Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:34:14 GMT

دریافت ۱۷۲ مقاله در همایش ملی سیلاب اگر تکرار شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۱۷۸

دریافت ۱۷۲ مقاله در همایش ملی سیلاب اگر تکرار شود

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید محمود کاشفی‌پور دزفولی، در نشست خبری «همایش ملی سیلاب ۹۸-۹۷ اگر تکرار شود»، اظهار داشت: کمیته اجرایی همایش از آغاز تاسیس، پذیرای ۱۷۲ مقاله علمی و پژوهشی بود، که با توجه به توانمندی‌‎ها و سطح بالای مقالات، ۷۲ مقاله به صورت شفاهی و ۷۳ مقاله به صورت پوستری داوری و منتخب شدند که در زمان برگزاری همایش، عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی گروه‌ سازه‌های آبی دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به آغاز کار کمیته اجرایی این همایش از خرداد ماه به دستور وزیر نیرو، افزود: پس از سیلاب ۹۸ به دستور رئیس جمهوری کارگروه ویژه علمی بررسی سیلاب در دانشگاه تهران تشکیل شد که در این همایش نشست هم‌اندیشی، گفتگو و پرسش و پاسخ با روسای کارگروه‌ها برگزار و جنبه‌های علمی سیلاب بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی تعیین نیاز زیست محیطی (حقابه) تالابهای خوزستان و نقش آن در کنترل سیلاب، کارگاه کاربرد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در مدیریت سیلاب، کارگاه کاربرد مدل های هیدرولوژیکی و هیدرولیکی در مدیریت سیلاب، کارگاه پیش بینی و برآورد وقوع سیلاب با استفاده از داده‌های هواشناسی، کارگاه درس آموخته‌های سیلاب و تطبیق نظامنامه مدیریت سیلاب با استاندارد سامانه فرماندهی حادثه، پیش‌بینی شده است.

کاشفی‌پور بیان کرد: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت‌های خوزستان در حوزه منابع آب، سه بازدید از سدهای دز، کرخه و تالاب بین المللی هورالعظیم خواهیم داشت.

همایش ملی «سیلاب ۹۸-۹۷ اگر تکرار شود» ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز، در مرکز همایش های بین المللی گیت بوستان برگزار میشود.

پروفسور سروش سروشیان استاد برجسته در زمینه سازه و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا- ارواین، دکتر یوسف حسن زاده، استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز و دکتر محمد فاضلی جامعه شناس و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو سخنرانان کلیدی این همایش خواهند بود.

در پی طغیان رودخانههای کرخه، کارون و دز، ۳۰ سیلاب بزرگ و کوچک در خوزستان رخ داد. ۲۱ شهرستان درگیر سیل شدند، ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. از میان ۲۵ استان، خوزستان بیشترین آسیب را در سیل اخیر متحمل شد. به گفته وزیر کشور ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار امسال بودند.

برچسب‌ها خوزستان سیل کارون وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان سیل کارون وزارت نیرو خوزستان سیل کارون وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی، ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این کنگره علمی- بین‌المللی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با حضور گسترده دانشمندان از سراسر جهان با موفّقیت انجام شده است.

دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی با امتیاز بازآموزی خواهند بود.

علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله‌های علمی خود را تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پژوهشگاه رویان ارسال کنند. بهترین مقاله‌ها، پس از داوری نهایی ۱۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • بقیع تاریخ زنده است 
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد