Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه عبری‌زبان نوشت که احتمال موفقیت وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی بالا نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت در خبر اصلی خود نوشت: در این مسئله خیلی جای تردید وجود دارد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار روز جمعه با نفتالی بنت(وزیر جنگ اسرائیل) تمامی چالش‌های امنیتی فوری پیش روی اسرائیل را ارائه کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: بنت عضو کابینه امنیتی نیست و از زمانی که کابینه را ترک کرده تغییرات استراتژیکی رخ داده که موجب شده وضعیت بدتر شود. علاوه بر اطلاعات کلی علنی، موضوع‌های حساس دیگری هم وجود دارد.

این روزنامه نوشت: پیش‌بینی می‌شود که بنت با سرعتی بیش از حد تصور خود را در آب بیندازد و بدون اینکه زمان کافی برای اطلاع از جزئیات یا بررسی داشته باشد تصمیمات مهمی را بگیرد. بنت در دوره حساسی وارد این پست شده است. تمامی جبهه‌ها در حال فعالیت هستند. ایران به ازسرگیری فعالیت هسته‌ای تهدید می‌کند، واشنگتن کم کم خاورمیانه را ترک می‌کند و حزب‌الله به سمت جنگنده‌های اسرائیلی موشک ضد هوایی شلیک می‌کند.

یدیعوت آحارونوت نوشت: بنت می‌داند که باید در زمانی محدود اثری را از خود به جا بگذارد. او دوست ندارد مثل عمیر بیرتس در جنگ دوم لبنان یا موشه آرنس(سه بار به عنوان وزیر جنگ خدمت کرد) از او یاد شود. احتمال موفقیت بنت در مقابل این چالش‌های امنیتی و تنش‌های سیاسی بالا نیست.

این روزنامه نوشت: بنت منشی نظامی خوبی دارد که عوفر وینتر است. او دوست خوب بنت و مورد اعتماد نتانیاهو است. او اکنون باید مسئولیت سنگینی را به دوش بکشد و روابط بین رئیس قدیم و جدید(نتانیاهو و بنت) را با درایت اداره کند.

یدیعوت نوشت: بنت نقشه را در جنگ ۲۰۱۴ حتی بسیار بهتر از وزیر جنگ آن زمان و رئیس ستاد و رئیس شعبه اطلاعات متوجه شد و مواضع جدی خود را به شکلی که باید با حماس در غزه برخورد شود بیان کرد. با این حال بنت هفته گذشته موضع خود را تغییر داد و بعد از شلیک موشک‌هایی از غزه خواهان مهار اوضاع شد.

این روزنامه نوشت: درخواست بنت برای عدم حمله به غزه بعد از آن صورت گرفت که پیشنهاد نتانیاهو را برای تعیین خود به عنوان وزیر جنگ دریافت کرد.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص نوشت که تعیین بنت به عنوان وزیر جنگ به دلایل سیاسی است نه امنیتی.

این روزنامه نوشت: هفته گذشته شایعه‌ای درباره مذاکرات اولیه لیست وی و لیست آیلیت شاکید درباره پیوستن به دولت اقلیتی با ریاست حزب "آبی-سفید" به رهبری بنی گانتس منتشر شد. بنت از این شایعه برای بالا بردن بهای خود در مذاکرات درباره پیوستن به حزب لیکود استفاده کرد. این فشارها نتیجه داد و نتانیاهو قانع شد که بنت می‌تواند به گانتس بپیوندد و وزارت جنگ را به او داد. نتانیاهو بعد از استعفای آویگدور لیبرمن از واگذاری این پست به بنت خودداری کرده بود.

این روزنامه نوشت: اگر ما واقعا با مشکلاتی مواجه هستیم چرا نتانیاهو شخصی را به عنوان وزیر جنگ تعیین می‌کند که علنا از توانایی‌اش انتقاد می‌کند و قبلا با تعیینش در این پست مخالفت کرده است. نتانیاهو بنت را از گانتس دور می‌کند تا اسرائیل را به سمت انتخابات مجدد بکشاند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم

یکی از ژنرال‌های سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست این رژیم در غزه تاکید کرد که تل‌آویو باید پایان این جنگ را اعلام کند.

به گزارش ایسنا، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی امروز- یک‌شنبه - تاکید کرد: اسرائیل باید پایان جنگ در نوار غزه را اعلام کند، ما به هر حال نیروهایمان را خارج کردیم و امکانی برای نابودی قطعی آن وجود ندارد، ورود به رفح هرگز کمکی نخواهد کرد و ما در حقیقت شکست خورده‌ایم.

بریک در ادامه با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: احساس کردم او کابینه را به جنگ ترجیح می‌دهد، بی‌بی از فشار‌های اسموتریچ و بن‌گویر استفاده می‌کند و واقعیت این است که او حتی زمانی که فاجعه را درک می‌کند، با آن همراهی می‌کند.

بریک افزود: تمسخر واقعی که دولت را در معرض خطر قرار می‌دهد نتانیاهو، گانتس، گالانت و هرتزی هالوی هستند.

وی همچنین اذعان کرد که «اسرائیل توانایی نابودی کامل حماس را ندارد و ورود به رفح در این امر کمکی نخواهد کرد».

پیش از این، گای تزور، فرمانده سابق نیروی زمینی و سرلشکر ذخیره ارتش اشغالی، گفت: «اسرائیل برای انجام ماموریت‌های متعدد ساخته نشده است» و خواستار تفکر جدید درباره «عظمت و قدرت اسرائیل» شد.

تزور تاکید کرد که «پیروزی مطلق» که نتانیاهو از آن صحبت کرد «فقط مزخرف» است.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
  • ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن
  • گفت و شنود/ نخور!
  • شیاطین به جان هم افتادند