Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@23:23:31 GMT

جاده هراز برای تردد شبانه باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۳۳۹

جاده هراز برای تردد شبانه باز می‌شود

راهداری مازندران اعلام کرد که جاده هراز برای اجرای طرح‌های مرمتی و اصلاحی از ساعت ۸ امروز دوشنبه بر روی تردد خودروها بسته شد ولی این وضعیت تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد یافت و از آن پس برای تردد شبانه باز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اعلام این که فردا سه شنبه هم جاده هراز از ساعت ۸ مسدود می شود، گفت که این محور برای اجرای کارهای اصلاحی و ترمیمی در محدوده پیچ ابتهاج و ترمیم روشنایی تونل وانا در حوزه استحفاظی راهداری استان مازندران بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی نجفی افزود: بسته بودن محور هراز طی امروز و فردا به مدت حدود ۹ ساعت و موقتی است و بعد از آن تردد شبانه در آن صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از بستن جاده هراز با هماهنگی پلیس راه در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه جاری خبر داد و گفت که در این روزها هم هراز از ساعت ۸ بسته می شود و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد یافت.

وی از رانندگانی که در این مدت قصد تردد در جاده هراز را دارند خواست تا از محورهای جایگزین سوادکوه و کندوان استفاده کنند.

محور هراز ۱۸۰ کیلومتر مسافت دارد که ۱۰۵ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد و ۷۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران است.
براساس گزارش رسمی تاکنون برای چهارخطه این محور حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و برای تکمیل آن نیز حدود ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
این محور به دلیل نزدیکی به تهران یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود به طوری که روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می شود./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

تردد جاده‌ای ۴.۴ درصد افزایش یافت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. گفت: حجم ریزش سنگ‌های نسبتا بزرگ که پس از بارندگی شب گذشته و روز سه شنبه دربخش لاریجان شهرستان آمل باعث سرازیر شدن شن و ماسه کوهی به سمت حاشیه جاده و پرت شدن سنگ‌های بزرگ در حدفاصل کیلومتر ۳۵ تا ۵۵ جاده هراز شد.   کوروش روشن افزود: با حضور عوامل گشت راهداری هراز در محل ریزش سنگ، انباشت شن و ماسه و سنگ‌های کوهی از سطح جاده در حال جمع‌آوری است.

وی با اشاره به اینکه در پی ریزش سنگ باعث خسارت زیاد به خودروی سواری سمند که بدون توجه به اعلام محدودیت بسته بودن جاده اقدام به حرکت در مسیر آمل به تهران بود، بروز این حادثه شد، ادامه داد: خوشبختانه به سرنشینان این خودرو آسیبی وارد نشد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز با بیان اینکه جاده هراز در حال حاضر به صورت محدود برای تردد باز است، افزود: به طور معمول پس از هر بارندگی و هدایت آب از کوه به سمت پایین دست، باعث شست وشوی شن و ماسه و رها شدن سنگ به سمت اطراف و جاده منجر می‌شود.

روشن از رانندگان عبوری از جاده کوهستانی هراز درخواست کرد با سرعت مطمئنه در طول مسیر این جاده حرکت کنند تا در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده امکان واکنش وجود داشته باشد.    ترافیک عادی درمسیرتهران رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز تردد خودرو‌ها درجاده هراز را روان و عادی اعلام کرد و از رانندگان و مسافران درخواست کرد، باتوجه به شرایط آب و هوا و وضعیت احتمال ریزش سنگ، از انجام تردد و سفر‌های غیر ضروری در این جاده خوداری کنند.

بیش از ۱۰۵ کیلومتر از مسیرجاده هراز از آمل تا آُستان مقدس امامزاده هاشم (ع) و به سمت تهران درحوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تردد در محور هراز برقرار است
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • محور هراز بازگشایی شد
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • ترافیک در محور هراز سنگین است