Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:01:32 GMT

«سمفونی سیمرغ»؛ روایتی از 30 مرغ

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۳۰۲

«سمفونی سیمرغ»؛ روایتی از 30 مرغ

کارگردان «آواز جغد کوچک» مستند دیگری را درباره پرندگان با نام «سمفونی سیمرغ» می‌سازد.

 مهدی نورمحمدی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت نمایش یا پخش مستند «آواز جغد کوچک» که در جشنواره سینما حقیقت سال قبل مورد توجه قرار گرفت، بیان کرد: این مستند هنوز از جایی پخش نشده و شاید آن را به جشنواره فیلم فجر امسال ارائه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قصد دارم برای شرکت در جشنواره‌های خارجی هم اقدام کنم که بیشتر جشنواره‌های محیط زیستی، سال آینده برپا می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر این مستند در مرحله اصلاح رنگ است و زمان آن به ۵۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی درباره اثر جدید خود هم توضیح داد: «سمفونی سیمرغ» تفاوت مهمی با دیگر کارهایم دارد و آن هم بخاطر پررنگ‌تر بودن جنبه علمی موضوع است.  آثار قبلی بیشتر شاعرانه روایت می‌شدند اما در این فیلم با تحقیقات علمی بیشتر، پرندگان و گونه‌های شاخصی از پرندگان شکاری گرفته تا آبزی به تصویر درمی‌آیند و در عین حال به جنبه‌های مخاطب پسند بودنش هم توجه شده است.

نورمحمدی با اشاره به اینکه این اثر به سفارش سیمای استان ایلام تهیه شده و یک مجموعه چند قسمتی از آن هم برای پخش آماده خواهد شد، گفت: تصویربرداری این مستند تقریباً تمام شده و در حال فراهم کردن مقدمات تدوین هستیم تا به زودی آماده شود و احتمالا آن را به جشنواره سال آینده سینماحقیقت می‌رسانم. برای این مستند تحقیقات زیادی درباره پرندگان انجام شده و برهمین اساس یک کتاب هم نوشته‌ام که با پایان فیلم رونمایی خواهد شد، چون اطلاعات جامعی از پرندگان غرب ایران در آن گنجانده شده که همراه با اطلاعات بومی و محلی است.

به گفته این مستندساز «سمفونی سیمرغ» داستان 30 مرغ است که با هدهد شروع و با هما تمام می‌شود و درواقع به نوعی الهام گرفته از داستان منطق الطیر عطار است. این 30 پرنده از مناطق استان ایلام که به لحاظ تنوع جغرافیایی و پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است انتخاب شده‌اند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: پژوهشگر: ابوالقاسم خالقی‌زاده، محمد ابراهیم ثابت، مهدی نورمحمدی، تهیه‌کننده: صدیقه خدایی و مهدی نورمحمدی، تصویربردار: محمود منصوری و حبیب‌اله حیدریان و تدوینگر: محمدرضا سالکی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستند آواز جغد کوچک مهدی نورمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد