Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:57:59 GMT

مایکروسافت سرطان دهانه رحم را تشخیص می دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۱۷۱

مایکروسافت سرطان دهانه رحم را تشخیص می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت،  در برخی موارد شناسایی سرطان به کمک هوش مصنوعی راحت تر است و حتی کلید اصلی تشخیص بیماری در گام نخست به حساب می آید.

درهمین راستا شرکت مایکروسافت با همکاری SRL Diagnostics یک ابزار هوش مصنوعی ابداع کرده اند که به تشخیص سرطان دهانه رحم کمک می کند. چنین سیستمی در هند و کشورهای در حال توسعه دیگر که تعداد بیماران زیاد است، کمک حال پزشکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان  سیستم هوش مصنوعی را با کمک هزاران تصویر  از دهانه رحم طوری آموزش داده اند تا هرگونه نشانه غیر معمول را که نیازمند بررسی بیشتر است، ردیابی کند. با کمک این سیستم هوش مصنوعی پزشکان فقط باید تصاویری را بررسی کنند که واقعا نگران کننده هستند.

در حال حاضر در SRL چارچوبی با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده تا بررسی هایی داخلی را انجام دهد. البته هنوز از آن به طور واقعی استفاده نشده است.  اما به گفته کارشناسان این سیستم بسیار بهتر از روش های دیگر رصد سرطان به وسیله هوش مصنوعی است.

کد خبر 4768695 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مایکروسافت هوش مصنوعی سرطان نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان ربات امنیت اطلاعات موبایل فناوری فضایی گوگل تولید خودروی برقی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به "طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان پستان در بستر میکروفلوئیدیک" شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به "طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان پستان در بستر میکروفلوئیدیک" شدند.

جلیل پرچکانی چوزکی؛ دانش‌آموخته بیوفیزیک دانشگاه تربیت مدرس که در تحقیقات رساله اش با راهنمایی حسین نادری‌منش و حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به طراحی و ساخت این بیوسنسور شده در توضیح این طرح گفت: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان پستان هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر هشت زن، یک نفر در طول عمرش به سرطان پستان مبتلا می‌شود اما مردان تنها یک درصد کل موارد سرطان پستان را تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان پستان در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان پستان را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • این هوش مصنوعی مایکروسافت عکس‌ها را سخنگو می‌کند