی کرد و اعلام که در این گام، گازدهی به سانتریفیوژهای سایت فردو و افزایش غنی‌سازی تا سطح ۵ درصد را مد نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی حسینی سایت فردو را دارای اهمیتی استراتژیک دانست و گفت: با تمامی اقدامات صورت گرفته از جانب ایران، اما بازهم اگر  جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را حاصل کند که اروپا می‌خواهد به تعهدات خود را عملی کند، تمامی گام‌های خود را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد؛ اما این اراده را در طرف غربی ندیده‌ایم به همین دلیل هم جمهوری اسلامی ایران گام چهارم خود را برداشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به واکنش طرف اروپایی در برابر اجرای گام چهارم ایران تاکید کرد: بهتر است که اتحادیه اروپا در  برابر اقدامات ایران عاقلانه برخورد کرده و با زبان منطق و قانون با جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، زیرا در هیچ منطقی نمی‌گنجد که طرف مقابل دو سال و نیم به هیچ یک از  تعهدات خود عمل نکند، اما در مقابل همواره از ایران طلبکار باشد که چرا تعهدات خود را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم ورامین اظهار کرد: امروز اکثر مجامع بین‌المللی و  کشورهای مستقل جهان این حق را به ایران می‌دهند که وقتی غربی‌ها به تعهد خود عمل نمی‌کنند دلیلی ندارد که ایران بر سر تعهدات خود باقی بماند.

او با اشاره به مواضع سایر کشورها درباره اقدامات ایران گفت: چین و روسیه که هم عضو ۵+۱ بوده و هم عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند، هر دو این حق را به ایران داده و اعلام کردند که نمی‌شود طرف مقابل همچنان بر تعهدات خود عمل نکند، ولی در عین حال طالب این باشد که ایران دست به اقدامی نزند؛ بنابراین امروز ایران گام چهارم را برداشته و اگر همچنان اقدام عملی صورت نگیرد حتما گام پنجم خود را هم برخواهد داشت.

نقوی حسینی در پایان تاکید کرد: فعال‌سازی سایت فردو به این معناست که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد اقدامات اساسی خود را در حوزه هسته‌ای انجام دهد و در این راستا حتی از سایت فردو که برای غربی‌ها بسیار مهم و تأثیر گذار است، هم نخواهد گذشت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گام چهارم تعهدات برجامی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند

ماموستا احمد کوهستان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واقع حق داشت که رژیم غاصب و اشغالگر قدس را تنبیه کند برای همین چاره‌ای جز این نداشت که در مقابل ضربه به سفارت خود در سوریه که در حکم خاک ایران محسوب شده و هفت نفر از مستشاران ایرانی شهید شدند، یک گوشمالی و تنبیه علیه اسرائیل انجام دهد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید این تنها یک حمله محدود جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه در مقابل تجاوز به کنسولگری کشورمان در دمشق بود اما حامیان رژیم‌صهیونیستی همه دست به دست هم دادند تا مانع رسیدن تمام پهپادها و موشک‌ها به رژیم صهیونیستی شوند و این تنبیه برای اسرائیل بود که باید از آن عبرت گیرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به لزوم برقراری عدالت توسط جامعه بین‌المللی بیان کرد: بی‌تردید جامعه جهانی باید تصمیم ایران مبنی بر دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را حق محفوظ کشورمان بدانند و امید است این رژیم سفاک، آدم‌کش و غاصب به زودی از بین رود تا دنیا و ملت‌های مسلمان به ویژه غزه روی آرامش ببینند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود
  • کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه ۷ قدردان ایران باشند
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود