Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:46:32 GMT

گسترش قلدری آنلاین در میان نوجوانان آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۷۲۰

گسترش قلدری آنلاین در میان نوجوانان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، این افراد مدعی هستند که اقداماتشان را با هدف شوخی و تفریح انجام می دهند و تنها به دنبال دست انداختن و استهزای دیگران هستند و نه زورگفتن و قلدری در فضای مجازی.

پژوهشی که در این زمینه با مشارکت اینستاگرام و موسسه خیریه سایبر اسمایل در آمریکا انجام شده، حاکیست بسیاری از نوجوانان و حتی جوانان آمریکایی به علت مواجهه با قلدری های آنلاین از نظر روحی و عاطفی آسیب می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین تحقیق ۶۶ درصد از نوجوانان آمریکایی شاهد ناراحتی یکی از دوستان خود به علت مواجهه با پدیده قلدری آنلاین بوده اند. ۴۸ درصد از این افراد هم گفته اند خودشان به علت مطالعه مطالب و پیام هایی که توسط فرد دیگری در فضای مجازی به آنها گفته شده دچار ناراحتی و غم شده اند.

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی بزرگ آمریکایی بارها و بارها از سوی مقامات دولتی، موسسات غیرانتفاعی و والدین به علت عدم ایجاد رویه هایی برای مقابله با زورگیری ها و قلدری های آنلاین مورد انتقادهای گسترده قرار گرفته اند.

از جمله این شبکه های اجتماعی می توان به فیس بوک، اینستاگرام و توئیتر اشاره کرد که از امکانات پیام رسانی آنها به طور گسترده برای ارسال مطالب تهدیدآمیز و حاوی توهین های جنسی، نژادپرستانه، سیاسی، ضدمذهبی و غیره استفاده می شود. اینستاگرام مدتی است با هدف کاهش انتقادها از خود ابزار هشداردهنده ای را به اپلیکیشن خود افزوده که به افراد در مورد ارسال نظرات زورگویانه و نامناسب هشدار می دهد. ابزار یادشده برای شناسایی نظرات مذکور از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می کند.

کد خبر 4768794

منبع: مهر

کلیدواژه: جرایم سایبری امنیت سایبری تهدیدات سایبری فضای سایبری نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی ربات امنیت اطلاعات فناوری فضایی موبایل گوگل تولید خودروی برقی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/متهم دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا یاری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۰ دوشنبه ۶ فروردین و پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری میان چند نفر در شهرک مسکن کرمانشاه، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران کلانتری ۲۲ ظفر مشخص شد درگیری میان ۴ نفر رخ داده که یکی از آنها با سلاح سرد ۳ نفر دیگر را مجروح کرده است.

یاری با اشاره به دستگیری فرد مهاجم در صحنه درگیری و انتقال افراد مجروح به مراکز درمانی، گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد یکی از افراد زخمی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه طبق اظهارات افراد حاضر در محل درگیری، اختلاف حساب میان این ۴ نفر عامل ایجاد درگیری بوده است، گفت: متهم دستگیر شده برای مشخص شدن علت دقیق حادثه تحت بازجویی قرار دارد.

کد خبر 6063068

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/متهم دستگیر شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ نفر در کرمانشاه
  • وزیر نتانیاهو استعفا کرد
  • گسترش اختلافات میان مقامات صهیونیست بر سر سربازی حریدی‌ها
  • نقدی: صهیونیست ها با شدت بخشیدن به جنایت‌ راه میان‌بری برای نابودی خود گشودند