Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@17:32:53 GMT

کارخانه‌های اسلحه سازی و کتاب‌های کنکور

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۱۹۷

کارخانه‌های اسلحه سازی و کتاب‌های کنکور

عصرایران؛ مصطفی داننده- در زمانی که ما مدرسه می‌رفتیم، استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی که معروف به «حل المسائل» کاری مثل فرار از مدرسه بود. معلم‌ها، دانش آموزان را به خاطر استفاده از این کتاب‌ها مواخذه می‌کردند.

چندی پیش در خیابان انقلاب تهران که تنها خیابان ایران است که با کتاب سروکار دارد به دنبال کتابی می‌گشتم، دیدم که خانواده‌ها در پاساژهای کتاب فروشی در به در، در پی خرید کتاب‌های کمک آموزشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه آنهایی که فرزندان کنکوری دارند.

با یکی از پدران این بچه‌ها که بیرون مغازه ایستاده بود تا دختر و همسرش کتاب بخرند، پرسیدم چه اصراری به خرید این کتاب‌ها دارید؟ گفت:  دست به دلم نگذار که خون است. معلم دخترم گفته است بدون خواندن کتاب‌های فلان موسسه، در کنکور قبول نخواهید شد یا حداقل جای خوبی قبول نخواهید شد.

 

حتی شما در سایت‌هایی مثل دیوار هم می‌توانید رد پای این کتاب‌ها را ببیند. بخشی از مردم به خاطر قیمت بالای این کتاب‌ها، دست به دامن کتاب‌های دست دومی شده‌اند که در این سایت‌ها به فروش گذاشته شده است.

بله، به همین راحتی مردم مجبور می‌شوند برای رفتن بچه‌هایشان به دانشگاه، از این کتاب‌ها استفاده کنند. چون به آنها تلقین شده است تنها راه رسیدن به دانشگاه خوب از کتاب‌های موسسه فلان یا جزوه‌های بهمان می‌گذرد.

این یعنی کتاب‌هایی که بچه‌ها در دوران تحصیل به عنوان کتاب‌های رسمی آموزش و پرورش می‌خوانند، به هیچ دردی نمی‌خورد و با خواندن آنها دانش آموزان به توفیقی دست پیدا نمی‌کنند. واقعا اگر این کتاب‌ها به درد نخور است بهتر است آنها را جمع کنید و به بچه‌ها از دوران ابتدایی چند کتاب تست بدهید تا آنها برای کنکور آماده شوند.

این کتاب‌ها به بچه‌ها می‌آموزند که احتیاجی نیست، مسئله‌ای را یاد بگیرید. احتیاجی نیست علمی را فرابگیرید کافی فقط حفظ کنید تا مثلا در دانشگاه تهران قبول شوید.

برنامه‌های کنکوری تلویزیون را ببیند تا متوجه شوید چه می‌گویم. آنها یکسری فرمول را به مخ بچه‌ها پیچ می‌کنند و می‌گویند اگر از این روش استفاده کنید، حتما در دانشگاه قبول می‌شوید .

بچه‌هایی که فقط حفظ کرده‌اند و یاد نگرفته‌اند به دانشگاه می‌روند و آنجا تازه می‌فهمند که چقدر نمی‌دانند.

دلیل حذف نشدن کنکور در ایران خیلی واضح است. صنعتی به راه افتاده است که حسابی پول ساز است. درست مثل کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکایی یا روسی . آنها اگر جهان در آرامش باشد و همه با صلح کنار هم زندگی کنند، بیکار می‌شوند. آنها وقتی آتش جنگی به پا می‌شود، لبخند می‌زنند چون  نان خود را در خون مردم می‌زنند  و زندگی می‌کنند.

خانواده‌های کنکوری در ایران هم هزینه می‌کنند، استرس می‌کشند، سرکوفت فرزندان خود را برای عدم تهیه کامل این کتاب‌ها تحمل می‌کنند تا جیب برخی پر از پول شود و آنها به ثروت‌های آنچنانی دست پیدا کنند.

دردناک تر این که چندی پیش دوستی یک سری از این کتاب ها را می خواست اینترنتی سفارش بدهد و یکی از گزینه ها تخفیف مدیران مدارس بود! این گزینه ناخواسته این شایبه را ایجاد می کند که انگار برخی از مدیران مدارس هم با این شبکه در ارتباط اند. حدسی که امیدوارم درست نباشد چون داستان را اسف بارتر می کند.

تا وقتی سیستم آموزشی در ایران بر این منوال است و کنکور با این شیوه برقرار، نمی‌شود امید داشت که در این روند تغییر ایجاد شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کتاب کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری

اسماعیل میرزایی قلعه مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، گفت : این آزمون همزمان با سراسر کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته (۶ و ۷ اردیبهشت) در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله از کنکور سراسری جمعا یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب از کل کشور حضور دارند که سهم استان کرمانشاه از این آمار ۳۹ هزار و ۳۸ نفر است. 

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: ۶۲ درصد داوطلبانی که از استان کرمانشاه در این آزمون شرکت می‌کنند، معادل ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر را بانوان و ۳۸ درصد معادل ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که نزدیک به آمار کشوری است. 

وی با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری امسال صبح و ظهر روز پنجشنبه و صبح روز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: در نوبت صبح روز پنجشنبه آزمون گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و در نوبت ظهر این روز نیز آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. 

به گفته این مسئول، در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از کل داوطلبین این آزمون در استان کرمانشاه در گروه علوم تجربی شرکت کرده‌اند، گفت: ۳۴ درصد نیز در گروه علوم انسانی، هفت درصد در گروه ریاضی و فنی، پنج درصد در گروه زبان‌های خارجی و دو درصد در گروه هنر رقابت خواهند کرد. 

میرزایی قلعه از برگزاری این مرحله از آزمون در سطح همه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در سطح شهر کرمانشاه برای صبح روز پنج شنبه حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد و پیام نور، برای عصر روز پنجشنبه تنها حوزه دانشگاه رازی و برای صبح روز جمعه نیز حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است. 

وی شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح روز پنجشنبه و جمعه را از ساعت ۸ صبح و در نوبت ظهر روز پنجشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه اعلام کرد. 

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: داوطلبین می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را از صبح روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه داوطلبین تا پایان روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) فرصت دارند تا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند، افزود: د اوطلبین در صورت مشاهده هرگونه اشکال و ایراد مانند عدم تطابق عکس و یا مشخصات در کارت ورود به جلسه می‌توانند به باجه رفع نقص واقع در سازمان مرکزی دانشگاه رازی (باغ ابریشم) مراجعه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • برنامه تولید نان کامل را با قدرت ادامه می دهیم