Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:27:28 GMT

آمار ورودی و خروجی سدهای مخزنی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۰۹۰

آمار ورودی و خروجی سدهای مخزنی

کل ورودی مخازن کل ایران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ مهرماه، ۰.۹۶ میلیاردمترمکعب، در سال آبی گذشته ۰.۴۹ میلیارد مترمکعب و درصد تغییرات آن ۹۸ درصد بوده است اما کل خروجی مخازن کل کشور در سال آبی جاری تا همین تاریخ، ۲.۴۳ میلیارد مترمکعب، در سال آبی گذشته ۱.۲۲ میلیارد مترمکعب و درصد تغییرات آن ۹۹ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت نیرو، ۲۴ میلیارد مترمکعب از ٥٠ میلیارد مترمکعب مخازن سدها خالی است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، میزان بارش‌ها در پاییز معادل متوسط بلندمدت و در زمستان کم‌تر از این میزان است. به طور کلی ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از اول سال تا مهرماه سال جاری معادل سه میلیمتر بود که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۴.۱ میلیمتر) ۲۶ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۶.۵ میلیمتر) ۵۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن نیز در سال آبی جاری تا ۱۶ مهرماه، ۲۷.۲۸ میلیاردمترمکعب، در سال آبی گذشته ۱۹.۲۸ میلیاردمترمکعب و درصد تغییرات آن ۴۱ درصد بوده است.




براساس وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهرماه تا ساعت ۱۸:۳۰ آبان‌ماه به سال آبی جاری میزان بارندگی در دریای خزر در سال آبی ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹، ۷.۹ میلی‌متر، در سال ۱۳۹۷ – ۱۳۹۸، ۹۱.۴ میلی‌متر، میانگین ۱۱ ساله ۸۸.۸ میلی‌متر و میانگین ۵۱ ساله ۷۲.۱ میلی‌متر بوده است.

میزان بارندگی در خلیج فارس و دریای عمان در سال آبی جاری و سال آبی گذشته به ترتیب ۲۲.۴ و ۵۰.۶ میلی‌متر بوده است. میانگین ۱۱ ساله و ۵۱ ساله آن نیز به ترتیب ۲۷.۱ و ۲۰.۶ است.

وضعیت بارندگی در دریاچه ارومیه در سال جاری آبی ۲۲.۵ میلی‌متر و در سال آبی گذشته ۴۶.۱ میلی‌متر بوده است. میانگین ۱۱ ساله و ۵۱ ساله این حوزه آبریز ۴۹.۷ و ۴۰.۸ میلی‌متر است. وضعیت بارندگی در فلات مرکزی در سال آبی جاری ۱۶.۶ ودر سال آبی گذشته ۱۶.۳ میلی‌متر بوده است.

از سوی دیگر میانگین ۱۱ ساله ۱۱.۷ و میانگین ۵۱ ساله ۸.۷ میلی‌متر است. وضعیت بارندگی در حوضه آبریز مرزی شرق در سال آبی جاری و سال آبی گذشته به ترتیب ۹.۹ و ۷.۳ میلی‌متر بوده است. میانگین ۱۱ ساله و ۵۱ ساله این حوزه آبریز ۴.۸ و ۴.۲ میلی‌متر است.

همچنین وضعیت بارندگی در قره‌قوم نیز در سال آبی جاری ۲۰.۲ و در سال آبی گذشته ۳۹.۵ میلی‌متر است. میانگین ۱۱ ساله ۱۷.۸ و میانگین ۵۱ ساله ۱۳.۱ میلی‌متر است. وضعیت بارندگی تجمعی کل کشور در سال آبی جاری ۲۳.۹ و در سال آبی گذشته ۳۴.۴ میلی‌متر بوده است که میانگین ۱۱ ساله آن ۲۵ و میانگین ۵۱ ساله آن ۱۹.۵ میلی‌متر بوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: ورودی ، خروجی ، سدهای مخزنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ورودی خروجی سدهای مخزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: طی جبهه بارندگی اخیر، بیش از ۲۷ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری اظهار کرد: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۹۲ میلیمتر است.

وی افزود: تا کنون ۲۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه لار با ۶۹ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانده است.

بدری ادامه داد: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب در استان فارس بهره‌برداری می‌شود که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری ۱۳۸۲ میلیون متر مکعب یعنی ۴۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۷ درصد معادل ۹۱۱ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای در پایان تصریح کرد: هر چند سامانه‌های بارشی اخیر در سال جدید کمک شایان توجهی به منابع آب استان فارس کرد، اما کماکان برای تأمین آب در کلیه بخش‌ها از جمله شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و کشاورزی نیاز به سر لوحه قرار گرفتن آموزه دینی قناعت توسط مردم خوب و نجیب استان است.

کد خبر 745598

دیگر خبرها

  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین