Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@07:55:36 GMT

حاشیه سازی ها!

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۲۲۲

حاشیه سازی ها!

خبرگزاری میزان- در این شرایط حساس، صاحبان تریبون و کسانی که از نفوذ کلام برخوردارند باید همه توان و تمرکز خود را بر حل مسائل و مشکلات اقتصادی معطوف نمایند و از هر اظهارنظری که تشتت و چنددستگی در کشور ایجاد می‌کند، پرهیز کنند. شکی نیست که دشمن در بحبوحه نبرد اقتصادی، جنگ روانی را برای دو شقه کردن جامعه بکار گرفته و همه ظرفیت‌های موجود ازجمله رسانه‌ها و فضای مجازی را در این زمینه فعال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:06 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۷۲۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه حمایت، می‌خواهیم فشار اقتصادی به ایران به سطحی غیرقابل‌تحمل برسد… ما کارزار فشار حداکثری را در اولویت نخست قرار داده‌ایم و با این کار فشاری بی‌سابقه به اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم تا این کشور ناچار شود تصمیماتی دشوار اتخاذ کند.»
این بخشی از یادداشت «ویکتوریا کوتس» مدیر ارشد امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی آمریکاست که در اواخر سال گذشته در پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید منتشر شد.
در ۱۴ فروردین ۹۸، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رسماً از اینکه باعث‌وبانی فشار اقتصادی به مردم ایران شده، ابراز خشنودی کرد و گفت: «ایران یک کشور متفاوت شده، آن‌ها شورش دارند و اقتصادشان خوابیده است.» «استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در اوایل آبان سال جاری، در یک قاب در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت و تصریح کرد که با ایده‌های ناب مقامات و کارشناسان اسرائیلی برای تشدید فشار اقتصادی بر ایران مواجه شده که حتماً آن‌ها را به کار خواهد گرفت.
این مواضع مقامات کاخ سفید، نشان می‌دهد که توپخانه جنگ اقتصادی آمریکا همچنان فعال است و در چنین فضایی که واشنگتن عزم خود را برای به‌اصطلاح به‌زانو درآوردن جمهوری اسلامی جزم کرده، مسئولین و دست‌اندرکاران کشور بیش از هر کسی وظیفه انسجام‌بخشی و ایجاد وحدت در کشور را بر عهده دارند.
در این شرایط حساس، صاحبان تریبون و کسانی که از نفوذ کلام برخوردارند باید همه توان و تمرکز خود را بر حل مسائل و مشکلات اقتصادی معطوف نمایند و از هر اظهارنظری که تشتت و چنددستگی در کشور ایجاد می‌کند، پرهیز کنند. شکی نیست که دشمن در بحبوحه نبرد اقتصادی، جنگ روانی را برای دو شقه کردن جامعه بکار گرفته و همه ظرفیت‌های موجود ازجمله رسانه‌ها و فضای مجازی را در این زمینه فعال کرده است.
روزی تبلیغ می‌کنند که منابع مالی کشور، صرف جنگ‌های نیابتی می‌شود، زمانی مدعی می‌شوند که نهاد‌های انقلابی باعث‌وبانی تحریم‌ها هستند و در مقطعی، با ارائه آمار و ارقام جعلی از مخارج و هزینه‌های کشور، می‌کوشند تا مردم را به نظام بدبین کنند.
مردم صبور کشور که زیر بار فشار‌ها قرار دارند، در این موقعیت از کارگزاران نظام انتظار دارند که در خط مقدم این جنگ همه‌جانبه قرار بگیرند و آب به آسیاب دشمن نریزند.
علاوه بر این، همه اقشار ملت  چه کسانی که به انقلاب اعتقاد دارند و چه آن‌هایی که ندارند – امروز به این واقعیت پی برده‌اند که چاره مشکلات کشور در پرهیز از حاشیه‌سازی و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و فرار از پرداختن به مسائل مبتلابه مردم، خود به خود بسترساز دوقطبی کردن کشور خواهد بود.
نیاز و مطالبه واقعی مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی همچون بیکاری، رکود، تورم، مسکن و ... است و چنانچه مسئولان کمر به رفع این معضلات نبندند، این نتیجه‌گیری در افکار عمومی شکل می‌گیرد که طرح مسائل حاشیه‌ای و دست چندم، برای فرار و بهانه‌تراشی از انجام مسئولیت‌های کلیدی صورت می‌گیرد. متأسفانه برخی حتی سیاست‌های کلان نظام را مصادره به مطلوب می‌کنند!
از ضرورت مقاومت سخن می‌گویند، اما در عمل، سازش را ترویج می‌کنند. این همان، دوقطبی نخ‌نما شده سازش – مقاومت است که به شکلی دیگر سر باز کرده؟!
به نظر می‌رسد که راهکار پنهان شدن پشت نقاب دلسوزی برای نظام، خوانش جدیدی از تداوم این خط است که این روز‌ها شاهد آن هستیم، اما دود آن در وهله نخست، به چشم کسانی می‌رود که به آن دامن می‌زنند. تجربه ثابت کرده که این حاشیه‌سازی‌ها نه منفعتی برای مسئولین دارد و نه مردم از آن فایده‌ای می‌برند، بلکه اولین نتیجه آن، به بن‌بست رسیدن و حذف کسانی است که مبلغ این رویه هستند.
حاشیه‌سازی‌ها کارآمدی دستگاه‌های مسئول را کاهش می‌دهد، مانع استفاده از ظرفیت‌های داخل و چشم دوختن به آن‌سوی مرز‌ها می‌شود و کشور را به بیراهه می‌کشاند، از این رو، طرح مسائل حاشیه‌ای همچون سم عمل کرده و به‌صورت فرسایشی، توان و پتانسیل کشور را زایل می‌کند.
در فضای دوقطبی، حتی حقوق اجتماعی شهروندان هم پایمال می‌شود چه رسد به مطالبات اقتصادی آن‌ها، چراکه در سایه حاشیه‌سازی و ایجاد اختلاف در جامعه، نقد منصفانه، «غرض‌ورزی» تعبیر شده و هر نصیحت دلسوزانه‌ای به‌حساب «انتقاد مخرب» گذاشته می‌شود.
جایگزین این رویکرد، کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد فضایی گفتمانی بین جناح‌ها و گروه‌های سیاسی برای حل واقعی مشکلات مردم است. مردم از مسئولین می‌خواهند به تنش‌هایی که عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کند دامن نزنند و همه بر سر یک میز نشسته و راهی برای برون‌رفت از اوضاع فعلی بیابند. اگر تفاوتی هم در زاویه نگاه با یکدیگر دارند، به مراجع قانونی مراجعه کنند و با طرح مسائلی که فایده‌ای به حال حاضر آن‌ها ندارد، گزک به دست دشمن ندهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص هشدار‌های لازم را داده و بار‌ها فرموده‌اند «کشور را دوقطبی نباید کرد»، «جناح‌بندی‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دل‌زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می‌شود»، «ایجاد دو جریانی، دو فرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.»
با این حساب، تردیدی باقی نمی‌ماند که ایجاد حاشیه‌سازی‌ها به‌جای پرداختن به امهات خواسته‌های عمومی مانع پیشرفت کشور خواهد شد، شایسته‌سالاری را نابود می‌کند و بهترین فرصت را به دشمن می‌دهد که به تفرقه‌افکنی پرداخته و در سایه غفلت به وجود آمده، به انسجام ملی و اهداف کلان کشور ضربه وارد کند. بنابراین، مقبول‌ترین راه، عمل به وظایف قانونی، ایجاد هم‌افزایی برای حل مشکلات اقتصادی و پوشاندن جامه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان تنها راه عبور از گردنه تحریم‌هاست.
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقوی حسینی نماینده مجلس روزنامه حمایت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ انور ابراهیم با اشاره به امضاء توافقنامه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با مشارکت کشور همسایه تصریح کرد: این طرح تا پایان سالجاری میلادی با هدف تقویت ارتباطات فرامرزی و تسریع رشد اقتصادی عملیاتی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: بر اساس این توافقنامه هر دو طرف برای تقویت جریان فرامرزی کالا، سامانه ترخیص بدون گذرنامه را در مرز‌های دو کشور اجرایی خواهند کرد.
انور ابراهیم اعلام کرد: در این منطقه ویژه اقتصادی مشوق‌های تجاری بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران ازجمله جایگزینی نرخ مالیات بر درآمد ثابت ۱۵ درصد ویژه کارگران ماهر خارجی به جای ۳۰ درصد، صدور ویزای چند بار ورود برای تجار و کارگران خارجی و تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
ایجاد منطقه‌ای که به علت ارائه مشوق‌های مناسب به جز شرکت‌های سنگاپوری می‌تواند شرکت‌های جهانی را که با محدودیت‌های منابع موجه اند؛ جذب کند.
شرکت‌های مالزیایی نیز به گفته کارشناسان می‌توانند از مزایای انباشتگی ثروت در این منطقه ویژه اقتصادی به نفع خود بهره برداری کنند.
منطقه ویژه اقتصادی جوهور - سنگاپور به تعبیر نخست وزیر مالزی موجب تغییر بازی در اقتصاد این کشور در قالب ایجاد صنایع پیشرفته‌تر، ادغام زنجیره‌های تامین جهانی و فرصت‌های فراوان برای شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد شد.
دولت مالزی همچنین متعهد به ایجاد شهری متشکل از انواع شرکت‌های دانش بنیان پویا شد تا این کشور را در ردیف بیست کشور برتر دنیا در حوزه دانش بنیان‌ها قرار دهد و مالزی را به قطب مرکز نوآوری و کارآفرینی تبدیل کند.
نخست وزیر مالزی همچنین از اختصاص بودجه سه میلیارد رینگیتی برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نوین تجاری خبر داد......... مصاحبه‌ها ........
۱) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۲) رفیضی راملی - وزیر اقتصاد مالزی

دیگر خبرها

  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟