Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سالانه در فرانسه حجم زیادی عنوان کتاب ترجمه می‌شود که بر اساس آخرین آماری که وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه منتشر کرده بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ عنوان جدید کتاب در فرانسه ترجمه شده است. همین آمار می‌گوید که سهم کتب ترجمه شده در سال ۲۰۱۷ در بین کل آثار منتشره بالع بر ۱/۱۹ درصد بوده که بیش از ۱۰ درصد آن عناوین جدید بوده اما همین نسبت در سال ۲۰۱۹ به ۵/۱۸ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما زبان‌هایی که بیش‌ترین ترجمه از آنها صورت گرفته است، به ترتیب عبارتند از زبان‌های: انگلیسی (۵۹/۳ درصد کل عناوین ترجمه شده)، ژاپنی (۱۲/۲ درصد)، آلمانی (۵/۹ درصد)، ایتالیایی (۴/۸ درصد)، اسپانیایی (۳/۲ درصد)، روسی (۱/۹ درصد)، پرتغالی (۱/۱ درصد)،اسکاندیناوی (۱ درصد)، عربی (۰/۸ درصد)، لهستانی (۰/۷ درصد)، و چینی (۰/۶ درصد). در همین حال بر اساس آمار منتشره از سوی کتابخانه ملی فرانسه در سال میلادی گذشته در فرانسه در کل ۷۸۳ هزار و ۲۶۰ عنوان کتاب چاپ شده است که از این تعداد ۸۲ هزار و ۳۱۳ عنوان کتاب جدید است.

در همین حال بر اساس آمار منتشره از سوی کتابخانه ملی فرانسه در سال میلادی گذشته در فرانسه در کل ۷۸۳ هزار و ۲۶۰ عنوان کتاب چاپ شده است که از این تعداد ۸۲ هزار و ۳۱۳ عنوان کتاب جدید است. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۳/۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

کد خبر 4768290 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی فرانسه بازار نشر ترجمه کتاب و کتابخوانی هفته کتاب و کتاب خوانی ترجمه هفته کتاب ادبیات ادبیات جهان جایزه ادبی رایزنی فرهنگی بازار نشر گردشگری تازه های نشر معرفی کتاب نقد کتاب انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)

دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت.

در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافی زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

کدام کشور بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کند؟

به گزارش روزیاتو، تولید انرژی هسته‌ای در ایالات متحده بیش از دو برابر میزان تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) روی هم است. در مجموع، ایالات متحده نزدیک به ۳۰ درصد از تولید انرژی هسته ای جهان را به خود اختصاص داده است.

با این حال، انرژی هسته ای یک پنجم برق آمریکا را تامین می کند. برخلاف فرانسه که ۶۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تامین می کند.

نکته برجسته دیگر این است که چگونه چین در دهه گذشته به سرعت توانایی های انرژی هسته‌ای خود را افزایش داده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، چین سهم خود از تولید انرژی هسته‌ای جهانی را از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد افزایش داد و از فرانسه در رتبه دوم پیشی گرفت.

در نقطه مقابل، سهم بریتانیا در همان دوره زمانی به ۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، اوکراین برای تامین برق شبکه خود به شدت به انرژی هسته‌ای متکی است. در مارس ۲۰۲۲، پس از اینکه نیروهای روسی کنترل این تاسیسات را به دست گرفتند، دسترسی به نیروگاه هسته ای کلیدی خود در زاپوریژیا (Zaporizhzhia) را از دست داد.

این نیروگاه که با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های اروپا است، در حال حاضر هیچ چیز تولید نمی کند و محل حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)