Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۷۴ هزار و ۷۳۳ تن چغندرقند تاکنون توسط پنج کارخانه استان از زارعان خریداری شده و حدود ۲۴۲ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تولید امسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن است، گفت: تاکنون ۹۵ درصد از طلب کشاورزان ارومیه، ۷۴ درصد از بدهی زارعان پیرانشهر، ۶۱ درصد بهای چغندرقند خریداری شده از کشاورزان نقده، ۸۲ درصد از بهای چغندر خریداری شده از زارعان میاندوآبی و ۵۰ درصد از بدهی کشاورزان خویی از بابت خرید محصول چغندرقند پرداخت شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدی اضافه کرد: عیار محصول خریداری شده در استان بالای ۱۷ بوده و تحویل چغندرقند به کارخانه‌ها توسط چغندرکاران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی کشت موجب می‌شود تا پرداخت بهای چغندرقند خریداری شده به موقع باشد، افزود: کارخانه‌های استان برای خرید محصول آمادگی داشته و ممنوعیت خروج چغندرقند از استان که از سوی استانداری اعلام شده است، همچنان ادامه دارد. 

 ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان امسال زیر کشت این محصول رفت که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار کمتر از سال پیش است؛ طی سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در آذربایجان غربی برداشت شد.

 چغندرقند یکی از محصولات کشاورزی پرآب‌بر است که کشت آن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خسارت بالایی به منابع آبی وارد می‌کند؛ این گیاه در بیشتر نقاط دنیا در فصل پاییز کشت می‌شود تا بیشترین حجم آب مورد نیاز خود را از بارش پاییزی تامین ‌کند و بخش کمی از آن با آبیاری کشاورزان تامین ‌شود.
با این حال وقتی کشت این گیاه در اوایل دهه ۱۳۷۰ به آذربایجان‌غربی راه پیدا کرد، کشاورزان مجبور شدند آن را در بهار بکارند تا محصول آنان از سرمای شدید زمستان در امان بماند.

آذربایجان‌غربی ۲۳۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد.

برچسب‌ها چغندر آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه چغندر آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: کلزا دیگر محصول پاییزه استان که در حال برداشت است که از آغاز برداشت آن تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.

سید احمدی تصریح کرد: با آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در خوزستان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.

کد خبر 6084646

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بیش از ۸ هزار متقاضی وام‌ازدواج در آذربایجان‌غربی در صف انتظار
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان