Web Analytics Made Easy - Statcounter

  مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ای.بی.سی، در باره اقدامات جدید ایران در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، گفت: ایران از زمان انقلاب سال 1979 یک چالش برای آمریکا بوده است. ما امیدواریم که اقدامات دیپلماتیک به حل شدن مسئله تولید تسلیحات هسته‌ای با ایران کمک کند.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: ما به اقدامات دیپلماتیک امیدوار خواهیم بود اما در عین حال، توان نظامی خود را در منطقه آن‌ها حفظ خواهیم کرد تا در صورت لزوم از منافع آمریکایی دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلی در توضیح این که آمریکا تاکنون با اتهام‌زنی‌هایی، ایران را مقصر حمله به نفت‌کش‌ها در خلیج فارس دانسته و نیز ایران توانسته است یک پهپاد پیشرفته آمریکایی را ساقط کند؛ گفت: این اقدامات عواقبی داشته است. دولت کشور ما تصمیم گرفته است که  در این مقطع، واکنش نظامی انجام ندهد اما ما این پتانسیل را داریم. خواهیم دید که چه پیش می‌آید. بستگی دارد که مقیاس و نوع تحریکات و تهدیدات ایران به ویژه علیه منافع آمریکایی و منافع متحدان ما در منطقه چه باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح انقلاب ایران خلیج فارس دولت برنامه هسته ای دیپلماتیک نیروهای مسلح آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است

خشم مقامات صهیونیست از عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا که خواستار استقرار آتش بس در غزه شده بود، باعث شد تل آویو سفر هیات عالی رتبه خود به واشنگتن برای رایزنی پیرامون حمله به رفح را لغو کند؛ موضوعی که آمریکا به شدت نگران وقوع آن است. 

به گزارش الجزیره، متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد حمله به منطقه رفح در غزه می‌تواند امنیت ملی اسراییل را به مخاطره بیاندازد. 

میلر در جمع خبرنگاران در این باره افزود: علاوه بر خطری که این حمله برای امنیت اسراییل دارد، این عملیات می‌تواند به غیرنظامیان فلسطینی و روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه که غالب آنها از گذرگاه رفح انجام می‌شود، آسیب برساند. 

وی با اشاره به تراکم جمعیت آوارگان فلسطینی در رفح که اکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی می‌شود، افزود: انجام عملیات در این منطقه باعث انزوای بین المللی بیشتر اسراییل می‌شود. از این رو، برای جلوگیری از خطراتی که این عملیات برای امنیت ملی اسراییل خواهد داشت، تل آویو نباید مبادرت به انجام آن کند. 

میلر تاکید کرد: این عملیات باعث جدایی بیشتر میان اسراییل و شرکای بلند مدت خود می‌شود. ما این مسئله را روشن ساخته ایم که چنین اقداماتی در راستای منافع تل آویو نیست. همچنین این عملیات مغایر با منافع مردم فلسطین است. 

مقامات صهیونیست علی رغم تاکیدات آمریکا و سایر متحدان خود، بار‌ها از آمادگی خود برای آغاز عملیات زمینی در رفح خبر داده اند، موضوعی که می‌تواند باعث جهش در شمار تلفات غیرنظامیان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسوولان باشد
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند