Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: انسان‌ها قطعا در سرنوشت خود و دیگران تاثیر خواهند گذاشت و انسان بی تاثیر بر جامعه باید به انسانیت خود شک کند.

بهروز اکرمی در  نشست مشورتی شورای دانش‌آموزی استان مرکزی اظهار کرد: محصلین قبل از اینکه دانش آموزی باشند، انسان هستند و انسان هم یک موجودی اجتماعی است که از شرایط مختلف جامعه اثر می‌پذیرد و متقابلا اثرگذاری هم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید در هر شرایطی نقش اجتماعی خود را ایفا کند.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، افزود: بانوان و دختران به جز اینکه نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند می‌توانند در ساختن آینده جامعه نیز نقش آفرین باشند. البته برای این آینده سازی باید مقدماتی فراهم شود و لازمه این مقدمات خودباوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ناامیدی بالاترین زیان برای انسان است و اجازه نمی‌دهد که گام‌های مثبت در زندگی برداشته شود. امید، موتور محرکه کسب امکانات و ظرفیت‌های جدید است.

اکرمی اضافه کرد: امروزه مردم ما نیازمند آموزش و خلاقیت هستند تا با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند، یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه‌سازی و بسترسازی در بین انسان‌ها جهت ایجاد فرهنگی است که در آن همگان برای رشد دادن دیگری تلاش می‌کنند و با تاثیر بر روی یکدیگر سبب پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها قطعا در سرنوشت خود و دیگران نیز تاثیر خواهند گذاشت و انسان بی تاثیر باید به انسانیت خود شک کند. برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی نیز می‌تواند بر سرنوشت امروز و آینده جامعه موثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: شوراهای دانش آموزی با هدف تاثیرگذاری در سرنوشت دانش آموزان و جامعه تشکیل می‌شوند و دانش‌آموزان با حضور در این انتخابات، تمرینی برای اثربخشی در فعالیت‌های اجتماعی انجام داده و حساسیت مسئولیت و انتخاب را حس می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: مشارکت اجتماعی گروه‌های مختلف جامعه یکی از ضرورت های جامعه امروز است، چرا که امروز اگر همه تکالیف برعهده دولت باشد هیچ اتفاق مثبتی در بخش‌های مختلف جامعه رخ نمی‌دهد، بنابراین هر اقدام اجتماعی باید با مشارکت عموم انجام شود.

زهرا فرجی افزود: مشارکت اجتماعی به عنوان یک فرهنگ نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و پایدار است، مهمترین عامل تداوم حیات بشر مشارکت میان انسان‌هاست. از نظر جامعه شناسی مشارکت به عنوان فرایندی چند سویه مطرح می‌شود که با نظارت و مداخله مردم و قابلیت سیاسی اجتماعی نظام، دستیابی به توسعه همراه با عدالت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم با مشارکت در رویدادهای اجتماعی می توانند در فعالیت های اجتماعی حاضر باشند، با توجه به اهمیت مشارکت اجتماعی لازم است این مشارکت خارج از خانواده مطرح شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به دنبال این هستیم که با ایجاد زمینه مشارکت در امور برای دانش آموزان، در سطوح مختلف آنها را وارد تصمیم‌گیری‌ها کنیم.

شهریار فولادوند بیان کرد: نحوه صحیح ورود دانش آموزان به بحث انتخابات و نوع تبلیغات و آشنایی با رای دادن و پاسخ به آن و مشارکت بخشی و ایجاد زمینه و تمرین حضور جوانان و نوجوان در عرصه‌های واقعی تصمیم‌گیری از اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی است.

وی اضافه کرد: شورای دانش آموزی در تمام مدارس فعالیت دارد و نسل جوان و نوجوان با حضور در این انتخابات و شرکت در امور اجتماعی، تعیین سرنوشت خود و جامعه را تمرین می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای دانش آموزی استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد علی معصومی استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان عصر سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه النبی (ص) بندرعباس، اظهار داشت: انسان مؤمن باید سه خصوصیت داشته باشد که خصوصیت اول این است که وقتی او را نگاه می‌کنیم به یاد خداوند متعال بیافتیم.

وی افزود: زمانی که انسان ارتباط خود را با خداوند سبحان تقویت کند از صفات، علم، قدرت و نور خداوند بهره‌مند خواهد شد و این امر موجب می‌شود هر کس او را ببیند به یاد خداوند متعال بیافتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر لزوم ورود به وادی انس با خداوند به واسطه عمل به دستورات الهی، بیان‌کرد: ما همه به دنبال هدایت‌گری جامعه با علم و عمل هستیم اما باید توجه شود که عمل میزان تأثیرگذاری بیشتری نسبت به علم دارد و اگر قدرت عمل ما از علم و کلام فراتر رود نفوذ آن در دل‌ها افزایش خواهد یافت.

آیت الله معصومی، با اشاره به جایگاه انسان در بین مخلوقات، عنوان‌کرد: ما انسان‌ها می‌توانیم از جبرئیل امین نیز قرب بیشتری در درگاه الهی پیدا کنیم و این مهم زمانی محقق خواهد شد که ارتباط صادقانه، خاضعانه و خاشعانه را با خداوند در شبانه‌روز تقویت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق علیه‌السلام، اظهار داشت: علت نورانیت افراد نماز شب خوان طبق بیان معصوم (ع) این است که خداوند کسانی را که برای نماز شب بیدار می‌شوند از نور خودش پوشش می‌دهد و نمازگزار علاوه بر نورانیت به منبعی برای یاد خدا تبدیل می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس، در معرفی دومین ویژگی مؤمنین به حکمرانی عقلانیت در مؤمنین اشاره کرد و گفت: مؤمن از عقلانیتی پویا برخوردار است و عقلانیت او موجب به تقویت قوه عقل در دیگران می‌شود اما اگر تابع خرافات، خواب یا داستان‌های غیر مستند باشد بقیه مردم را نیز به همین سمت و سو خواهد کشید و در نتیجه جعلیات در جامعه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: عقلانیت یعنی رفتار خود را طبق قوانین و قواعدی که خداوند در نظر گرفته است تنظیم کنیم و از قواعد الهی تجاوز نکنیم بنابراین برای تأثیرگذاری معنوی در جامعه قوه عقلانیت در مؤمنین و طلاب تقویت شود.

آیت الله سید محمد علی معصومی، تاکید کرد: شاخص همه ما در عقلانیت کلام خداوند و قرآن است و هر سخنی را که به پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) نسبت دادند را باید با قرآن مورد سنجش قرار دهیم و قرآن نیز ما را به تعقل و تدبر دعوت کرده است.

وی در معرفی سومین ویژگی مؤمنین بیان کرد: عمل مؤمن باید مردم را به معاد و قیامت متوجه کند، تا قیامت و آخرت همیشه برای مردم زنده بماند و به فراموشی سپرده نشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون بایستی این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهند، عنوان‌کرد: با تقویت این سه شاخصه روحانیت همیشه در دل مردم جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و هیچ‌گاه نقش خود را از دست نخواهد داد.

وی خاطرنشان‌کرد: روحانیت باید عقلانیت و توجه به آخرت را در رگ‌های جامعه تزریق کند و مردم با دیدن آن‌ها به یاد خداوند بیافتند.

آیت الله معصومی، خاطرنشان‌کرد: ارتباط قوی با خداوند، خود منشأ همه خیرات است و می‌تواند عقلانیت را نیز در ما افزایش دهد.

کد خبر 6086823

دیگر خبرها

  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول