Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:44:14 GMT

زمان تکمیل ظرفیت ارشد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۳۲۹۹

ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ ۱۳۹۸ از روز پنجشنبه، ۲۳ آبان آغاز می‌شود. ناطقان: اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای داوطلبان‌ شرکت‌کننده در آزمون‌ در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی که ظرفیت آنها تکمیل نشده، روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه از طریق سایت سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 کلیه متقاضیان واجد شرایط بر اساس مندرجات اطلاعیه‌ای که قبل از آغاز ثبت نام منتشر خواهد شد، از روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه تا روز یکشنبه ۲۶ این ماه می‌توانند نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

 آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی- دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب روز ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب این آزمون تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر معادل ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و تعداد ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۴۹.۹۰ درصد داوطلبان مرد بودند.

در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کد رشته و در گروه دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کد رشته به رقابت پرداختند.

از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته‌های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد بودند.

حدودا ۱۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش شدند که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود ۱۹۰ هزار داوطلب می‌رسد. منبع: ایسنا برچسب ها: تکمیل ظرفیت ، زمان ، کنکور ، ارشد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تکمیل ظرفیت زمان کنکور ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود که در آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خانم و آقا در ۵ گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: داوطلبان گروه ریاضی و انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، گروه هنر و زبان خارجه عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و گروه تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که این آزمون در ۱۰ شهر استان و ۲۴ حوزه برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه بیرجند همچنین گفت: از مجموعان داوطلبان ۳۶ درصد آقا و ۶۴ درصد خانم هستند.
لامعی با بیان اینکه بزرگ‌ترین رقابت کشور در ۱۱ حوزه خراسان جنوبی برگزار می‌شود افزود: نوبت دوم کنکور ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود و اجباری برای حضور در هر دو نوبت کنکور وجود ندارد و در صورتی که فرد در هر دو نوبت شرکت کند سازمان سنجش بالاترین نمره کسب شده را مبنا قرار می‌دهد.
وی گفت: آزمون نوبت اول ساعت ۸ صبح و ۱۴:۳۰ ظهر برگزار می‌شود که از داوطلبان می‌خواهیم یک ساعت قبل از شروع در محل آزمون حضور پیدا کنند و والدین فضای برگزاری کنکور را ترک کرده تا به آرامشِ داوطلبان کمک کنند، داوطلبان دفترچه‌ها را مخدوش نکرده و به جز مداد سیاه، پاک کن، کارت شناسایی، کارت ورود به جلسه و آب معدنی وسایل دیگری همراه نداشته باشند.

رئیس دانشگاه بیرجند همچنین افزود: از فردا سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت ورود به جلسه باز می‌شود و اگر داوطلبی در این زمینه مشکل داشت می‌تواند در روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به باجه رفع نقص در دانشگاه بیرجند مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور