Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@13:36:29 GMT

تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۳۴۹۲

تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

به گزارش دیجیتال ترندز، مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصاویری را از چشم انداز صحرایی و بیابانی مریخ تهیه کرده است. این تصاویر چشم اندازی متروک و آرام را در دهانه مشهور به گیل مریخ نمایش می دهند.

مریخ نورد کنجکاوی مجهز به 17 دوربین است که برخی از آنها رنگی بوده و برخی تنها قادر به عکسبرداری سیاه و سفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که برخی از دوربین های یادشده برای عکسبرداری از محیط اطراف به کار می روند، برخی دیگر نیز برای ناوبری و مسیریابی و یکی نیز برای کنترل بازوی رباتیک کنجکاوی کاربرد دارد.

از میان این دوربین ها 9 دوربین هم به دور بدنه مریخ نورد ناسا نصب شده اند تا ضمن شناسایی موانع جلوی برخورد با آنها را بگیرند و به فرود کنجکاوی بر سطح مریخ کمک کنند. تصاویر جدید توسط دوربین های سیاه و سفید ناوبری و مسیریابی این مریخ نورد گرفته شده اند.

در حال حاضر این مریخ نورد در حال مطالعه منطقه ای در دهانه گیل موسوم به کوه شارپ است که ارتفاع آن از سطح زمین به ۵.۵  کیلومتر می رسد. بررسی لایه های صخره ای این منطقه از مریخ به منظور کشف تحولات آن در گذر زمان هدف اصلی انتقال مریخ نورد ناسا به این بخش از سیاره سرخ است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبسایت خبری ناسا، سازمان هوانوردی و ایالات متحده آمریکا میزبان جلسه توجیهی برای نخستین پرواز سرنشین‌دار استارلاینر است.

برهمین اساس، ناسا روز پنجشنبه، ۲۵آوریل، میزبان دو فرصت رسانه‌ای است تا برای نخستین آزمایش سرنشین‌دار فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی توضیحاتی ارائه دهد. 

نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار استارلاینر به ناسا کمک می‌کند تا بررسی کند که آیا سیستم فضاپیما برای انجام ماموریت‌های چرخشی منظم سرنشینان به ایستگاه فضایی آماده است یا خیر. عملیات پرتاب این ماموریت ساعت ۱۰:۳۴ دقیقه شب به وقت منطقه زمانی شرقی و ساعت ۶ صبح به وقت تهران از مجموعه پرتاب فضایی-۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا است.

بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، فضانوردان ناسا با "موشک اطلس وی" به مدار می‌روند و در آزمایشگاه مداری پهلو می‌گیرند و به مدت یک هفته در آنجا اقامت می‌گیرند.

به عنوان بخشی از برنامه ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا، این ماموریت نخستین پرواز خدمه برای فضاپیمای استارلاینر است که فرود در غرب آمریکا را برای نخستین‌بار مورد بررسی قرار می‌دهد.

در صورتی‌که این عملیات با موفقیت اجرا شود، ناسا فرآیند نهایی صدور گواهینامه استارلاینر و آغاز ماموریت‌های سرنشین‌دار این فضاپیما به ایستگاه بین‌المللی را نهایی می‌کند.

جن کونز، معاون مدیر ناسا، دانا هاچرسون، معاون مدیر برنامه‌های سرنشین‌دار این سازمان، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز از فضانوردان ناسا در این رویداد رسانه‌ای حضور دارند. این برنامه به طور زنده از طریق وبسایت ناسا و حساب کاربری این آژانس در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

برنامه خدمه تجاری ناسا اهدافی نظیر حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه بودن پرواز‌ها از و به از ایستگاه فضایی بین‌المللی از ایالات متحده را از طریق مشارکت صنعت خصوصی دنبال می‌کند و درنهایت امکان همکاری و دسترسی به مدار پایین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای شمار بیشتری از افراد فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • چرا بازگشت انسان به ماه سخت است؟
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ 1403 + دانلود جدول
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد