Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی زندی» معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتشار بوی نامطبوع در حوالی دانشگاه تهران گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ضلع شرقی دانشگاه تهران دارای واحد لاشه‌سوز است و امعاء و احشاء دام‌ها را که می‌خواهند امحاء کنند از طریق این لاشه‌سوز از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اتفاق سابقه طولانی دارد و تا جایی که ما بررسی کردیم مجوزی برای این کار از سازمان محیط‌زیست دریافت نکرده‌اند. اگر مجوز هم داشته باشد، در حال حاضر این واحد به عنوان یک واحد آلوده‌کننده است و مکلف به پایش و کنترل هستند تا آلودگی ایجاد نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز این واحد با مشکلاتی مواجه بوده و اخطاریه‌هایی برای آن صادر شده است، مدتی مشکلات برطرف می‌شده و بوی نامطبوع متصاعد نمی‌شده و همسایه‌ها شکایتی نداشتند، اما دوباره اخیرا شکایاتی در این خصوص مطرح شده و نامه‌هایی به ما ارسال شده است.

زندی با بیان اینکه کارشناسان ما بررسی‌های لازم را انجام دادند، تصریح کرد: براساس نظرات کارشناسان این بوی نامطبوع در این محدوده تایید شده است و همچنان وجود دارد. ما نیز اخطاریه‌ای در این خصوص آماده و برای دانشگاه ارسال کردیم که به صورتی دستی به آنها خواهد رسید.

وی ادامه داد: در اخطاریه تاکید شده است در اسرع وقت نسبت به رفع آلودگی اقدام کنند. این واحد براساس قانون مکلف است نسبت به رفع آلودگی اقدام کند و چنانچه تغییراتی در بازدید دوباره از این مرکز مشاهده نشود، باز هم براساس قانون موضوع را از طریق مرجع قضایی اقدام خواهیم کرد تا نسبت به رفع این مشکل اقدامات قضایی لازم صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چنانچه توانایی جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع را ندارند، باید ادامه فعالیت این واحد متوقف شود، یادآور شد: لاشه‌سوزی نیز یک شیوه دفع پسماند است و اگر مشکلاتی مانند انتشار بوی نامطبوع نداشته باشند، قابل استفاده بوده و یکی از روش‌های دفع لاشه‌ها است. وقتی احتراق کامل نباشد موادی در فضا منتشر می‌شود که باعث آلودگی است و همین که بوی نامطبوع به مشام می‌رسد یعنی منبع آلودگی در هوا وجود دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست