Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:53:30 GMT

۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی در استان سمنان فعالیت دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۳۵۰۴

۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی در استان سمنان فعالیت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی صبح دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش و قالی‌بافی استان سمنان به میزبانی اداره کل صمت، ضمن بیان اینکه ۱۰۰ کارگاه قالی باقی در سطح استان وجود دارد، تأکید کرد: در نیمسال اول ۹۸ اداره کل صمت یک هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از این کارگاه‌ها را باهدف جلوگیری از ضایع شدن حق مشمولان واقعی بیمه قالی‌بافی صورت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه این بازرسی‌ها از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط با آن صورت گرفته است، گفت: محور این بازرسی‌ها بیمه افراد شاغل در کارگاه‌های قالی‌بافی در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

32 اخطار برای قالیبافان صادر شده است

رئیس صمت استان سمنان بابیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری ۳۲ اخطار به مشمولان غیرفعال و نیمه فعال متقاضی برای اخذ بیمه قالیبافان صادرشده است، گفت: در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از کارگاه‌های قالی‌بافی سطح استان، مراحل قانونی قطع بیمه برای ۱۸ مشمول به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی آن، صورت پذیرفته است.

اسودی بابیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده فعال در سطح استان سمنان وجود دارد، تأکید کرد: در این استان هشت مجتمع قالی‌بافی فعالیت دارد و ۱۰۰کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی فرش می‌بافند.

وی بابیان اینکه مجوز فعالیت ۴۰۰ نفر در شش‌ماهه سال جاری برای قالی‌بافی صادرشده است، ابراز داشت: هم‌اکنون در سطح استان ۲۶ شرکت تعاونی درزمینهٔ فرش و قالی‌بافی فعالیت دارند که شش مورد آن‌ها روستایی و ۲۰ مورد شهری هستند.

کد خبر 4768882

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان قالیبافی فرش بافی واحد های تولیدی فرش یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۰ قلم ملزومات پزشکی قاچاق در سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از تاریخ ۲۴ اسفندماه لغایت ۱۸ فروردین ماه سال جاری از واحدهای عرضه کننده محصولات سلامت در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه بازدیدهای لازم به عمل آمده است، ابراز داشت: در طرح ستاد نوروزی ۱۰۰ محل عرضه فرآورده‌های غذایی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه ۲۱ مورد بازرسی‌ها مربوط به واحدهای تولید خوراکی، نوشیدنی و آرایشی و بهداشتی بودند، افزود: ۲۱ مورد دیگر را بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های سلامت محور شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۴۹ بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش صورت گرفت، ابراز داشت: ۱۴ مورد ملزومات پزشکی، شش مورد شرکت‌های پخش دارو و دو مورد دیگر بازدید از شبکه بهداشت و درمان را در بر دارد.

قدس ضمن بیان اینکه نتیجه این نظارت و بازرسی‌ها کشف ۵۸۰ قلم ملزومات پزشکی قاچاق بوده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و روال قضائی در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه ۳۴ قلم فرآورده سلامت محور تاریخ گذشته نیز کشف شدند، افزود: این اقلام منهدم و از دسترس عموم دور نگه داشته شد.

کد خبر 6078144

دیگر خبرها

  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ۱۱ بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • انجام بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • ۵۸۰ قلم ملزومات پزشکی قاچاق در سمنان کشف شد
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی