Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن یکشنبه‌شب گفت: اگر اسرائیل بخواهد به طور مستقیم به یمن حمله کند، ما به تجاوز آن پاسخ خواهیم داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، البخیتی اعلام کرد، یمن قادر است، به تمامی تجاوزگری رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد.

وی افزود: حملات عربستان به یمن تنها در راستای منافع اسرائیل و امریکاست و هیچ سودی برای سعودی و امارات نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام ارشد جنبش انصارالله تصریح کرد: ما این توانایی را داریم که هر نقطه‌ای را در داخل رژیم صهیونیستی هدف حملات قرار دهیم.

وی ادامه داد: پس از آن که توانمندی حمله به عمق خاک سعودی را پیدا کردیم، دیگر مشکلی نخواهیم داشت که سرزمین‌های اشغالی را هدف بگیریم.

اشاره البخیتی به حمله پهپادی شهریورماه انصارالله به دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور صورت می‌گیرد، حمله‌ای که تولید نفت سعودی را به کمتر از پنج میلیون بشکه در روز کاهش داد.

پیش از سخنان، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن روز شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر این رژیم مرتکب حماقت علیه ملت یمن شود، با شدیدترین حملات نیرو‌های یمنی روبه رو خواهد شد.

این تهدیدات پس از آن صورت می‌گیرد که به اذعان تحلیلگران صهیونیست، اصرار اسرائیل برای رابطه با عربستان، پای این رژیم را به جنگ یمن باز کرده است.

"ران ایدلیست" اعلام کرد: تل آویو دلیل دخالت خود در جنگ یمن را دفاع از منافع خود در دریای سرخ اعلام می‌کند درحالی که واقعیت این است که این اقدام با هدف کمک به عربستان انجام شده است.

جنگ ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان در حالی وارد چهارمین سال خود می‌شود که ریاض و همپیمانانش به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته اند و چشم‌انداز روشنی برای پایان دادن به این جنگ فرسایشی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المیادین رژیم صهیونسیتی اسراییل انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سپاه از اسرائیل در عملیات ۵ ساعته «وعده صادق» /بایدن به تکاپو افتاد، عربستان دعوت به خویشتنداری کرد /چند موشک شلیک شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «اسرائیل تنبیه خواهد شد.» این وعده‌ای است که رهبر انقلاب و همچنین مقامات ارشد دولتی و نظامی پس از حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، دادند، وعده‌ای که در نهایت پس از ۱۲ روز از تجاوز ناجوانمردانه اسرائیل، محقق شد و از آخرین ساعات پایانی روز شنبه شبکه‌های اسرائیلی و مقامات آمریکایی از حمله پهپادی ایران به اسرائیل خبر دادند.

خبری که ابتدا به تایید شبکه خبر رسید و پس از آن سپاه پاسداران به صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند. »

چند پهپاد و موشک شلیک شد؟

از همان لحظه آغاز عملیات سپاه علیه اسرائیل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی عنوان کردند که اولین بار است ایران از داخل خاک خود به اسرائیل حمله می‌کند. حمله ای که با صدها پهپاد و موشک علیه اسرائیل برنامه ریزی شده بود.

در ساعات ابتدایی حمله خبرها حکایت از آن داشت که ۱۰۰ پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی درحال حرکت هستند اما این عدد به سرعت بالا رفتند و برخی رسانه های خارجی آمار پهپادهای انتحاری ایران دراین حمله را بالاتر از ۱۰۰ تخمین زدند. موشک های کروز و زمین به زمین نیز به سرعت وارد چرخه این عملیات شدند تا حملات همه جانبه به اسرائیل کامل شود.

آنگونه که نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به‌سمت اسرائیل شلیک کرده است.

شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ایران ۷۰ موشک دیگر به سمت اسرائیل شلیک کرده است. وی گفته که پیش از این هم ایران ۸۰ موشک شلیک کرده بود که این موضوع شمار موشک‌های شلیک‌شده ایران را به ۱۵۰ فروند می‌رساند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران در دور اول از حملات خود، یک فروند موشک هایپرسونیک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

شبکۀ خبر نیز در زیرنویسی تاکید کرد بر اساس گزارش‌های دریافتی نیمی از موشک‌های پرتاب های به‌سمت سرزمین‌های اشغالی با موفقیت به هدف خورده است.

ایران به کدام نقاط حمله کرد؟

براساس اخبار منتشر شده ایران در این حمله تلافی جویانه سپاه که ۵ ساعت طول کشید، چندین هدف را دنبال می‌کرد. یکی از این اهداف حمله به پایگاه هوایی بود که اسراییلی‌ها از طریق آن بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد اصابت قرار دادند. تصاویر و داده‌ها حاکیست که ضربات سنگینی به این پایگاه وارد شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تنها در دقایق اولیه حمله موشکی ایران حدود یکصد میلیون دلار خسارت دیده است.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک فرودگاه نظامی در رژیم صهیونیستی مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

آژیر خطر به صدا در آمد

با نزدیک شدن موشک های ایران به آسمان سرزمین های اشغالی، آژیرهای خطر به صدا در آمدند.

تصاویر زنده شبکه های خبری از شهر تل آویو در ساعات حمله، حاکی از رسیدن برخی پهپادها یا موشک های ایران به آسمان مناطق اشغالی داشت. در این تصاویر صدای آژیرهای خطر و صدای انفجارهای پی در پی به وضوح شنیده می شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه النقب، حیفا، دیمونا و مناطق دیگر فلسطین اشغالی خبر دادند.

هشدار سپاه پاسداران به آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه

همزمان با جدی شدن احتمالات مبنی بر همراهی آمریکا و اردن و برخی دیگر از کشورهای منطقه با اسرائیل، سپاه پاسداران اطلاعیه شماره ۲ خود را منتشر کرد تا ضمن آن به آمریکا و کشورهای منطقه درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران هشدار ددهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده بود؛« با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.»

در این بیانیه آمده بود؛« به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد. همچنین ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.»

وزارت خارجه نیز در بیانیه ای تاکید کرد؛«نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند. جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند.»

در این میان، آنگونه خبرگزاری فارس روایت کرده، یک منبع آگاه در نیروهای مسلح گفته بود «نیروهای نظامی کشورمان با دقت تحرکات اردن در جریان حمله تنبیهی رژیم صهیونیستی را تحت رصد دارند و در صورت مشارکت در اقدام احتمالی، هدف بعدی خواهند بود. هشدارهای لازم پیش از عملیات، به اردن و کشورهای منطقه داده شده است.»

واکنش‌های به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

حمله پهپادی - موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل با موجی از واکنش‌ها در داخل کشور همراه بود. حساب توئیتری منتسب به دفتر رهبر انقلاب همزمان با آغاز حملات به اسرائیل، فیلمی از بیانات مقام معظم رهبری را منتشر کرد و نوشت: «رژیم خبیث تنبیه خواهد شد.»

حساب توئیتری منتسب به سپاه پاسداران همزمان با آغاز حملات به اسرائیل نوشت: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ...»

سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « قَالُواْ یَمُوسَی‏ إِمَّا أَن تُلْقِیَ وَإِمَّآ أَن نَّکُونَ نَحْنُ الْمُلْقِینَ قَالَ أَلْقُواْ فَلَمَّآ أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جَآءُو بِسِحْرٍ عَظِیمٍ‏. (آیه ۱۱۵ و ۱۱۶ سوره اعراف)» همچنین، امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع ایران، در شبکه اجتماعی ایکس به زبان عبری نوشت: «هر کشوری که حریم هوایی یا قلمروی خود را به روی اسرائیل برای حمله به ایران باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.»

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با نزدیک شدن پهپادها به رژیم صهیونیستی قسمت اصلی حمله پیچیده آغاز می شود.»

محسن رضایی نیز در توئیتی تاکید کرد؛« امشب پایان همیشگی دوران بزن دررو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است. از همانجا که شلیک کردند، موشک دریافت کردند.»

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «وعده صادق» و انتشار طرحی درباره این عملیات، به انجام آن واکنش نشان داد.

یکی از فرماندهان عملیات سپاه بر ضد رژیم صهیونیستی نیز به مهر گفته بود: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات سپاه، پاسخ بعدی ما سهمگین‌تر خواهد بود.

بایدن به تکاپو افتاد /قبل از پاسخ به ایران به آمریکا اطلاع دهید

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او نیز شب گذشته ضمن برگزاری چند نشست، گفتگویی نیز با نتانیاهو داشت. هنوز جزئیاتی از این گفت‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

یک رسانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این رژیم خواسته است تا به حمله موشکی و پهپادی ایران پاسخ ندهد.

بایدن نیز در اولین موضع گیری گفت:   من حملات بی‌سابقه‌ای را که توسط ایران و گروه‌های نیابتی آن در یمن، سوریه و عراق علیه تأسیسات نظامی اسرائیل انجام شد، محکوم می‌کنم. با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت کردم تا بر تعهد قاطع ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کنم. به نتانیاهو گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود نشان داده است که این پیام را به دشمنانش می‌دهد که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را تهدید کنند.

وی گفت: امروز یکشنبه با رهبران گروه ۷ برای هماهنگی پاسخ دیپلماتیک واحد به حمله ایران جلسه‌ای برگزار خواهم کرد. ما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم ماند و از اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند

همچنین فارس گزارش داده که یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکهٔ سی‌ان‌ان گفت: بایدن در تماس تلفنی بعد از حملات ایران برای نتانیاهو روشن کرد که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

همچنین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حملات موشکی و پهپادی ایران، واشنگتن را در جریان قرار دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان ، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، با یوآو گالانتس وزیر جنگ این رژیم گفت و گوی تلفنی انجام داد.

آستین در این تماس تلفنی خطاب به گالانتس تاکید کرد که اسرائیل قبل از هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به حمله ایران، مراتب را با واشنگتن در میان بگذارد.

گالانتس هم در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از حمله ایران، تاکید کرد که اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله بیشتر از سوی ایران آمادگی دارد.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی، نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.

واکنش های خارجی به عملیات وعده صادق

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد:« من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.» گوترش همچنین گفت: «من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر امروز (شنبه به وقت محلی / نیویورک) جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم.»

وزارت دفاع انگلیس نیز در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد؛ دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است. ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد. ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان نیز در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را قویا محکوم کرد و مدعی شد؛«ایران پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. ما این حمله را که می‌تواند یک منطقه را به آشوب بکشاند به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. ایران و نیروهای نیابتی آن باید سریعا به این حملات خاتمه دهند. تمامی همبستگی‌مان در این ساعات با اسرائیل است.»

نخست وزیر کانادا نیز بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اما موضعی متفاوت گرفت و گفت:  در رابطه با حمله ایران به اسرائیل، برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای عصر همین امروز، ۱۴ آوریل برنامه‌ریزی شده است. بطور همزمان، دو نامه بین اعضای شورای امنیت توزیع شده است - یکی، از طرف اسرائیل در مورد نقض منشور سازمان ملل توسط ایران که در آن هیچ اشاره‌ای به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نشده است و دیگری، نامه ایران که حاوی اطلاعاتی در مورد حمله تلافی‌جویانه تهران در چارچوب حق دفاع از خود طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد است. در صورت پاسخ اسرائیل، ایران قطعاً به آن قدرتمندتر و قاطع‌تر پاسخ خواهد داد.

همچنین جنبش اسلامی حماس در بیانیه‌ای نوشت: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از رهبران سپاه پاسداران می‌دانیم. 

ما ضمن تایید حق طبیعی دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست‌ها، از ملت عربی و اسلامی خود، مردم آزاده جهان و نیروهای مقاومت در منطقه می خواهیم به حمایت های خود از طوفان الاقصی و حق آزادی و استقلال مردم فلسطین و ایجاد کشور فلسطینی با پایتختی قدس ادامه دهند.

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

وزارت امور خارجه چین، در نخستین واکنش رسمی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، از دو طرف خواست خویشتن‌داری کرده و از تنش‌ها بکاهند.

همچنین بنا به روایت ایرنا، چندین کشور آمریکای لاتین از جمله شیلی و آرژانتین نسبت به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و وضعیت کلی در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

«آلبرتو ون کلاورن» وزیر خارجه شیلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نگرانی خود را نسبت به تشدید جدی تنش‌ها در خاورمیانه و حملات ایران علیه (رژیم) اسرائیل ابراز می‌کنم. شیلی استفاده از زور را محکوم و از حقوق بشردوستانه بین‌المللی دفاع می‌کند.

مکزیک نیز نگرانی عمیق خود درباره این حمله و تاثیری که می‌تواند بر زندگی هزاران نفر داشته باشد را ابراز کرد. دبیرخانه امور خارجه مکزیک نیز در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: مکزیک استفاده از زور در روابط بین‌المللی را محکوم می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از تعمیم یافتن درگیری در خاورمیانه باشند.

مانوئل آدورنی سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین هم در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین سفر خود به دانمارک را کوتاه کرد و روز یکشنبه به کشور بازخواهد گشت تا یک کمیته بحران با توجه به آخرین رویدادها در (رژیم) اسرائیل تشکیل دهد.

وزارت خارجه اکوادور نیز در بیانیه‌ای با اعلام اینکه «به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهیم»، خبر داد که با کارکنان دیپلماتیک خود در منطقه در تماس است.

تارنمای خبری روزنامه ژاپن تایمز در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی نوشت: ایران در پاسخ به حمله اسرائیل در سوریه که به کشته شدن افسران ارشد نظامی این کشور منجرشد، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های تهاجمی خود را روانه اسرائیل کرد و اقدام بی‌سابقه‌ای را رقم زد.

خبرگزاری کیودونیوز، دیگر رسانه ژاپنی نوشت: ایران به تلافی حمله به سفارت خود در دمشق، اسرائیل را هدف قرار داد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894793

دیگر خبرها

  • در حمله موشکی به اسرائیل، نکشتن سخت‌تر از کشتن است
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • بایدن مدعی شد : حمله ایران به اسراییل برای اردن تهدید بوده است
  • علیرضا دبیر اسرائیل را تهدید کرد: دوران بزن در رو تمام شده
  • ایران قابلیت انهدام هر نقطه‌ای در اسرائیل را دارد
  • انتقام سپاه از اسرائیل در عملیات ۵ ساعته «وعده صادق» /بایدن به تکاپو افتاد، عربستان دعوت به خویشتنداری کرد /چند موشک شلیک شد؟
  • انتقام سخت سپاه از اسرائیل در عملیات ۵ ساعته «وعده صادق» /بایدن به تکاپو افتاد، عربستان دعوت به خویشتنداری کرد /چند موشک شلیک شد؟
  • بیانیه عربستان درباره حمله ایران به اسرائیل