Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المکللی راه آهن‌ها امروز با حضور وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت راه آهن برگزار شد.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه بسیاری از مردم برای انجام سفر درخواست می‌کنند که با قطار به دلیل امنیت بالای آن سفر کنند گفت: بنابراین سفر با قطار مترادف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه پیشینه تاریخی بسیار گسترده‌ای در برخورداری از قطار وجود دارد گفت: در دوران کوتاهی راه آهن را توسعه ندادیم، اما در سال‌های اخیر احتمام ویژه‌ای برای توسعه راه آهن در دستور کار دولت قرار گرفت به طوری که در چند سال گذشته میزان ساخت ریل ۳ برابر شده و در طی توسعه آن به اکثر نقاط کشور هستیم.

اسلامی با بیان اینکه در حال اتصال راه آهن به کشور‌های همسایه هستیم گفت: با افزایش کریدور‌های ترانزیتی خود سعی می‌کنیم سهم خودمان را در جا به جایی بار به حداکثر برسانیم.

او افزود: در سال گذشته میزان ترانزیتمان را به ۱۰ میلیون تن افزایش دادیم و در آینده نزدیک میزان ترانزیت را به ۵۰ میلیون تن خواهیم رساند و این موضوع تنها با رفع نواقص و بهسازی خطوط ریلی صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راندمان و ظرفیت خود را با اتصال پروژه‌های ریلی در شهر‌های مختلف توسعه خواهیم داد گفت:۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشورداریم و هم زمان ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی را هم در دست ساخت داریم که این نشان دهنده عزم ما برای گسترش خطوط ریلی است.

اسلامی یادآور شد: در ۲ سال گذشته برای اولین بار قطار را به ۴ استان کشور متصل کردیم و در ۲ سال ینده ۲ استان دیگر را هم به راه آهن متصل خواهیم کرد.

او توضیح داد: شهرسازی ریل پایه یک ادبیات خلق شده توسط ما است به طوری که از شهرسازی خود محور به شهرسازی ریل محور ارتقا یافته‌ایم.
وزیر راه و شهر سازی گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌های ما آن است که مسافرت ریلی را برای تمامی مردم از تمام نقاط کشور فراهم کنیم به طوری که توسعه متوازن و توسعه پایدار را برای هدف نهایی خود ایجاد کنیم.

اسلامی اظهار کرد: باید بتوانیم با حداکثر بهینه سازی در مصرف انرژی و حداقل هزینه و زمان حداکثر راندمان را به دست بیاوریم و زندگی شهری را در چنین شرایطی بهبود ببخشیم.

او گفت: توسعه قطار‌های حومه‌ای که با اخذ مجوز قانونی از مجلس و دولت به زودی در دستور کار قرار می‌گییرد و این یکی از جدیدترین برنامه‌های ما در این دولت به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهر سازی تاکید کرد: ما شاهد شکل گیری ظرفیت قطار‌های حومه‌ای در کلان شهر‌ها هیتیم که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و روزانه شاهد افزایش حداکثری سفر‌های حومه‌ای سنگین هستیم.

اسلامی گفت: شهر‌های جدید هم به زودی از طریق مترو و یا قطار‌های حومه‌ای به کلان شهر‌ها متصل می‌شود که اولین شهر هشتگرد است که این شهر به استان تهران متصل می‌شود.

او با بیان اینکه تا ۲ سال آینده مترو هشتگرد راه اندازی می‌شود گفت: این اولین مترو‌ای است که شهر حومه را به کلانشهر متصل می‌کند.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه باید بحث معماری و شهرسازی را در حوزه حمل و نقل به یکدیگر متصل کنیم گفت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای توانسته‌ایم زیبا آفرینی کنیم بنابراین باید در بخش حمل و نقل ریلی هم به این موضوع توجه کنیم البته شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل با احداث خطوط جدید ریلی توانسته است این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و یک اثر معماری قابل احترامی را در حوزه‌های ریلی ایجاد کرده است.

اسلامی گفت: توانسته‌ایم در تمامی خطوط ریلی معماری اصیل اسلامی را رعایت کنیم و این موضوع همواره در تمامی ایستگاه‌های کشور ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه درون ایستگاه‌ها که کانون گردآوری مردم است گفت: باید این کانون که مردم و مسافران در آنجا جمع می‌شوند از فضای آن لذت ببرند بنابراین باید با خلق یک اثر معماری توسط راه آهن وشهرداری این موضوع مورد توجه قرار گرد.

وزیر راه و شهر سازی اظهار کرد: در جهت بهسازی و زیبا آفرینی مناطق اقدامات ویژه‌ای انجام شده و راه آهن باید با تاثیر گرفتن از معماری اصیل ایرانی این اقدام را هر چه سریع‌تر اجرایی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف گذاری دوم امسال این است که حداقل ۲ میلیون خانوار خدمات دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سختی است چراکه در یک دهه کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سرویس گرفتند که می‌خواهیم این عدد را در مدت یکسال به چهار برابر برسانیم و امیدوارم با همکاری شهرداری‌ها و مسوولان محلی این اتفاق رقم بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های امسال در حوزه فضایی افزود: امسال برنامه ریزی‌های زیادی درباره ساخت و پرتاب ماهواره صورت گرفته است و همچنین رویداد‌های فضایی متعددی داریم که طی یکی دو ماه آینده اولین رویداد‌ها در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و پرتاب آنها اتفاق می‌افتد.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع محدودیت های گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع محدودیت صورت گیرد.

عیسی زارع پور افزود: تاکنون دو بار درخواست رفع محدودیت های گوگل پلی را در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه ارایه کردیم که هر دو بار با آن مخالفت شد و پیش از سال برای سومین بار این درخواست را ارایه کردیم که قرار شد بررسی مجدد شود و امیدوارم در جلسه آینده که قرار است هفته آینده برگزار شود این درخواست مطرح شود و امیدوارم دوستان همراهی کنند که رفع محدودیت صورت گیرد.

وی افزود: این کارگروه، ۱۲+۱ عضو دارد که شامل ۱۲ عضو صاحب رای و به علاوه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سیزدهمین عضو این کارگروه هستند که در این بین اکثریت با نمایندگان دولت نیست چراکه دولت در مجموع ۶ رای دارد و باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰