Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@17:35:25 GMT

برنامه روز چهارشنبه ترامپ برای اردوغان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۹۰۶

برنامه روز چهارشنبه ترامپ برای اردوغان

 رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس گفت: آمریکا به شدت از ترکیه به خاطر خرید سامانه اس۴۰۰ روسیه خشمگین است. اگر ترکیه از این سامانه دست نکشد، احتمالا با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد. این پیامی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا معتقد است که سامانه اس۴۰۰ روسیه با فعالیت نیروهای ناتو همخوانی ندارد و برنامه جنگنده‌های اف۳۵ را با خطر مواجه خواهد کرد.

از سوی دیگر قرار است ترامپ پنجشنبه با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز دیدار کند.

اوبراین گفت: سامانه اس۴۰۰ هیچ جایی در ناتو ندارد. همچنین مشتری‌های تجهیزات بزرگ نظامی روسیه جایی در ناتو ندارند. اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ترکیه را در ناتو نگه داریم.

ترکیه به دلیل حمله به کردها در شمال شرق سوریه با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

310 310

کد خبر 1319800

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ رجب طیب اردوغان حسن روحانی ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران باشگاه استقلال دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس استان یزد دلار قوه قضاییه مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو: اوکراین به زودی سامانه‌های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

 استولتنبرگ در کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این ائتلاف را در جریان وضعیت جنگ و نیاز حیاتی این کشور به سامانه‌های ضدهوایی گذاشته است، گفت: وزرای دفاع ناتو بر سر تقویت و ارائه کمک‌های نظامی بیشتر (به اوکراین) از جمله از طریق ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به توافق رسیدند.

این مقام ارشد ناتو در ادامه اعلام کرد که سامانه‌های ضدهوایی در آینده‌ای نزدیک دراختیار اوکراین گذاشته خواهند شد.

وی افزود: ناتو توانایی‌های موجود خود را بررسی کرده و می‌تواند سامانه‌هایی را در اختیار اوکراین قرار دهد. انتظار دارم به زودی اعلامیه‌ای درخصوص ارائه توامندی‌های بازدارندگی به اوکراین ارائه شود.

منبع:ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو: اوکراین به زودی سامانه‌های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد