Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: با تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته است زنجان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است به طوری که اقامت گردشگران از ۳۲ درصد به بیش از ۶۰ درصد در مراکز اقامتی افزایش یافته است. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، این استان دارای جاذبه‌های طبیعی بی نظیری همچون غار کتله خور، کوه‌های رنگارنگ ماهنشان، روستای شیلاندر با معماری پلکانی، روستای شیت 500 ساله طارم، آبشار شاشار، دودکش جن، قلعه بهستان ماهنشان و دشت آهوان سهرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این شگفتی‌ها تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی زنجان است، زیرا این استان با داشتن موزه مردان نمکی کشف شده از معدن چهر آباد، رخشویخانه، دارا بودن طویل ترین بازار مسقف ایران، معبد داش کسن و بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان می‌توانست به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مقصد ‌های گردشگری در کشور باشد.

از طرفی این استان به دلیل داشتن آزادراه زنجان- قزوین و زنجان- تبریز با استان‌های شرقی و غربی در ارتباط است و سالانه عده کثیری از جمعیت کشور از این مسیرها در حال تردد به استان‌های دیگر هستند که می‌توانند در حین عبور از مسیرها٬ زنجان را نیز به عنوان یک مقصد برای گردشگری و دیدن مناظر در نظر بگیرند و به مدت چند روز در آن اقامت داشته باشند.

 اما شاید به نظر برسد ناشناخته ماندن این  زیبایی‌های بی نظیر طبیعی و جاذبه‌های ساخته شده دست انسان با قدمت چندین هزار ساله، مانع از رونق گردشگری و اقامت گردشگران در استان شده است.

به همین دلیل مسئولین امر استانی نیز همواره از  معبر بودن زنجان به جای مقصد بودن توسط گردشگران انتقاد دارند چرا که با وجود داشتن بناهای ذکر شده و حسینه اعظم که موجب شناخته شدن زنجان در سطح جهانی شده است، دارای یک المان معرفی کننده شهری نیست.

بازگشت به زندگی در روستای علوه‌؛ روستایی که با همت مردم‌ هدف گردشگری شد + تصاویر‌اقتصاد گردشگری در ایلام نیازمند توجه ویژه استاردبیل| گردشگری و صنعت شهرستان خلخال رونق می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان در خصوص ساخت المان شهری در جهت جذب گردشگران به خبرنگار تسنیم از زنجان گفت: وظیفه ساخت المان شهری بر عهده شهرداری استان است و ما در این امر دخیل نیستیم هر چند که در کارکرد می‌‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

یحیی رحمتی با بیان این که با تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته است٬ زنجان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است، اظهار داشت: اقامت گردشگران از 32 درصد به بیش از 60 درصد در مراکز اقامتی افزایش یافته است.

 وی در رابطه با بالا آمدن آب در رخشویخانه که می‌تواند این بنا را تهدید کند، اظهار داشت: با کمک شهرداری و میراث فرهنگی به صورت موقتی مشکل حل شده است اما به واسطه سیستم سنتی دفع آب‌های سطحی و کانال‌های موجود در بازگشایی٬ مشکل صد درصد حل می‌شود.

انتهای پیام/7557/ز

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی دهقانی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری استان، اظهار کرد: در حالی که در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجد شرایط از پابند الکترونیکی بهره مند شدند، این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.

وی افزود: کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها اهمیت بسزایی دارد، با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که افرادی می‌توانند از این ارفاق‌ها بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کرده باشند، خاطرنشان کرد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و با پالایش افراد واجد شرایط شناسایی شوند.

دهقانی تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبان فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب در خصوص کاهش بازداشت‌های موقت و کوتاه مدت، اضافه کرد: اقامت کوتاه متهمین در زندان‌ها، نه تنها فرصت اصلاح آنان و استفاده از شرایط مفیدی همچون حرفه‌آموزی را برای آنان فراهم نمی‌کند بلکه موجب ناهمگونی جمعیت مددجویان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ماده ۵۱۳ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص انتقال زندانی به محل سکونت وی، تصریح کرد: طبق تبصره ۳ این ماده، در صورتی که محل اقامت محکوم به حبس، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود؛ مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادر کننده رأی قطعی، به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود و هزینه انتقال نیز از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می‌شود.

دهقانی ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته ۱۸۴ زندانی از استان خوزستان به زندان محل سکونت خود منتقل شدند و برای مابقی زندانیان مشمول این ماده قانونی نیز به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 746926

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند